Start > Körkortsforum > Skillnad mellan inspektörer - …

Skillnad mellan inspektörer - Uppkörning i Farsta

Gäst 2016-05-13 19:00 ! Citera #
Tänk att du är in the Matrix och inspektören är uppbyggd av små gröna siffror. ”There is no spoon”
Legadia 2016-05-14 00:15 ! Citera #
Ska me köra upp i farsta på lördag alltså i morgon! Har inte kört upp innan utan detta blir min första gång. Min körskolor lärare sa att jag klara det med lite tur, så vi får väll se hur det går!
Känner mig själv ganska okey... Trotts att jag gråtit under några körlektioner över hur otäckt jag tycker det va att köra i början. Jobbar inom akutsjukvård så vet hur det kan bli ibland!
Lycka till du som kör i farsta på lördag som jag. Vi kanske ses!
Jag har dock missat på teoriprovet! Men jag kämpar på!
Gäst 2016-05-14 00:36 ! Citera #
Legadia, uppdatera gärna hur det gick sen :), lycka till!
Gäst 2016-05-14 00:55 ! Citera #
Jag ska inte köra upp i Farsta på lördag utan annat ställe :) återkommer med rapport
Gäst 2016-05-14 11:52 ! Citera #
Hej.
Har haft körkort i 25 år och blivit av med det för 4 år sen. Ska skriva teoriprovet idag och sen uppkörning i Farsta i veckan. Har kört mycket bil och endast vart inblandad i en olycka 1 år efter jag tog körkortet. Tycker själv att jag är en erfaren förare med hänsyn till alla andra i trafiken. Om det nu är som ni skriver så kommer jag märka det. Även fast man har kört bil så pass länge så kan ju allt hända på en uppkörning. Får för mig att planera sin körning är viktigast eftersom man då kommer rätt in i situationer. Är ändå osäker på om jag kommer klara det, man skapar ju beteenden som kanske inte är önskvärda i ögonen på en inspektör. Vi får se. Skriver här sen. ?
Trådskaparen 2016-05-14 13:12 ! Citera #
Körde upp i Sollentuna idag. Kugg.

Trevlig inspektör.
Inga ingripanden.
Diesel-Volvo.
2 fel som gjorde att jag kuggade. Pratade med inspektören efteråt.

Jag kan inte Sollentuna men vi skulle svänga in på en landsväg. Väntade på en lucka och åkte in med god marginal. Det var ett litet körfält till vänster som var till för de som kom från den mindre vägen. Har aldrig sett en exakt sådan förut men det gjorde att jag kuggade,

En cirkulationsplats. Jag skulle direkt till höger. Fick intrycket att han tyckte jag väntade lite för länge tidigare i cirkulationsplatser så jag försökte hitta en lucka och tyckte jag timade ganska bra med de andra bilarna så flytet blev bra men icke.

Hade efteråt det längsta samtalet jag någonsin haft med en inspektör. Jag frågade honom rakt ut om han tyckte jag var bra på att köra bil. Det tyckte han. Jag frågade sedan om jag hade klarat det om jag inte hade gjort dessa två missar och han sa att jag hade gjort det.

Mitt enda budskap till alla som kämpar därute är bara. Lär verkligen av era misstag, lär känna era dåliga sidor och ovanor, och ha kvar ett positivt tänkande.

Är inte bitter utan bara taggad. Känner att det är nära nu
Gäst 2016-05-14 13:52 ! Citera #
Har ni Android och Google kan ni kolla eran platshistotik i Google maps för att se exakt vart ni körde under uppkörningen. Kan vara intressant :).
Gäst 2016-05-14 14:26 ! Citera #
Gäst 2016-05-14
Har ni Android och Google kan ni kolla eran platshistotik i Google maps för att se exakt vart ni körde under uppkörningen. Kan vara intressant :).
Aha. Finns något liknande för iPhone?
Gäst 2016-05-14 17:21 ! Citera #
Ja det funkar på iPhone också. Googla på plats historik så hittar du säkert. Du måste ha ett fungerande Google konto också.
Gäst 2016-05-15 02:56 ! Citera #
Hur gick det Legadia?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I går 22:25
1
I går 18:15
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor