Start > Körkortsforum > Skillnad mellan inspektörer - …

Skillnad mellan inspektörer - Uppkörning i Farsta

Gäst 2016-05-25 11:16 ! Citera #
Hej,

Inspektören bad mig köra rakt fram i en rondell men jag tog höger, var så nervös. I övrigt var det inga direkta tabbar. Viktigt att titta i speglarna hela tiden och hålla ett säkerhetsavstånd till parkerade bilar.
Trådskaparn 2016-05-25 14:44 ! Citera #
JAG TOG KÖRKORT idag i Farsta 11.40. Hittade en tid imorse som dök upp helt plötsligt och tag den på en gång!

Tips till andra som vill ta körkort till sommaren. Planera så ni är redo att köra upp i februari ungefär. Jag tycker gott man kan prova lite tidigare så man kanske kuggar en gång bara för att lära sig själva uppkörningsmomentet.

Allt satt som en smäck idag och jag är så jävla glad. Om man bara ger sig fan på att klara av något så går det :)
Micke 2016-05-27 14:08 ! Citera #
Micke i dag 14:02 ! ”#
Jag kuggade precis, för 1tim sen, rejält knäckt, min instruktör ville verkligen kugga nån, det märktes tydligt, 7 andra elever, och min körlärare fattade ingenting, men alla var överens om att instruktören vill fixa sin statistik...

Jag fixade lågfart och undanmanöver kanon, ändå fick jag göra om både!? Fixade igen...min lärare hade aldrig varit med om nåt liknande på det 20år han har varit lärare.

På vägen så ska en buss ut från en hållplats, han blinkar, och jag ska ju egentligen stanna, men jag bedömde att jag var för nära, hade blivit tvärnit, fel säger instruktör...så då fick jag inte kortet. Hade jag inte varit sist ut av eleverna, så är jag helt övertygad om att jag klarat det, han SKULLE BARA KUGGA NÅN!!! Så var det bara, min körlärare var måttligt irriterad men tyvärr hjälper inte det.

Så det där med att de bedömer olika, jo tack, är väl allt från dag, dagsform, är det långt till lön, när fick dom ligga sist, hungriga eller bara trötta på livet. Det är ett jävla lotteri, tycker personligen att hela systemet är helt åt helvete fel. Tycker körlärarna ska ha myyyycket mer att säga till om.
Trådskaparn 2016-05-27 16:47 ! Citera #
Hehe. Jag var precis lika fylld av hat och bitterhet som du men tror vi bara måste acceptera att vissa inspektörer är mer nitiska än andra. Det är ingenting som kommer förändras på kort sikt så det är bara att nöta på det du är sämst på (det finns troligen något du vet att du kan bli bättre inom) och bara varva körlektioner med uppkörningar. Ligg på och kolla tider nu när du är igång. Jag lovar att det bara är en tidsfråga innan du tar det.
Gäst 2016-05-28 09:27 ! Citera #
Farsta är lätt!
Gäst 2016-05-28 10:30 ! Citera #
Micke 2016-05-27
Micke i dag 14:02 ! ”#
Jag kuggade precis, för 1tim sen, rejält knäckt, min instruktör ville verkligen kugga nån, det märktes tydligt, 7 andra elever, och min körlärare fattade ingenting, men alla var överens om att instruktören vill fixa sin statistik...

Jag fixade lågfart och undanmanöver kanon, ändå fick jag göra om både!? Fixade igen...min lärare hade aldrig varit med om nåt liknande på det 20år han har varit lärare.

På vägen så ska en buss ut från en hållplats, han blinkar, och jag ska ju egentligen stanna, men jag bedömde att jag var för nära, hade blivit tvärnit, fel säger instruktör...så då fick jag inte kortet. Hade jag inte varit sist ut av eleverna, så är jag helt övertygad om att jag klarat det, han SKULLE BARA KUGGA NÅN!!! Så var det bara, min körlärare var måttligt irriterad men tyvärr hjälper inte det.

Så det där med att de bedömer olika, jo tack, är väl allt från dag, dagsform, är det långt till lön, när fick dom ligga sist, hungriga eller bara trötta på livet. Det är ett jävla lotteri, tycker personligen att hela systemet är helt åt helvete fel. Tycker körlärarna ska ha myyyycket mer att säga till om.
Du åkte nog dit på att du inte planerade din körning tillräckligt bra.

Hade du sett bussen lite tidigare så hade du säkert varit beredd på att bussen skulle åka ut från hållplatsen
Maria 2016-05-28 16:40 ! Citera #
Gäst 2016-05-28
Du åkte nog dit på att du inte planerade din körning tillräckligt bra.

Hade du sett bussen lite tidigare så hade du säkert varit beredd på att bussen skulle åka ut från hållplatsen
Tänkte precis samma sak gällande bussen :D
Micke 2016-05-31 17:04 ! Citera #
Ni har ju så klart rätt, så sa han också, men om allt annat är bra så känns det tråkigt att ryka på en grej...men men. Alla kan inte vara lika duktiga som han.

Tar nya tag och hoppas på en sundare instruktör.
Gäst 2016-06-02 17:44 ! Citera #
Grymt!
Trådskaparn 2016-06-11 01:37 ! Citera #
anonym 2016-05-11
När jag körde upp(inte i farsta)så klarade jag det direkt. Det jag ville skriva om är att det stod en trafikskola lärare och pratade. Han berättade tydligt att dagens elever mer eller mindre tvingar till sig uppkörning innan dom är redo. Kanske är det ditt problem eftersom du kuggar flertalet gånger. Kör mer innan du bokar något nytt. Du är långt ifrån redo
Jag klarade uppkörningen för 3 veckor sen vilket betyder att jag var väldigt redo. Ville bara visa att du hade helt fel och inte alls visste vad du pratade om när du sa att jag var långt från redo. Smaka på att du verkligen hade FEL när jag swishar förbi i min nya Tiguan med extra allt. Catch me if you can :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest