Start > Körkortsforum > Uppkörning i Västerås

Uppkörning i Västerås

Yikes 2020-12-16 17:05 ! Citera #
Hej!
Hade uppkörning i Sollentuna, allt gick skit bra MEN kuggade på grund av mitt egna fel: vid en påfart skulle jag saktat in för en lastbil som låg på vägen och hindrade mig från att komma in, jag saktade ner mig och lyckades att komma in men borde ha saktat in det mer: inga konstigheter, det var bara nervositeten som gjorde att jag fick blackout. Provförättaren sa att allt annat såg bra ut.

Problemet är att jag vill ta körkortet så snart som möjligt o de finns inga tider kvar i stockholm- så har bokat Västerås nu. Någon som kan komma med en rutt ni kört där? Skulle uppskattas super mycket, har även bokat en fejk uppkörning men vill gärna höra tips för något man bör tänka extra mycket på när man kör i Västerås!
Gäst 2020-12-16 18:39 ! Citera #
”Problemet är att jag vill ta körkortet så snart som möjligt o de finns inga tider kvar i stockholm”

Gå in varje morgon och titta på Trafikverket, släpps nya tider KONSTANT.
västeråsaren 2020-12-16 18:47 ! Citera #
Hej, vad kul och välkommen till västerås!
Jag bor här och har uppkörning nästa vecka. Från trafikverket åker man normalt ut på motorvägen mot hälla, in i ett bostadsområde, och tillbaka i princip. Om du har möjlighet skulle jag rekomendera att övningsköra här innan, så åker du så en kvart åt vänster från trafikverket mot hälla, och sedan mot höger mot kraftverket och barkarö typ.

Bra att veta; runt själva city finns en väg som kallas cityringen, det är en väg som går som en cirkel runt staden. Denna är bra att kunna då man korsar den för att komma in till stan och trafikverket. Åk därför några varv runt cityringen så borde du i princip klara dig. Kolla gärna på en karta för att se hur cirkeln runt staden ser ut!

Jag önskar dig stort lycka till, vi västeråsare tror på dig! :lol:
Yikes 2020-12-18 00:45 ! Citera #
Tack!
Brukar det vara mycket trafik runt City Ringen vid 14:45 tiden?
Hasse 2020-12-18 10:01 ! Citera #
Det brukar inte vara jätte mycket trafik vid City Ringen runt 14:45... Men när det närmar sig rusningstrafik kl 16 typ så är det desto mer.

Men oroa dig inte för city-ringen.. Det jag tycker du ska tänka noga på är ifall den du kör upp med vill att du ska köra närmare stan, alltså inte i city-ringen utan närmare. Där är det noga att ha koll på skyltarna. Vissa delar av stan är enbart enkelriktat, andra delar får man inte åka i alls utan godtagbart tillstånd (står förbudsskyltar för motordrivna fordon där) och på andra ställen är det förbud mot motordrivna fordon enbart mellan 00-06.

Lycka till!
Chi 2021-01-17 16:46 ! Citera #
Hej

Hur gick det? Har uppkörning om nån vecka i Västerås... var körde ni och vilka frågor fick ni? Tacksam om ni kan svara

Har hört att hon kuggat en del
Gäst 2021-02-09 21:29 ! Citera #
Chi 2021-01-17
Hej

Hur gick det? Har uppkörning om nån vecka i Västerås... var körde ni och vilka frågor fick ni? Tacksam om ni kan svara

Har hört att hon kuggat en del
Hej!

Hur gick din uppkörning, klarade du?

Har nämligen uppkörning om 2 veckor i Västerås.
Björn He 2021-02-10 00:36 ! Citera #
När jag körde upp i Västerås blev jag kuggad på första försöket för att jag bl.a. av misstag kom upp i 50 km/tim på 30-sträckan på Södra Ringvägen som går förbi Västerås centrum. Jag vet inte exakt hur det kunde gå till men biljäveln måste ha ökat farten utan gas, men jag hade tydligen inte fått lära mig att dieseldrivna bilar kan öka farten utan att gasa; det är väl inte hur lätt som helst att få lära sig sånt och jag skulle önska att inga bilar hade varit dieseldrivna om nu dieselbilar är sådär olämpliga och otrevliga att köra.

^Bilen var en Volkswagen Golf, och framförallt Golfar brukar öka farten utan att gasa, för de flesta dieselgolfar är ju tydligen riktiga skitbilar!
Gäst 2021-02-11 12:05 ! Citera #
Gäst 2021-02-09
Hej!

Hur gick din uppkörning, klarade du?

Har nämligen uppkörning om 2 veckor i Västerås.
Jag klarade uppkörningen och säkerhetskontrollen :)

Jag va sjukt nervös så höll på kräkas haha
Gäst 2021-02-13 15:58 ! Citera #
Gäst 2021-02-11
Jag klarade uppkörningen och säkerhetskontrollen :)

Jag va sjukt nervös så höll på kräkas haha
Nämen kul att höra, Grattis!!

Vill du förklara hur det gick till?

Har uppkörning nästa vecka.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo