Start > Körkortsforum > Automatkörkort

Automatkörkort

Gäst 2017-07-29 13:21 ! Citera #
Ta automat. Om du ångrar dig sen kan du (utan körkortstillstånd eller risk avklarad) göra en uppkörning för manuell för att häva villkoret automat. Ditt befintliga körkort gör så att du slipper göra om risk eller ens ansöka om något alls, det är bara att gå in och boka.
bel 2017-11-30 10:44 ! Citera #
Vänligen svara någon mig?

Vilken är den bästa tiden att ta det praktiska körprovet?
Det skulle vara en bra idé att ta det på vinter eller bättre hoppas jag att vintern går?
Gäst 2017-11-30 14:14 ! Citera #
bel 2017-11-30
Vänligen svara någon mig?

Vilken är den bästa tiden att ta det praktiska körprovet?
Det skulle vara en bra idé att ta det på vinter eller bättre hoppas jag att vintern går?
Ta det bara...
Gäst 2017-11-30 15:41 ! Citera #
bel 2017-11-30
Vänligen svara någon mig?

Vilken är den bästa tiden att ta det praktiska körprovet?
Det skulle vara en bra idé att ta det på vinter eller bättre hoppas jag att vintern går?
På vintern få du göra 2 timmars mörkerkörning, med en special lärare, jag vet inte om det är obligatoriskt, men på min körskola är det det
bel 2017-11-30 16:19 ! Citera #
Tack så mycket för informationen.
Gäst 2017-12-02 23:59 ! Citera #
Gäst 2017-11-30
På vintern få du göra 2 timmars mörkerkörning, med en special lärare, jag vet inte om det är obligatoriskt, men på min körskola är det det
Det var ju konstigt att du fick göra det, men nej det är inte obligatoriskt!!
Jag körde också under vintertid och fick välja fritt när jag skulle köra, hörde aldrig nått om att man MÅSTE köra minst 2 timmar i mörker..
bel 2017-12-03 12:05 ! Citera #
Till Gäst:

Jag hörde det också, men tack så mycket för att du informerade mig om att det inte är obligatoriskt.
Gäst 2018-03-11 21:37 ! Citera #
Jag tänker också ta automatkörkort!
Är 28 år och har skjutit på körkortet under tio år nu eftersom jag bor i Stockholm och inte velat växla upp och ner som en galning i rusningstrafik hos någon trafikskola som tar 1000 kr timmen.
Det har hänt mycket med utvecklingen det senaste årtiondet och automatkörkort känns som en vettig kompromiss! :)
Lycka till allihopa!
Gäst 2018-03-11 23:11 ! Citera #
Det beror lite vaf man vill få ut.

Är det för att köra, landet, semester osv, mkt stads kötrning...så javisst,...lätt automat, dessutom är många nyare bilar automat.


Varför stå emot utvecklingen.

Miljövänligare. (Förr så var automater kassa, drog mer soppa, så idag en gammal myt).
Bekvämt.

Utomlands så är de flesta hyrbilar numer automater....

Kag tog körkort på äldre dar, då manuellt, då jag vill skaffa mig en rätt ball kärra o den ska vara manuel, fvs ha kontrollen själv....men har man inte dem premisserna.

Så ta för automat rakt av,

Det är iaf vad jag tycker.

Sen OM ma vill uppgradera om det bevövs så hey....så absolut...
Gäst 2018-03-11 23:42 ! Citera #
Gäst 2018-03-11
Jag tänker också ta automatkörkort!
Är 28 år och har skjutit på körkortet under tio år nu eftersom jag bor i Stockholm och inte velat växla upp och ner som en galning i rusningstrafik hos någon trafikskola som tar 1000 kr timmen.
Det har hänt mycket med utvecklingen det senaste årtiondet och automatkörkort känns som en vettig kompromiss! :)
Lycka till allihopa!
Lycka till och kör på. Håller helt med dina anledningar och just i rusningstrafik är det väldigt bekvämt. Jag tog automatkörkort för 2 år sedan och inte känt behov eller vilja för att uppgradera till manuell.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest