Idag hade jag min tredje uppkörning och kuggade
.
Jag störde trafik bakom vid en vänstersväng, fullt förståeligt, och ar alltså en av anledningarna till att jag kuggade. Vägen var alltså så pass bred att jag kunde ställa mig i mitten av vägen för att varken störa trafik bakom mig eller mötande trafik. Tyvärr ställde jag mig lite för långt till höger och störde då trafiken bakom.
Det andra handledaren nämnde var att jag inte körde in i en rondell när bilar fanns i den, fast luckor jag kunde hinna in i, är inte en stor del av provet att man inte ska överskatta sin förmåga? Är bara så trött på att man ska behöva köra även om man är osäker i en sådan situation.
Det är även superjobbigt att bara höra det man är dålig på i trafiken, hela självförtroenden rubbas. I många trafiksituationer tycker jag att personer kör mer passivt, mindre miljövänligt och planerar därav inte lika mycket som handledaren önskar att man ska gjorde.
Det känns även som om att de ställer högre krav på de som bokat ”privat” jämfört med trafikskola. Idag tyckte jag att jag körde trafiksäkert och utan stora problem, som jag hört andra blivit godkända för, men tydligen inte jag.
Jag har själv studier och annat som tar upp min tid, så känner knappt att övningskörningen får den tid den behöver. Min giltighetstid går ut i december och känner mig redan stressad för att hitta nästa tid. Möjligtvis blir det ytterligare ett teoriprov som även det tar upp mycket plugg-tid.
Själv är jag van vid att klara av saker man verkligen ger sitt allt till, tror därför uppkörningen tar så hårt när man kuggar. Man har givit sitt bästa hela tiden, ändå räcker inte det till. Andra klarar uppkörningen på första försöket utan några problem. Själv försöker jag mitt allra bästa och ändå kuggar. Man vill inte skylla ifrån sig, men känns som att det är rättfärdigat. Självförtroendet tar för stor smäll om man inte skyller ifrån sig från stund till stund
.
Nu har jag skrivit alldeles för mycket, förlåt för dålig svenska