Start > Körkortsforum > Skillnad mellan inspektörer - …

Skillnad mellan inspektörer - Uppkörning i Farsta

Gäst 2016-05-11 09:15 ! Citera #
Jag hade inte sovit mycket på natten så var inte tillräckligt fokuserad. Stod vid ett rödljus och skulle svänga höger. Min innerbackspegel skymde det separata grönljuset för de som skulle svänga till höger. Så när det blev grönt började de tuta bakom. Jag borde placerat mig så att jag hade bättre sikt.

Ska köra upp idag igen och är utvilad den här gången så det kan jag inte skylla på den här gången. Försöker piska upp mig igen att bli taggad och fokuserad men det är jobbigt det här med nederlag :)

Mitt problem är inte manövreringen av bilen (enligt de flesta inspektörer) utan avsökning som jag dock tycker jag blivit bättre på. Vet inte om jag ska lägga så mkt tid på körskolan nu (en dubbellektion kostar ju lika mkt som en uppkörning) och min far har inte tid att köra så ofta. Hoppas det går bra idag :)
Hejar på dig 2016-05-11 11:59 ! Citera #
Lycka till.
Gäst 2016-05-11 14:31 ! Citera #
Hur gick det?! :)
Gäst 2016-05-11 14:52 ! Citera #
Fail igen. Inga ingripanden. Trevlig inspektör. Åkte Volvo. Gillar Volkswagen mer.
Fickparkering - perfekt
Backa runt hörn - perfekt
Motorväg - ok (hon tyckte jag bytte fil lite för snabbt ibland)
Anmärkningen var manövrering. Något som jag fått godkänt på tidigare (”hur jag jobbar med pedalerna”). Skulle svänga in vid en järnvägsövergång från 70-väg. Bromsade ner ok men åkte in för mkt i vänster körfält (tror det var för att jag såg att det inte var nån där)

I övrigt bad hon mig byta temperatur i bilen från 23 - 19 grader på motorvägen. Har aldrig fått den frågan förut.

Men det kommer gå bra det här. Mvh /Bagdad Bob
Gäst 2016-05-11 15:17 ! Citera #
Okej synd, bokat ny tid? Vart körde du upp den här gången?
Gäst 2016-05-11 15:59 ! Citera #
Idag körde jag i Farsta. 4e gången jag kuggat där. På lördag Sollentuna.

Såg nu i protokollet att inspektören visst ingripit. Hon poängterade att jag körde för nära parkerade bilar.

Min flickvän har körkort men gillar inte att köra. Funderar på att gå en handledarkurs med henne o köpa bil så kan vi ha övningskörningsskylten på fo life
Gäst 2016-05-11 17:08 ! Citera #
Okej segt :/ vilken rutt fick du köra idag då? Annars bra handledare? Vilken säkerhetskontroll fick du göra?
Gäst 2016-05-11 17:13 ! Citera #
Du har grejat teorin föresten?
anonym 2016-05-11 17:33 ! Citera #
När jag körde upp(inte i farsta)så klarade jag det direkt. Det jag ville skriva om är att det stod en trafikskola lärare och pratade. Han berättade tydligt att dagens elever mer eller mindre tvingar till sig uppkörning innan dom är redo. Kanske är det ditt problem eftersom du kuggar flertalet gånger. Kör mer innan du bokar något nytt. Du är långt ifrån redo
Gäst 2016-05-11 17:47 ! Citera #
Yes. Grejade teorin 21 april på första försöket. 60/65. Är en kontorsråtta som är bra på teoretiska saker men nu är det live action uppkörning IRL så nu är jag inte lika kaxig längre och har kommit ner lite på jorden.

Tror mitt problem är att jag tänker som fan på det jag kuggat på på förra uppkörningen och sen inte fokuserar på nån annan del som gick bra förra gången. Har bokat 2 lektioner imorn och på fredag och pratade ganska länge med min lärare om hur allt gått + mejlat trafikverkets kommentarer från mina uppkörningar till körskolan så de kan förbereda mig så bra som möjligt för lördagen.

Körläraren idag var en glad trevlig tjej. Vet inte om att man kör för nära parkerade bilar är ngt som man ska kuggas för egentligen. Det är ju två körfält. Hon sa att man ska köra i mitten där nära Farsta Centrum

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I går 22:25
1
I går 18:15
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov