Start > Körkortsforum > UPPKÖRNING I JAKOBSBERG (Järfä…

UPPKÖRNING I JAKOBSBERG (Järfälla) :) !!

Amiish 2022-10-28 09:51 ! Citera #
Körde upp i Järfälla 25/10-2022 och blev godkänd på första försöket! Vill dela med mig av min rutt då jag fick mycket hjälp av tidigare skribenter här i forumet! Ett tips är att övningsköra så mycket som möjligt runt Trafikverket för att lättare känna igen vägar och veta hastighetsbegränsningarna i området.

Min rutt gick såhär då!

Från Trafikverket fick jag direktiv att åka mot Centrum, E18. Följde skyltar mot E18 och fick sedan att åka E18 mot Oslo. Från motorvägen åkte vi av i Kallhäll och följde direktiv till centrum. Där fick jag vända om och göra en effektiv bromsning enl direktiv från inspektör i landsvägen.

Efter det fick jag åka tillbaka och följa skyltar mot E18 Stockholm. Tog sedan avfarten mot Barkarby, och följde skyltar mot Viksjö och åkte sedan tillbaka till Trafikverket!

Blev en hel del körfältsbyten, cirkulationsplatser och även omkörning av lastbil på motorväg som segade!

Hade en jätte trevlig inspektör som heter Emelie! Kände mig så trygg och avslappnad med henne under uppkörningen. All stress och nervositet försvann!

Ps: Ett tips är att boka uppkörning runt 10:50 tiden, lugn trafik och man får goda förutsättningar för att köra så bra som möjligt!

Stort lycka till! Det kommer gå bra!
TL 2022-11-13 02:00 ! Citera #
Jag klarade min uppkörning på första försöket i Järfälla. Förutom att det är viktigt att du känner dig hyfsat redo (vet att jag aldrig kände mig 100%) så skulle jag säga att döda vinkeln är bland det viktigaste de kollar på vid körning. Spec vid svängar i korsningar och i rondeller.

Sedan så rekommenderar jag att köra upp mellan tis-tors vid 9-10 på morgonen. Väldigt lugnt på vägarna i Jakobsberg vid den tiden.
Krim-Kjell 2022-12-13 19:51 ! Citera #
Tjena gott folk!

Klarade min uppkörning idag (13,12) 2022 i Jakobsberg, Järfälla. Jag tänkte dela med mig utav min upplevelse!
Det största tipset jag har är såklart att man känner sig väl förberedd och inte chansar på uppkörning. Det kan även vara bra att ni kör mycket runt trafikverket så ni känner er säkra på vägarna, stirra er inte fast på en specifik rutt. ni kan få köra exempelvis mot Sundbyberg/ Ursvik eller Kallhäll etc. Men kör vägarna runt trafikverket för att känna er säkrare.

Jag fick i alla fall köra ut från trafikverket sedan följa skyltar mot E18 sedan mot Stockholm, fortsatte därefter tills jag kom till avfarten mot Vällingby. Där fick jag köra ett varv för att sedan fortsätta tillbaka mot Oslo hållet. Sedan fick jag anvisningen att följa skyltar mot Jakobsberg/Söderhöjden där jag behövde fickparkera. Därefter var det dags att bege sig tillbaka till trafikverket. Kunde knappt fatta när provförrättaren sa att jag var godkänd.
:D
Till er som har kuggat och känner att det börjar kännas hopplöst, fortsätt bara att kämpa ge inte upp! senast igår kväll kände jag att mitt självförtroende verkligen var på botten, men jag gav inte upp. Gör samma sak du med GE INTE UPP!
Kuggad 2022-12-14 01:39 ! Citera #
Fixade också min uppkörning i Järfälla idag 13/12. Tog en dubbellektion/utbildningskoll på en trafikskola i området, vilket var till stor hjälp. Bra sätt att bli varm i kläderna.
Alicia 2023-02-06 14:55 ! Citera #
Har uppkörning nu på fredag och har övat en del i Järfälla. Ni som nyligen kört upp i området, vilka vägar fick ni ta?
Johan 2023-02-08 00:59 ! Citera #
Är olika rutter, finns en uppsjö vägar runt omkring Järfälla ,,, egentligen är det bättre ju tuffare provet är , mkt motorvägar i högt tempo , då lär man sig att vara vaken och försiktig
Det är inte så svårt, är men bara lugn och sansad, så är det ganska lätt
Men, bättre att öva för mkt än för lite, att känna sig säker ,,, men får inte så många chanser om man slarvar i trafiken
Så, öva öva öva ,,,
Räven 2023-02-27 13:11 ! Citera #
Har övningskört privat 2021 i 30 min och tog nyligen 10 lektioner från 10 februari till 24 februari ( dagen jag hade uppkörning). Enklaste jag har gjort, ut från Trafikverket, blev informerad att ta höger vid korsningen ( 50km/h ), sedan frågade inspektören ifall jag kunde ta mig till e18 utan hjälp, vilket jag kunde. Tog e18 Stockholm, körde till kista sen vid kista rondellen åkte jag upp till en parkering och behövde göra en fickparkering, sedan bad inspektören mig att åka mot e18 Oslo, sedan frågade han mig ifall jag kunde ta mig till Trafikverket utan hjälp, körde till Trafikverket o blev godkänd på första försöket. Allt som allt tog de ungefär 25 min . Körde upp 10:50 så det var ganska lugnt i trafiken.
Har någon gjorde uppkörning 2023-04-11 14:09 ! Citera #
Har någon gjorde uppkörningen kl 13:30 ?
2023 2023-05-25 21:00 ! Citera #
Uppkörning om en månad. Är det någon som vet vad för manuella bilar de kör upp med i Jakobsberg?
2023 2023-07-03 20:00 ! Citera #
Tack för svaren. Jag fick köra upp i någon helvetes skoda som inte hade inbyggd varning för lågt flygande flygplan. Därför kuggade jag...

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov