Start > Körkortsforum > Automatkörkort

Automatkörkort

Gäst 2016-10-08 09:12 ! Citera #
X 2016-08-22
Såvidare du inte har några otroliga svårigheter (alltså handikapp eller snudd därpå) ska du självklart skaffa manuellt kort. Du får köra automat bäst du vill men dit kort ska även inkludera manuellt körande.

Du kan annars aldrig låna någon annans bil någonsin eftersom i princip ingen kör automat. Du kan förlora jobbtillfällen om arbetsbilarna är manuella som de gott kam vara. Du blir handikappad i trafiken och det är en så himla lätt grej att lära sig att koppla och starta utan motorstopp med nog träning. Överinlärning kallas det. Min arm växlar nu för tiden automatiskt ned och upp till rätt växel och jag körde bil för första gången för 3 månader sedan.

Som sagt oavsett hur himla bra automat är och hur gammaldags och dåligt manuellt är enligt dig får du köra hur mycket automat på fritiden som du vill men du blir handikappad och stöter på problem i framtiden. Det är en självklarhet och annat utom manuellt kort är ungefär lika värt som att istället ta kort för EU-moppe.
Du måste skämta. Automatbilar har gått om manuella i statistiken redan. Vadå ingen kör automat? Tog du körkort på 90-talet? Hahahah...
Gäst 2016-10-08 09:38 ! Citera #
Gäst 2016-10-08
Du måste skämta. Automatbilar har gått om manuella i statistiken redan. Vadå ingen kör automat? Tog du körkort på 90-talet? Hahahah...
Vadå ingen ”kör automat”? Skämtar du eller? Skulle påstå det är tvärtom?
Finns ingen som helst anledning att skaffa manuell bil idag. Såvida man inte bor ute i bushen kanske..
På sikt kommer manuella bilar utgå snarare.
Alla tillverkar automatbilar idag, lyxbilar tillverkas t o m med automat idag.
Gäst 2016-10-08 13:16 ! Citera #
Gäst 2016-10-08
Vadå ingen ”kör automat”? Skämtar du eller? Skulle påstå det är tvärtom?
Finns ingen som helst anledning att skaffa manuell bil idag. Såvida man inte bor ute i bushen kanske..
På sikt kommer manuella bilar utgå snarare.
Alla tillverkar automatbilar idag, lyxbilar tillverkas t o m med automat idag.
Du får inte köra en manuellt växlad bil om en sådan situation skulle uppstå, sug på den du!
Gäst 2016-10-08 14:16 ! Citera #
Gäst 2016-10-08
Du får inte köra en manuellt växlad bil om en sådan situation skulle uppstå, sug på den du!
Kommer inte uppstå
Gäst 2016-10-08 15:25 ! Citera #
Gäst 2016-10-08
Kommer inte uppstå
Jag önskar att jag också kunde spå framtiden. Du har begränsat dig själv och det faktumet kan du inte motbevisa.
Gäst 2016-10-09 01:03 ! Citera #
Gäst 2016-10-08
Du måste skämta. Automatbilar har gått om manuella i statistiken redan. Vadå ingen kör automat? Tog du körkort på 90-talet? Hahahah...
”Automatbilar har gått om manuella i statistiken redan. Vadå ingen kör automat?”
Tänk att man kan vara så naiv. Automatbilar har gått om i NYBILSREGISTRERINGAR med endast några fåtal procent. Det finns 1-40+ år gamla bilar i trafiken. Automatbilar är LÅNGT ifrån att vara i närheten av manuella generellt sett i statistiken.
Så lägg ner, du är bara patetisk.
Gäst 2016-10-09 11:43 ! Citera #
Gäst 2016-10-08
Du får inte köra en manuellt växlad bil om en sådan situation skulle uppstå, sug på den du!
Och? Jag kör en Mercedes c180 automat så sug på den _du_. Tror du jag någonsin kommer ”låna” bil? ...Hahahah
Gäst 2016-10-09 14:07 ! Citera #
Gäst 2016-10-09
Och? Jag kör en Mercedes c180 automat så sug på den _du_. Tror du jag någonsin kommer ”låna” bil? ...Hahahah
Oj, vad tuff du är. Ingen bryr sig om att du kör en väldigt vardaglig bil.
Gäst 1 2016-10-09 18:33 ! Citera #
Gäst 2016-10-09
Och? Jag kör en Mercedes c180 automat så sug på den _du_. Tror du jag någonsin kommer ”låna” bil? ...Hahahah
Vad är det för speciellt med att du köra omkring i en helt vanlig merca?!???
Om du ville skryta med din bil, så se till att du skaffar nått som du kan skryta med :lol: :lol: 8-) 8-)
Gäst 2016-10-09 18:42 ! Citera #
Gäst 2016-10-09
Och? Jag kör en Mercedes c180 automat så sug på den _du_. Tror du jag någonsin kommer ”låna” bil? ...Hahahah
O sedan när den går sönder och dom bara har lånebilar så får du be om en cykel istället. :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest