Start > Körkortsforum > Kuggad uppkörning FYFA-AN!

Kuggad uppkörning FYFA-AN!

5:ans växel på 70-väg! 2019-03-20 13:16 ! Citera #
Gjorde idag en perfekt & lugn uppkörning, inklusive backning in i parkeringsplats o.s.v.
Hade faktiskt inte minsta tvivel om att jag hade klarat det när det var klart, men blev EJ godkänd, för att jag använde 4:an på 70-väg.
Gör inte samma misstag, kör med 5:an på 70-väg, INTE 4:an, även om motorn går lugnt och fint på 4:an i den hastigheten, 5:an är det som gäller på 70-väg!, annars blir du EJ godkänd.
Bara att punga ut 1200 kronor till.
.. 2019-03-20 13:47 ! Citera #
Till ovanstående:

Alltså fyfan.. vad surt.. ibland känns de ju som att de kuggar en bara för att :/
Gäst3 2019-03-20 14:12 ! Citera #
5:ans växel på 70-väg! 2019-03-20
Gjorde idag en perfekt & lugn uppkörning, inklusive backning in i parkeringsplats o.s.v.
Hade faktiskt inte minsta tvivel om att jag hade klarat det när det var klart, men blev EJ godkänd, för att jag använde 4:an på 70-väg.
Gör inte samma misstag, kör med 5:an på 70-väg, INTE 4:an, även om motorn går lugnt och fint på 4:an i den hastigheten, 5:an är det som gäller på 70-väg!, annars blir du EJ godkänd.
Bara att punga ut 1200 kronor till.
Helt rätt att du vart kuggad, kör du i 70 km/h på 4:ans växel så drar motorn onödigt mycket bränsle, och det i sin tur drabbar miljön. Du ska aldrig köra på 4:ans växel när du är över 55-60 km/h då kan du med lätthet köra på högre växlar, det gynnar både din plånbok och miljön...
Kuggellikugg 2019-03-20 15:07 ! Citera #
Gäst3 2019-03-20
Helt rätt att du vart kuggad, kör du i 70 km/h på 4:ans växel så drar motorn onödigt mycket bränsle, och det i sin tur drabbar miljön. Du ska aldrig köra på 4:ans växel när du är över 55-60 km/h då kan du med lätthet köra på högre växlar, det gynnar både din plånbok och miljön...
Haha, väntade på ditt svar. Tyvärr vart svaret kuggat :(
Gäst3 2019-03-20 15:13 ! Citera #
Kuggellikugg 2019-03-20
Haha, väntade på ditt svar. Tyvärr vart svaret kuggat :(
Och det var helt rätt gjort av inspektören :D
:( 2019-03-21 13:06 ! Citera #
Yay!!! Äntligen klarade jag det! På andra försöket.

Var så nervös, knappast sovit något inatt. Fick en lugn gammal gubbe som var väldigt tyst och någon i baksätet som utbildade sig.

Gjorde några små fel men han såg på helheten: fyfan vad skönt!!!!

Klarar jag det, klarar ni det.

Peace
Gäst 2019-04-01 16:33 ! Citera #
Kuggade idag på första försöket då jag glömde kolla döda vinkeln när jag skulle byta fil och trodde bilen bakom skulle släppa fram mig och inte gasa på. Instruktören var tvungen att ingripa och dra till ratten, så fullt förståeligt att jag kuggade och helt mitt eget fel då jag behöver träna på att vara mer uppmärksam.

Fick ny tid nu på torsdag, så bättre lycka tills dess och får öva mer! :)
!? 2019-04-02 22:29 ! Citera #
.. 2019-03-20
Till ovanstående:

Alltså fyfan.. vad surt.. ibland känns de ju som att de kuggar en bara för att :/
Jo men precis är det nog... Sen är alla inspektörers hobby att sparka små kattungar och tortera valpar...

Lägg av! Ingen blir underkänd bara för att! Det finns ett protokoll som bevisar motsatsen!
Gäst 2019-04-04 13:29 ! Citera #
Klarade uppkörningen idag efter många år längtan, hade ju en i måndags också som jag kuggade men nu har man äntligen kortet =)
Gäst 2019-04-04 21:37 ! Citera #
Vart körde du upp?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor