Start > Körkortsforum > Uppkörning hos trafikverket i …

Uppkörning hos trafikverket i Sollentuna..

Mollomi 2020-06-01 09:07 ! Citera #
Kuggad i Sollentuna igen på grund av gick inte 50 cm fram i vänster sväng. värden sämsta inspektör, han var helt tyst och sa ingen förutom ”gå mot Danderyd” försökt att prata med han och ställt frågan (Hur påverkat Covid 19 .....)
Han säger ”fokusera på din körning istället”
Piraten 2020-06-02 04:11 ! Citera #
Mollomi 2020-06-01
Kuggad i Sollentuna igen på grund av gick inte 50 cm fram i vänster sväng. värden sämsta inspektör, han var helt tyst och sa ingen förutom ”gå mot Danderyd” försökt att prata med han och ställt frågan (Hur påverkat Covid 19 .....)
Han säger ”fokusera på din körning istället”
Hej.
Det bästa att säga innan man börjar köra att jag blir lugnare av att prata under uppkörningen.
Dock kanske han märkte att du inte fixar att prata under uppkörningen, då du blev kuggad menar jag.
Enligt protokollet vad står det där vad du blev underkänd för ?
Antagligen om säkerhet.
Man kan tycka att det är petigt att bli underkänd för det du skriver om, men kan ha stor inverkan och leda till trafikolycka.
Det antar jag att du oxå förstår..
Bara fortsätta öva..
Säkerheten är något som dom är petiga på och med all rätt.
Lycka till nästa gång.

Mvh
Piraten
Eppis 2020-06-07 01:00 ! Citera #
Jag pratar bara av personlig erfarenhet av att ha kört upp en gång i Sollentuna. Väldigt proffsigt bemötande. Förarprövaren gjorde allt för att skapa en behaglig stämning och hjälpte till med små tips under uppkörningen.
Kan man köra bil så tror jag att risken för att bli kuggad är försvinnande liten.
Självinsikt verkar vara en bristvara hos alla som kommer oförberedda till provet.
Hola 2020-08-12 13:08 ! Citera #
Innis 2019-11-26
Kör inte i Sollentuna!!

Har kuggat där nu 4 gånger!! Dom vägrar att släppa förbi en....
Dom kugga mig senast för att inte kolla
Speglar??
Jag kollade speglar hela tiden!
Så fort jag bytte körfält, varje korsning med döda vinkeln. Varje gång jag saktade in kollade jag back spegeln!!!
Dom är idioter hela bunten!!
Kör aldrig upp där, bara slöseri med pengar och tid!
Dom är kända att kugga folk. :x
Du måste ju kolla i speglarna var tredje sekund. Inte bara när du ska ändra på något
Gäst 2020-08-12 19:27 ! Citera #
Eppis 2020-06-07
Jag pratar bara av personlig erfarenhet av att ha kört upp en gång i Sollentuna. Väldigt proffsigt bemötande. Förarprövaren gjorde allt för att skapa en behaglig stämning och hjälpte till med små tips under uppkörningen.
Kan man köra bil så tror jag att risken för att bli kuggad är försvinnande liten.
Självinsikt verkar vara en bristvara hos alla som kommer oförberedda till provet.
Håller med dig här. Det man läser både här och på andra forum så verkar det VÄLDIGT vanligt med olika bortförklaringar istället för att ta till sig vad man kan förbättra tills nästa gång. Påminner mycket om det man läst i teoriboken om folk som bortförklarar sina misstag istf att lära sig av dem, vilket är ett stort problem i trafiken. Att det alltid är någon annans fel.
Anders 2020-10-23 23:40 ! Citera #
Jag har uppkörning nästa vecka på tisdag klockan13.50 och jag ska köra upp i Sollentuna. Det finns något som jag undrar om. Ni vet att det finns två stora rondeller back to back på högersidan när man kommer ut från Trafikverket. Om man ska tå vänster i den andra rondellen alltså mot Arlanda, ska man lägga mig i vänster fil efter den första rondellen eller ska jag stanna kvar i den höger fil efter första rondellen? Frågar för att om man ska svänga vänster i rondellen ska man alltid ta vänster fil men eftersom det finns en små bit mellan rondellerna, själv känner jag som att det skulle inte vara lämpligt.
Lars 2020-10-26 16:58 ! Citera #
Kuggade idag eftersom jag blinkade innan körfältsbyte. Hon sa att jag kan inte blinka när det finns bil på vänster körfält och det måste vara helt tomt på bilar.
Wow 2020-10-26 16:59 ! Citera #
Lars 2020-10-26
Kuggade idag eftersom jag blinkade innan körfältsbyte. Hon sa att jag kan inte blinka när det finns bil på vänster körfält och det måste vara helt tomt på bilar.
Wow wtf låter då orättvist man måste visa till dem att du villa byta fil
Gäst 2020-10-27 08:37 ! Citera #
Att blinka när det ligger en bil till vänster kan få den bilen att bromsa alldeles för hårt, och då kör bakomvarande in i den bilen.

Så kolla att det är fritt innan ni blinkar så blir det bra - och godkänt.

Tänk på att en uppkörning inte speglar ”normal” trafik, uppkörningen syftar till att stämma av att du kan regelverket som det är skrivet. I verkliga livet tar man beslut efter den aktuella situationen.
jucy 2020-10-28 17:56 ! Citera #
Gäst 2020-10-27
Att blinka när det ligger en bil till vänster kan få den bilen att bromsa alldeles för hårt, och då kör bakomvarande in i den bilen.

Så kolla att det är fritt innan ni blinkar så blir det bra - och godkänt.

Tänk på att en uppkörning inte speglar ”normal” trafik, uppkörningen syftar till att stämma av att du kan regelverket som det är skrivet. I verkliga livet tar man beslut efter den aktuella situationen.
Klokt

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I dag 06:14
1
I går 07:24
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest