Start > Körkortsforum > Uppkörning hos trafikverket i …

Uppkörning hos trafikverket i Sollentuna..

Gäst 2018-07-31 10:25 ! Citera #
Liz 2018-07-31
Jag körde upp i Sollentuna idag, kl 8 och klarade det! :)

Trodde jag skulle kugga då jag råkade bryta mot högerregeln och tanten i bilen som skulle svänga blev galen. Fick även flera motorstopp. Jag körde med Krister (som enligt min körlärare kuggar de flesta).

Ta det lugnt, var noga med skyltar så kommer det gå bra!
Grattis!

Hur såg rutten ut? :)
Guuled 2018-09-07 12:44 ! Citera #
Hej, jag har skickat synprovnin för 2 månade sen,jag har får inte non beslut
Gäst 2018-09-07 20:58 ! Citera #
Ring och kolla med dom
Gäst 2018-09-09 18:04 ! Citera #
Körde upp i Sollentuna i tisdags förra veckan . Fick en äldre dam , mycket tyst i början , men lättade efter ett tag . Kuggade mig på några små saker , men gav mig mycket bra råd efter .

Bokade upp i Uppsala i torsdags , hade allt i bakhuvudet vad som gick fel i Sollentuna , och klarade allt galant i Uppsala :)
Gäst 2018-09-10 13:55 ! Citera #
Klarade uppkörningen i Sollentuna förra veckan. Körde med en kille som hette Johan, han var tyst men trevlig. Vi började med att köra ut från parkeringen och körde mot höger tills vi kom till en t-korsning där vi tog vänster eftersom höger var för bussar. Därefter åkte vi till två stora rondeller och jag fick åka ut mot motorvägen till Danderyd, där fick jag vända och åka tillbaka till Sollentuna, därefter åkte vi typ mot ett villaområde där han ville att jag skulle vända tillbaka på lämpligt ställe sen åkte vi bara tillbaka till Sollentuna där jag fick parkera vanligt.
Gäst 2018-09-19 15:36 ! Citera #
Fick köra upp med samma inspektör Krister och kuggade. Klarade nästa försök med annan inspektör Mikael
Gäst 2018-09-19 15:41 ! Citera #
Gäst 2018-09-19
Fick köra upp med samma inspektör Krister och kuggade. Klarade nästa försök med annan inspektör Mikael
Jag körde upp med Krister för bara en timme sedan, klarade uppkörningen utan minsta anvisning.
Tycker han var skön och lätt att prata med :D
S 2018-09-28 21:03 ! Citera #
B 2018-03-29
Ja självklart aka man tro på sig själv men man tappar ju sitt självförtroende när det finns inspektörer som kuggar för minsta lilla fel när det finns folk som klarar även fast de gjort små fel. Det olika från inspektör till inspektör
Det stämmer visa förlåter stora fel medan andra kuggar dig bara för små fel. :?
Hon kuggade mig på grund av ,enligt henne jag skulle blinka tidigare innan korsningen , fast jag har lärt mig i terafik skolan ; det räcker 200 meter innan .
Och inget annat har jag gjort fel . Bara den .
Jag vet inte vad ska jag göra?! Det känns hemsk. :scared:
Fredde 2018-10-16 11:05 ! Citera #
Idag körde jag upp i Sollentuna. Hade en av de damer som förekommer i detta forum och påstås kugga folk hela tiden. Min erfarenhet är en annan. Hon var mycket trevlig och förklarade lugnt i början vad vi skulle göra och hur provet skulle gå till.
Jag kan inte påstå att jag själv körde som en professionell förare, men allt gick lugnt och trafiksäkert till. Jag blev helt enkelt godkänd.
Jag tror inte att man behöver vara orolig om man faktiskt är klar för uppkörning ;) Jag kan även säga att jag knappt kört nåt privat, endast på skola i ett halvår. Min körvana var lika med noll när jag började. Lycka till alla som ska köra upp 8-)
EM 2018-11-12 18:28 ! Citera #
Körde precis upp med en av Damerna i sollentuna ... underkännt.

Det var mörkt och mitt i värsta rusningstrafiken. Jag var alldeles varm i ansiktet av nervositet. Och hade fel skor på mig, så jag kom inte åt pedalerna ordentligt...

Provförättaren tyckte att jag inte kollade bakåt tillräckligt i korsningar; ”Du måste kolla bättre i korsningar så att du inte släpar någon med sig .. ett litet barn eller något.”

Sedan var det en som kastade sig ut framför bilen vid övergångstället på påfarten till E4:an norrgående.

Det är bara att låta besvikelsen koka över, och börja jaga en ny tid.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov