Start > Körkortsforum > Uppkörning hos trafikverket i …

Uppkörning hos trafikverket i Sollentuna..

EM 2018-11-12 19:02 ! Citera #
Nu behöver vi ju dock inte hänga upp oss på en kanske klumpig formulering.
Jag var nervös, och vred nog inte på skallen ordentligt i lugnare situationer. Det går nog bättre nästa gång.
Gäst 2019-01-04 22:57 ! Citera #
Körde upp i Sollentuna för 3 veckor sen. Uppkörning var klockan 8 på en tisdag och då jag körde inte på någon motorväg och det roliga var inte ens rondell, körde höger från Trafikverket sen jag åkte jag bara på huvudled sen villa område parkera sen tillbaka. Jag skulle rekommendera att boka kl 8 för då dem kmr inte ta dig till motorväg eller stora cirkulations platser pga trafik men tyvärr jag kuggade pga höger regel men jag tog den igår i Jakobsberg:)
Gäst 2019-02-12 14:53 ! Citera #
Fick 61/65 på teori och körde tillräckligt mycket bil skolan tyckte att jag var färdig, blev kuggad idag av en gubbe som var sur och retade mig, han sa saker som man inte ska säga, när jag gick och berättade för chefen för min kör skola så blev han galen arg och ska ringa trafikverket och det blev kaos.

Meningen med det här är inte och klaga om att jag blev kuggad, det jag vill säga med det här är att han sa saker som var onödiga jag fick motor stopp en gång och det var dåligt av mig, kom ihåg!! att det trafikverkets bil plus diesel så jag är inte van körde rätt hastighet och en bil var för nära mig det var mitt fel jag kollade döda vinkel i vissa fall och det var fel han tyckte inte om mig retade mig och var inte trevlig han retade min skola och sa inte vad jag skulle bli bättre på?

var otydlig det glömde jag!

jag parkerade jag gjorde inget jag körde rakt på motorväg och vände mot där vi körde från början 15 min tog allting slut efter all tid jag la och hur mycket kämpade fick inte ens en chans.
Gäst 2019-04-04 17:06 ! Citera #
Får man veta vilken biltyp/modell man kommer köra med i förväg? Vet att det är antingen en Volvo eller VW men är det än som används oftare? Ni som har kört på senaste vilken bil fick ni? :)
Gäst 2019-04-04 22:02 ! Citera #
Första gången fick jag en Volvo V60 andra gången fick jag en VW Passat... Man får inte veta innan. Lycka till
Berfin 2019-09-12 14:59 ! Citera #
:( Otrevliga inspektörer, visst man kan ha en dålig dag men ta inte ut på dem som ska uppköra. Fick en dålig upplevelse, tappade lite självförtroende pga dem inspektörerna jag fick! Ush
Kurdo 2019-11-13 18:02 ! Citera #
Hade uppkörning idag kl 13:59, körde runt edsberg, forsatte sedan på danderydsleden där jag fick vända vid kvarnskogen för att sedan fortsätta hela vägen till täby och tillbaka genom tunneln. Blev godkänd
Innis 2019-11-26 10:04 ! Citera #
Kör inte i Sollentuna!!

Har kuggat där nu 4 gånger!! Dom vägrar att släppa förbi en....
Dom kugga mig senast för att inte kolla
Speglar??
Jag kollade speglar hela tiden!
Så fort jag bytte körfält, varje korsning med döda vinkeln. Varje gång jag saktade in kollade jag back spegeln!!!
Dom är idioter hela bunten!!
Kör aldrig upp där, bara slöseri med pengar och tid!
Dom är kända att kugga folk. :x
Gäst 2019-11-26 10:09 ! Citera #
Innis 2019-11-26
Kör inte i Sollentuna!!

Har kuggat där nu 4 gånger!! Dom vägrar att släppa förbi en....
Dom kugga mig senast för att inte kolla
Speglar??
Jag kollade speglar hela tiden!
Så fort jag bytte körfält, varje korsning med döda vinkeln. Varje gång jag saktade in kollade jag back spegeln!!!
Dom är idioter hela bunten!!
Kör aldrig upp där, bara slöseri med pengar och tid!
Dom är kända att kugga folk. :x
Du ska kolla speglarna hela tiden inte bara i korsningar/körfältsbyten. Du ska inte bara veta vad som sker framför dig när du kör, utan även bakom.
Hej 2019-12-04 14:37 ! Citera #
Jag kuggade i Sollentuna 2 gånger. Första gången var det mitt fel. jag hade snällaste inspektören men jag gjorde fel då jag körde för nära en gående på gatan och saktade inte ner i tid när jag skulle svänga vänster i en korsning. Andra gången jag uppkörde dock så fick jag en riktig bitter. Jag körde så bra i rondeller, motorväg, vanliga vägar och bostadsområde och jag var väldigt uppmärksam, passade hastigheterna men enligt henne missade jag högerregeln i en korsning o därför kugga hon mig. De säger att de inte kuggar en för ett misstag utan kollar på helheten men vad är dehär då???? kuggar mig för dedär lilla och det var bara ett misstag i de andra korsningarna gjorde jag inte något fel.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest