Vi som tycker det känns svårt att ta körkort
Kuggat ca 7ggr nu, allt från att jag ”parkerat för nära en annan bil” till att jag låtit en annan köra först i rondell även fast jag hade ”hunnit”. Har kört ca 100 timmar privat och 30-40 med bilskola. Känns tröstlöst. När jag kör själv går det bra, jag följer regler och samspelar helt okej med övrig trafik men så fort jag ska köra upp går allt åt skogen. En gång råkade jag slå på helljuset utan att märka det, vilket resulterade i att jag körde runt i säkert 10 minuter med helljuset på, mitt på ljusa dagen. Jag blir helt enkelt för nervös, gör massa småfel och missar uppenbara grejer.
Jag hade otroligt mycket ångest och stress och press inför kortet mennidag hade jag min tredje uppkörning och klarade! Jag berättade direkt för inspektören om att jag haft stress inför detta och berättade om mina andningsövningar jag gjort. Så ge fan inte upp, vi är inte såna som tar körkortet på lunchrasten och är ute och golfar till 3. Men för oss betyder det mycket mer
Kuggade igen idag. Jag kör alltid Göteborg högsbo, skulle någon rekommendera mig en annan ställe?
Jag hade otroligt mycket ångest och stress och press inför kortet mennidag hade jag min tredje uppkörning och klarade! Jag berättade direkt för inspektören om att jag haft stress inför detta och berättade om mina andningsövningar jag gjort. Så ge fan inte upp, vi är inte såna som tar körkortet på lunchrasten och är ute och golfar till 3. Men för oss betyder det mycket mer
Hej vännen,
Var körde du upp o klarade, kuggade många gånger,
Hej vännen,
Var körde du upp o klarade, kuggade många gånger,
Körde i farsta, klarade tredje försöket (dom två tidigare var också farsta). Fick åka mot vega.
Jag har nu kuggat uppkörningen andra gången, får höra samma visa, ”du planerar inte i god tid, allting sker alldeles för hastigt”, trots att jag tycker att jag växlar ner innan rondellen, har bra avsökning och är metodisk.
Jag kör privat hemma flera gånger i veckan och för ett par veckor sen skrev jag in mig på körskola. Har haft min 3e lektion nu men det är en sak som är jobbigt. Dom håller på att byta mellan diesel och bensin bilar, första lektionen hade jag bensinbil, igår hade hon bytt till diesel och det var nåt helt nytt för mig men Idag var dieselbilen på verkstan så hon hade sin bensinbil igen. (Har alltså samma lärare varje gång och alla lärare har sin egen bil) Dieselbilen var mycket svårare att köra eftersom dom har kraftigare motor vilket jag inte är van vid, medans idag gick det enklare med bensinbilen. Hon ska ha diselbilen på heltid sen när det är klart men det krånglar ju för mig då, så då bokade hon 2 lektioner till så att jag ska hinna vänja mig vid bilen eftersom det är den jag ska köra upp i. Har uppkörning om typ 3 veckor och är så stressad för kan fortfarande vara lite ryckigt när jag växlar, mest mellan 1-2, i korsningar, rondeller osv. Borde jag vara lugn o tro på att det släpper när jag väl har kört nåra fler gånger i dieselbilen? Blir ju även dyrare för mig och det stressar också.
Kuggade igen idag. Jag kör alltid Göteborg högsbo, skulle någon rekommendera mig en annan ställe?
Boka uppkörning i Flen.
Senaste foruminläggen
Rubrik