Start > Körkortsforum > Uppkörning i Västerås

Uppkörning i Västerås

Gäst 2021-05-22 12:29 ! Citera #
Gäst 2021-05-22
Om jag inte har fel så ska du köra upp med bilen du använde vid körlektioner, så ja.

Du får också använda den såklart men kolla runt om också, lita inte endast på backkameran.
Jag ska låna trafikverkets. Jag kan backa men är lite ovan med dom större bilarna.
Björn He 2021-05-22 21:02 ! Citera #
Jag vet inte om uppkörningsbilarna har backkamera nuförtiden, men det går väl lika bra att backa utan backkamera, det är ju bara att titta bakåt genom bakrutan.
Gäst 2021-08-04 10:43 ! Citera #
Hej,
Ska köra upp i Västerås, uppskattar det verkligen om någon ger mig tips på vägar, rondeller samt trafiken där kring kl 10:00.
Tacksam
Gäst 2021-08-21 17:41 ! Citera #
Hur gick det ?
Viktoria 2021-10-21 10:46 ! Citera #
Hej! Hur gick det för er som körde? Vad fick ni köra för vägar??
körkortstjejen 2022-09-07 14:13 ! Citera #
Västerås? More like bästerås. Så nöjd med min uppkörning i västerås, fick köra väg 56 och ut mot finnslätten tror jag. Är från stockholm så är inte 100 på de olika områdena. Körde omkring lite i ett villaområde nära finnslätten och därifrån ut på en landsväg. Fick backa runt hörn och köra rakt in i valfri parkeringsficka.
4 försöket 2023-01-02 21:32 ! Citera #
Jag körde idag upp i Västerås (2 Januari 2023), vägen vi tog finns på Youtube(Provkörning I Västerås ). Det var mycket enklare än i Järfälla, där blev jag kuggad för han sa att jag körde för snabbt i korsningar (Bullshit). Det gäller bara att köra lungt!!!
E,k 2023-01-11 10:10 ! Citera #
Körde du trafikverkets bil? Vilken typ av bil är det? Kör upp i köping snart med trafikverkets bil
Jeno 2023-01-20 22:31 ! Citera #
Hej klarade uppkörningen igår. Så härlig känsla. Det här var andra körprovet. Det första körprovet var jag så nervös,jag fick en körprövare som var så stressad och oförstående att jag blev ännu mer nervös och stressad. Han hade med sig en som skulle bli körprövare. Jag hade aldrig kört en så ny bil så det var nytt för mig med knappar o dylikt som man ställer in säten exempelvis, så när jag sitter och ska ställa in allt så tjatar han ..tryck på tutan tryck, på tutan tryck, på tutan. Jag sitter där o ska ställa in allt. Så till slut trycker jag på tutan. Då säger han nu har du gjort säkerhetskontrollen..okej säger jag, jag börjar ställa in speglar. Då börjar han tjata att jag ska köra iväg nu, jag säger att jag måste ställa in speglar och sätta på mig bältet ..då blir det suck och stön. Jag har nu kanske försökt ställa in allt i 4 minuter..känner mig ännu mera stressad. Det var en obehaglig känsla att sitta där och höra hans suckar. Det var som att jag fick tunnel seende. Han kuggade mig för att han tyckte jag var ouppmärksam.
Igår fick jag en annan körprovare. OJ vilken skillnad! Helt annat..han var så lugn och positiv, fick mig att bli trygg och avslappnad. Jag fick ställa in och göra färdigt med allt. Sen körde vi iväg. Efter vi var klara sa han..att det var den trevligaste uppkörningen han hande haft på länge. Jag bara log och blev så glad och tackade honom. Han sa nej det är jag som ska tacka dig.
Snart uppkörning i Västerås 2023-03-07 13:32 ! Citera #
Hej!
Har snart uppkörning i Västerås. Någon som ver vad trafikverket i Västerås har för manuella bilar, samt några tips på vad som kan komma (rutter m.m.). Skulle bli tacksam för svar :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo