Start > Körkortsforum > Uppkörning i Västerås

Uppkörning i Västerås

Gäst 2024-01-18 08:18 ! Citera #
Babatunde 2023-12-28
Hej!
Personligen skulle jag ej rekomendera att göra uppkörningen i Västerås, jag tycker att de underkännde för flera olika onödiga analedninga. Jag gjorde uppkörning 3 gånger, 1 av dem hade en praktikant, vilket gjorde det ännu mer pressande. Men helt ärligt gå för känsla.
Intressant att du inte vill gå igenom varför. :lol:
Väldigt vanligt här att folk har svårt att erkänna varför utan vill istället skylla
ifrån sig på allt möjligt. När det tillslut kommer fram varför så är det väldigt sällan en bagatell-anledning så som
originellt påstods av eleven som t.ex ”Körde för sakta”.

Utan oftast handlar det om mer seriösa saker som att inte ha blinkat ut i rondell, inte har planerat, inte kollat sidospeglar osv.
Det är en personlighet som jag seriöst inte vill ha på vägen, för dessa personer bryr sig inte om andra alls i trafiken.
en till irriterad läsare 2024-02-08 00:55 ! Citera #
Irriterad läsare 2024-01-09
Nu har du tjatat om den där satans diesel golfen i två år, att den gasa av sig själv. Fan släpp de ingen vill läsa om de nu, har du inget liv än att tjata om samma sak om o om igen. Leta vidare till nåt nytt forum o tjata om de istället din satans fähund
:lol: precis! bra sagt!
en annan vittne 2024-02-08 00:59 ! Citera #
Gäst 2024-01-18
Intressant att du inte vill gå igenom varför. :lol:
Väldigt vanligt här att folk har svårt att erkänna varför utan vill istället skylla
ifrån sig på allt möjligt. När det tillslut kommer fram varför så är det väldigt sällan en bagatell-anledning så som
originellt påstods av eleven som t.ex ”Körde för sakta”.

Utan oftast handlar det om mer seriösa saker som att inte ha blinkat ut i rondell, inte har planerat, inte kollat sidospeglar osv.
Det är en personlighet som jag seriöst inte vill ha på vägen, för dessa personer bryr sig inte om andra alls i trafiken.
Jag tycker också samma, att I Västerås de hittar på den minsta onödiga, för att kugga. Kanske det är bara 1 dålig inspektor som ger den känsla, men i så fall jag också fick den :x
Sara 2024-02-08 01:02 ! Citera #
Babatunde 2024-01-02
Shhh, tog mitt körkort i Uppsala ändå. Västerås de onödiga o hittar på dumma anledningar.
Sant! : :(
Stockholmarn 2024-04-03 16:00 ! Citera #
Gjorde uppkörning i Västerås idag och blev godkänd! Hade inspektör Sandra som vad toppen!

Blivit kuggad i Farsta två gånger innan, kändes som två olika världar. Farsta känns argt och allmänt negativt, Västerås kändes med laid back.
- 2024-04-05 01:55 ! Citera #
Jag skulle inte rekommendera att köra upp i Västerås. Har kört upp där 2 gånger, första gången fick jag köra upp med en äldre dam som ”ingrep” genom att be mig sänka avståndet mellan bilen framför på motorvägen. Vi hade precis kommit ut på motorvägen och jag låg redan betydligt under hastigheten, jag skulle öka avståndet mellan bilen framför men somsagt jag var tvungen att åka av påfarten så vet ej hur jag skulle hanterat situationen bättre tyckte det var väldigt orättvist. Fick även fickparkera och blev otroligt stressad eftersom att det var på en ganska trafikerad väg så bilar samlades bakom mig medans jag höll på så min parkering blev inte bra. Helt okej men kom lite för långt från kanten. Andra gången som jag körde upp fick jag med en praktikant i bilen, märkte redan från början att kvinnan var otroligt stressad. Jag ska svänga vänster i korsningen, för att ta mig ut på motorvägen. Bilen står stilla, väntar på rätt tillfälle att köra. Då lägger provförrättaren foten på bromsen? Och då ifrågasätter jag varför hon gjorde så, då får hon panik. Vi kör på motorvägen och jag kör ca 10 km över hastighetsbegränsningen för jag är så jävla irriterad för jag förstår att jag automatisk kommer bli kuggad och jag ber om att få åka tillbaka till Trafikverket. Hon säger till mig att lyssna på henne och göra som hon säger. Vi åker till en parkering, hon säger till mig välj vilken parkering jag vill så jag gör en snygg backparkering och sedan åker vi tillbaka mot Trafikverket påvägen dit har jag väjningsplikt, bilen står stilla igen och återigen så lägger hon foten på bromsen. Jag blir helt galen och vi hamnade i en diskussion väl tillbaka på Trafikverket. Han praktikanten som satt i baksätet var helt chockad. Jag tycker att dem är alldeles för snabba med att ingripa. Det borde finnas kameror i bilarna och man borde få överklaga beslutet.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov