Start > Körkortsforum > Automatkörkort

Automatkörkort

Gäst 2016-06-18 23:17 ! Citera #
Gäst 2016-06-18
Om din vän har automatkort så FÅR du inte låna bilen iom att denne inte får köra den!
Jo då, jag får låna bilen, men han får knappast låna den :lol:
Förövrigt så var det ju de jag skrev... :D
Gäst 2016-06-18 23:21 ! Citera #
Gäst 2016-06-18
Jo då, jag får låna bilen, men han får knappast låna den :lol:
Förövrigt så var det ju de jag skrev... :D
”Jag skulle aldrig låna ut min bil till någon som bara har körkort för automat..”

INGEN borde ;)
Gäst 2016-06-19 10:20 ! Citera #
Gäst 2016-06-18
”Jag skulle aldrig låna ut min bil till någon som bara har körkort för automat..”

INGEN borde ;)
Nu pratade vi inte om alla andra, utan om mig, så därför skrev jag att jag inte skulle...
Men självklart så ska ingen göra det :D
Gäst 2016-06-21 19:12 ! Citera #
Jag som ”bara” har körkort för automat skulle inte ens få för mig att låna en manuellt växlad bil. Så inget problem för mig.
Gäst 2016-06-21 21:33 ! Citera #
Gäst 2016-06-21
Jag som ”bara” har körkort för automat skulle inte ens få för mig att låna en manuellt växlad bil. Så inget problem för mig.
Tråkigt de måste vara om din bil är på verkstad, och de enda lånebilarna som finns inne är bilar med manuell växling.
Stefan 2016-06-22 11:42 ! Citera #
Gäst 2014-04-07
Ferrari och Mustang har automatlådan, i Amerika går knappast hyra med manuella lådor...
Det där är bullshit!
Vi har vart till Usa 2 somrar på raken och hyrt mustanger med manuella lådor, och speciellt svårt var det inte heller eftersom man fick fylla i innan man reste om man ville ha automat eller manuell låda...

Och sedan finns det drösvis med biluthyrare i Usa lite överallt, och ALLA erbjuder sportiga bilar med manuell låda..
Så dra nått gammalt över dig om att det är svårt att finna manuella lådor i Usa :lol: :lol: :lol:
Gäst 2016-06-22 20:52 ! Citera #
Gäst 2016-06-21
Tråkigt de måste vara om din bil är på verkstad, och de enda lånebilarna som finns inne är bilar med manuell växling.
Då kör jag familjens andra bil som även den är automatare.
Gäst 2016-06-22 21:54 ! Citera #
Gäst 2016-06-22
Då kör jag familjens andra bil som även den är automatare.
Vad lyxigt och ha 2 bilar ????
Mohammed 2016-08-22 22:08 ! Citera #
How can i know if license manual or auto
X 2016-08-22 22:41 ! Citera #
Såvidare du inte har några otroliga svårigheter (alltså handikapp eller snudd därpå) ska du självklart skaffa manuellt kort. Du får köra automat bäst du vill men dit kort ska även inkludera manuellt körande.

Du kan annars aldrig låna någon annans bil någonsin eftersom i princip ingen kör automat. Du kan förlora jobbtillfällen om arbetsbilarna är manuella som de gott kam vara. Du blir handikappad i trafiken och det är en så himla lätt grej att lära sig att koppla och starta utan motorstopp med nog träning. Överinlärning kallas det. Min arm växlar nu för tiden automatiskt ned och upp till rätt växel och jag körde bil för första gången för 3 månader sedan.

Som sagt oavsett hur himla bra automat är och hur gammaldags och dåligt manuellt är enligt dig får du köra hur mycket automat på fritiden som du vill men du blir handikappad och stöter på problem i framtiden. Det är en självklarhet och annat utom manuellt kort är ungefär lika värt som att istället ta kort för EU-moppe.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 20:01
5
I dag 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor