mattlo
Hej!Jag tänkte höra VARFÖR folk skaffar körkort. Vad är just din anledning?
Min anledning är att jag planerar att inte alltid bo i stadsmiljö, utan gärna långt ut till skogs, åtminstone en del av mitt liv. Då känns det bra krångligt att inte kunna köra bil - min kära mor, som bor bara tio mil utanför Stockholm, skulle knappast klara sig utan bil. Dessutom kommer jag ju att kunna hjälpa mamma att åka och handla, och sånt, när jag hälsar på henne, men om jag bara planerade storstadsliv så skulle jag knappast skaffa körkort.
Hur tänker ni?
Äcklas av kollektivtrafiken och människorna, inget personligt men jag hatar kollektivtrafik, åker inte när du vill åka, alltid full packat, alltid försenad, minsta lilla oväder så blir de stående, havrerade bussar och vagnar för västtrafik hellre lägger pengar på kaffebröd. Skrikande ungar, högljuda samtal på främmande språk, fientligheten på kvällarna ”ey vad kullar do på” , pansionärs jävlar som ska på kl 6-7 på morgonen bara för att, och sedan har vi kostym snubbarna med headsets som skriker kommandon till deras assistenter via mobben.Och sist men fan inte minst morsor o deras jävla pansarvagns barnvagnar på 2 ton som tar hela bussen.. Ne tacka fan vet jag för bilen! Hejja hejja.
Faktiskt största anledningen till varför. Ooooo... självklart friheten och möjligheten att bo lite utanför o jobb på längre distans.