Folk kommer att köra om dig som tokar i cityringen och leka streetrace med dig vid rödljusen där. Håll huvet kallt och koncentrera dig på körningen.
I cityringen, framförallt på Södra Ringvägen (som går förbi Västerås centurm), bör man faktiskt ha tänkt på att bygga fysiska farthinder, för att tvinga fordonsförare att köra sakta (högst 20-30 km/tim), om det nu är så viktigt att köra sakta. (Jag har noterat att S. Ringvägen var 50-väg förr men fick tydligen sänkt hastighet omkring år 2010 från 50 till 30 km/tim.)
Rondeller, eller i varje fall minirondeller, borde faktiskt byggas i korsningen med Hamngatan (vid Våghusbron där S. Ringvägen börjar) och i korsningen med Kopparbergsvägen/utfarten från busstationen. Därutöver borde de (vid sänkning av högsta tillåtna hastigheten på S. Ringvägen från 50 till 30) ha kunnat tänka på att bygga övergångsställena på 30-sträckan upphöjda/med farthinder, för att tvinga fordon att köra sakta; jag har förresten noterat på gatufoton att det finns vissa så kallade gångpassager på S. Ringvägen, alltså särskilt anlagda platser för gående att korsa körbanan på, som dock inte är vanliga övergångsställen, och såna gångpassager borde faktiskt byggas och målas om till övergångsställen, då helst med upphöjning.
Hade Södra Ringvägen varit byggd med regelbundna fysiska farthinder så skulle polisen säkert aldrig ha behövt göra fartkontroller där, eftersom ingen i så fall skulle ha kört fortare än 30 km/tim (för ett fordon kan ju skadas allvarligt eller i värsta fall kvaddas i körning i 30+ över ett gupp). Nu när fysiska farthinder saknas där så förekommer det tydligen att bilister kör i 40-50 där, trots hastighetsbegränsningen 30 km/tim, jag tror den värsta fortkörningen på Södra Ringvägen har varit en bilist som körde i 70 (och alltså hela 40 km/tim för fort).