Start > Körkortsforum > Skillnad mellan inspektörer - …

Skillnad mellan inspektörer - Uppkörning i Farsta

Gäst 2016-05-16 21:18 ! Citera #
Tänk bara på vad du lärt dig och tänk logiskt. Frågorna är inte utformade på precis samma sätt som i alla appar o sånt
Gäst 2016-05-17 10:04 ! Citera #
Fick 52! :lol: , aldrig varit så nervös av att trycka på en godkändknapp! . Logiskt tänkande hjälper, fastnar man på frågor grubbla inte, markera och gå vidare och ta hand om dem senare när alla andra är färdigsvarade
Gäst 2016-05-17 17:27 ! Citera #
Hej,
Skrev förut i tråden om att jag har haft körtkort i 25 år. Hur som helst klarade det på första I Farsta. Jättetrevlig medelålders dam som inspektör. Kallpratade lite medans vi åkte in i trångsund C in och parkera och sen vidare mot länna för att sedan vända hem mot Farsta igen.
Lycka till alla med körkortet.
Trådskaparn 2016-05-17 18:15 ! Citera #
Kul att du klarade det! Jag körde idag med skolan och de tyckte att jag körde i princip felfritt idag och att jag skulle tagit kortet om jag kört upp idag. Ska köra några lektioner till. Skulle vara så sweet att få det där j***a kortet snart :)
Gäst 2016-05-18 22:47 ! Citera #
Körning i Farsta imorgon!!! Kommer bli nervös, relativt lugnt nu men..
Några sista minuten tips? Någon som vet om det är backvarnare i bilarna på uppkörning? Får man använda handbroms i dragläge ? Och får man använda ”fartmätaren” om man får köra VW Golf, alltså som man ser sin hastighet digitalt eller hur man ska förklara det. Har nämligen kört en VW passat nu där man kan använda sig av den vilket gör det något lättare att se sin hastighet.
Tacksam för svar! :)
Gäst 2016-05-18 23:50 ! Citera #
Risken är stor att du får köra en Volvo diesel i Farsta så när backa runt hörn - vinkla ner backspegeln om du är osäker på var kanten är och ha halva kroppen vriden bakåt mestadels så du har full koll dit fordonet är på väg. Finns ingen back-kamera i de bilarna och även om det fanns det skulle du bli kuggad om du bara tittade där. Om du aldrig kört Volvo diesel förut - gör klart det för inspektörn så kanske hen är lite förlåtande i början av uppkörningen
Gäst 2016-05-19 07:11 ! Citera #
Bra tips! Uppskattas! :)
Trådskaparn 2016-05-24 22:49 ! Citera #
Sjukt taggad på att köra upp men det finns inga tider förrän augusti. Åångest. Försöker hitta tider i Farsta eller Sollentuna. Om jag kör upp i augusti måste jag övningsköra hela sommaren vilket kommer kosta sjukt mkt. Vill bara ta kortet nu när man är igång, teorin går ut 21 juni. Blä
Gäst 2016-05-24 23:03 ! Citera #
Klarade Farsta idag! 8-)
Trådskaparn 2016-05-24 23:08 ! Citera #
Grymt! Berätta vad du fick göra. Några småtabbar? Var du nervös? Hur var inspektörn?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I går 22:25
1
I går 18:15
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest