Hej!
Personligen skulle jag ej rekomendera att göra uppkörningen i Västerås, jag tycker att de underkännde för flera olika onödiga analedninga. Jag gjorde uppkörning 3 gånger, 1 av dem hade en praktikant, vilket gjorde det ännu mer pressande. Men helt ärligt gå för känsla.
Uppkörningen i Västerås KAN vara enkel, det beror väl helt på omständigheterna och hur rättvisa uppkörningsinspektörerna är. Jag klarade uppkörningen på tredje försöket, som dock var andra försöket i Västerås (där jag var även på första försöket) och på tredje försöket/andra försöket i Västerås upplevde jag att det gick nästan hur bra som helst, med tanke på att Västerås var en mycket lättkörd och bekväm stad med bra och trafiksäkra vägar som var lätta att köra på sålänge man tog det lugnt och följde alla gällande trafikregler.
Jag undrar verkligen vad som gick fel för din del, som ledde till kuggning för dig. Det enda du kan göra är väl att lära dig av dina fel och se till att rätta till dem inför nästkommande uppkörning.
För min del var det förresten bara av en slump jag fick köra upp i Västerås, jag lyckades tydligen inte hitta ledig tid för körkortsprov som passade mig hemma i Stockholm så jag var helt enkelt tvungen att leta efter passande tid i någon annan uppkörningsort, som blev Västerås, som dock ligger inom tågavstånd från Stockholm. Jag bedömer att det kanske var tur att jag hellre var i Västerås och hade förarprov, för det hade säkert varit betydligt större sannolikhet för mig att kuggas om jag nu hade kört upp i Farsta, Sollentuna eller Södertälje. Storstockholm (Farsta, Sollentuna, Jakobsberg, Södertälje) är ju känt för att ha låga körprovsresultat, med bara omkring 40 % av sina förarprov godkända.
På andra försöket var jag i Lidköping, som jag tycker är en riktig skitstad som inte är att rekommendera för uppkörning! Jag hade dock inte tyckt illa om den staden om bara vägarna där hade varit bättre byggda och säkrare än vad de är eller var då jag var där. Det jag råkade ut för under uppkörningen i Lidköping hade jag dock kunnat råka ut för även i Västerås, om jag nu hade dirigerats till Hökåsen för att prövas på momentet infart och körning på landsväg, jag undrar hur många förarprovselever som prövats på landsvägskörning på riksväg 56 vid Hökåsen...