Start > Körkortsforum > Automatkörkort

Automatkörkort

Maria 2016-10-12 12:38 ! Citera #
Ingela 2016-10-12
Själv tar jag för automat, känner att det passar mig. Har ont i mina leder. Skönt att slippa växlingsmonumentet. Så jag säger bara, ta det ni känner bäst för. ????
Jag håller med!
Låt folk ta vilket körkort dom vill, det är ju deras val, fattar inte varför det ska snackas så mycket skit om det ena eller det andra.. Det är ju deras val, inte ditt!
Tycker denna tråd har spårat ur totalt..
Gäst 2016-10-12 12:39 ! Citera #
Ja, samma här, plus att den jag övningskör med privat har automatbil. Så får bli så. Man kan alltid komplettera nån gång i framtiden ;)
Gäst 2016-10-12 13:53 ! Citera #
Jag ska ta automat körkort, och är det så att jag senare i livet behöver manuell, så bokar jag in manuell lektioner och gör uppkörning.

Men just nu så min ekonomi ser ut, och behovet att ancända mina föräldrars bilar så blir automat bäst just nu :)
Hade kunnat göra de här förlängesen men alla mina vänner var så emot automat så jag vågade aldrig ta den.
Lite äldre och klokare är jag nu.
Iamich 2016-10-13 22:55 ! Citera #
Jag tog körkort för manuell bil pga att jag bara kör manuella bilar. Har kört endast två stycken automat i hela mitt liv. Dessutom tycker jag det är kul att växla.

Men jag anser ändå att automatkort är väldigt mycket bättre än inget körkort alls. Visst, det är en begränsning. Men det är en begränsning att inte ha körkort för tungt släp (BE) också. Ska man fördöma dem som inte har körkort för tungt släp också då?
Gäst 2016-10-13 23:07 ! Citera #
Iamich 2016-10-13
Jag tog körkort för manuell bil pga att jag bara kör manuella bilar. Har kört endast två stycken automat i hela mitt liv. Dessutom tycker jag det är kul att växla.

Men jag anser ändå att automatkort är väldigt mycket bättre än inget körkort alls. Visst, det är en begränsning. Men det är en begränsning att inte ha körkort för tungt släp (BE) också. Ska man fördöma dem som inte har körkort för tungt släp också då?
Det är två helt skilda saker du ...
Jonis 2016-10-13 23:19 ! Citera #
Jag får intrycket att de flesta som skriver här vill bara trycka ner andra. Så fort jag skrev att gå från automat till manuell inte ens är en stor sak och att det var löjligt att de bråkade om detta.. då försvann alla hatare från båda sidorna in i dimman.

De kommer nog fram igen efter ett tag...
Gäst 2016-10-14 07:42 ! Citera #
Jonis 2016-10-13
Jag får intrycket att de flesta som skriver här vill bara trycka ner andra. Så fort jag skrev att gå från automat till manuell inte ens är en stor sak och att det var löjligt att de bråkade om detta.. då försvann alla hatare från båda sidorna in i dimman.

De kommer nog fram igen efter ett tag...
Ingen som hatar, här :D Olika åsikter, men det är cool..
Iamich 2016-10-14 17:13 ! Citera #
Gäst 2016-10-13
Det är två helt skilda saker du ...
Självklart är det en begränsning att bara ha körkort för automat. Men det är en bra nödlösning och kan alltid kompletteras med uppkörning för manuell bil.

Sen, om jag ska vara lite rationell, så ska jag säga att det så klart är smidigare att ta manuellt körkort när man ändå är igång.
Kaja 2017-04-13 22:06 ! Citera #
Stort tack för ditt inlägg som är mitt i prick! Jag har nu kört sammanlagt 22 lektioner och kämpar fortfarande med samspelet koppling, växling (upp och ner även upp är en aning lättare) och är fruktansvärt frustrerad över att jag inte fixar det. Därför har jag nu bestämt mig för att istället ta körkort för automatväxlad bil, detta för att jag inte skall tappa fokusen på omgivningen pga att jag har har problem med växlingen. Kanske det hade löst sig så småningom, men vill vilken kostnad? Det bästa är att jag kan fortsätta på samma körskola då de har köpt in en automatväxlad bil.
Anna 2017-07-28 22:19 ! Citera #
Tar automat eller så får det vara.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor