Start > Körkortsforum > Varför skaffar ni körkort?

Varför skaffar ni körkort?

Gäst 2014-03-13 16:25 ! Citera #
Som så många andra bor jag i Sthlm och har intalat mig att körkort inte behövs. Men när man blir förälder så ändras spelreglerna ganska rejält. Det ska skjutsas och storhandlas hela tiden känns det som och sambon börjar ruttna på att dra hela det lasset. Så körkort NU!
Gäst 2014-04-07 14:29 ! Citera #
Bor i Norrland. Finns inte kollektivtrafik på samma sätt som i t.ex. Stockholm. Man är i princip beroende av bilen och ändå bor jag i ”stan”. Dessutom får du knappt nå jobb här uppe ifall du inte har körkort.
Gäst 2015-06-16 15:43 ! Citera #
Jag vill känna mig fri. Jag vill kunna söka alla jobb jag vill. Jag vill inte åka buss, även om jag bor i stan så känner jag mig så extremt begränsad av att kolla tidtabellen stup i kvarten. Jag kommer nog köpa busskort i framtiden ändå för att slippa alla jävla parkeringsavgifter i stan och åka till jobbet och universitet med, men jag vill ha friheten att åka till mina vänner när jag vill, kunna åka och storhandla, köpa möbler, ja jag vill inte vara begränsad. Vill kunna åka ut i skogen och naturen och jag vill nån gång skaffa barn och då vill jag ha körkort. Vill inte bo i stan hela livet heller. Jag har precis tagit kortet och känner hur en begränsning tagits bort!
Jossan-88 2015-06-16 22:58 ! Citera #
Jag skaffade körkort av 2 anledningar, första är att jag vill kunna åka när jag vill och hälsa på min mamma som bor på en annan ort, slippa kolla tågtider som ändå aldrig stämmer. Och den andra anledningen är att jag vill känna mig fri, kunna åka och storhandla när jag känner för det, åka och bada med vännerna, samt kunna åka till jobbet och slippa stå ute och frys för att bussen/tåget är försenat..

Har haft körkort snart i 2 år, så min prövotid lider mot sitt slut, och jag älskar fortfarande att köra bil lika mycket som den dagen då jag satte mig i körskolans bil för första gången. Så jag ångrar ett dugg alla dom timmarna som man la ner på allt läsande och nötande i körkortsboken, tvärtom.. Har till och med börjat fundera på att skaffa mc kort, så då är man tillbaka vid teoriböckerna :)
Gäst 2017-02-10 13:46 ! Citera #
Varför behöver en veterinär körkort
55 2017-02-10 19:38 ! Citera #
Gäst 2017-02-10
Varför behöver en veterinär körkort
Säger väl sig självt! Hembesök för undersökning av djuren, då är det i många fall krav på att man har körkort o tillgång till bil. Finns många människor som bor ute på landet där kollektivtrafik är begränsad
Gäst 1 2017-02-10 22:07 ! Citera #
Gäst 2017-02-10
Varför behöver en veterinär körkort
Skojar du nu eller??

Är man veterinär så innebär det inte att man bara sitter på en klinik och häckar, utan det finns faktiskt folk som har hästar, kor och andra stora djur som man inte kan frakta hur som helst. Så då måste ju en veterinär kunna ta sig till dom patienterna.. Samma sak som att poliser måste ha körkort, dom hänger ju inte på en polisstation hela dagarna..Eller hur?!?!
gladpåzzzk 2017-04-13 23:27 ! Citera #
körkort är nice då kan man haffa snorungar ute på stan enkelt som helst.
Brumbrum 2019-09-11 15:03 ! Citera #
Många unga personer hör jag resonerar utifrån att de i en nära framtid (ändå) planerar bo i storstad och därför inte ser ett behov att skaffa körkort. Men ponera att man skaffar barn och då behöver handla tre tunga matkassar, samt skjutsa barnen till olika aktiviteter. Många väljer i samma veva att flytta från stan. Jag har haft körkort ända sedan jag fyllde 18 år och är oerhört glad att jag tog det då. Uppmuntrar även andra att göra det så fort de får möjlighet. OCH se till att ta körkort för manuell växellåda, inte enbart för automat. Enligt mig är det att kasta pengarna och tiden i sjön.
Donnan 2019-09-14 00:46 ! Citera #
Körkort för.mig.....

Enkelt....en frihet..så enkelt.....bor i sthlm bostadsrätt....nära till allt....

Inga ungar....gillar köra bil (manuelt är skitkul)....

Samt lantställe pendlar....

Bilade i europa i somras....ca 500 Mil....
Danmark...Tyskland, Holland, Belgien, Frankrike......

Så en Frihet för mig....ps var jävligt kul med Autobahn ;)....

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
7
I dag 10:01
3
I går 22:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo