Start > Körkortsforum > Kritik för att du vill ta AUTO…

Kritik för att du vill ta AUTOMAT-körkort? Stå på dig!

Gäst 2017-07-10 19:23 ! Citera #
Rebecka86 2017-07-10
Min Volvo v90 AUTOMAT är GRYM

(Skulle bara säga det)
Tror på troll här.
Gäst 2017-07-10 21:37 ! Citera #
Rebecka86 2017-07-10
Min Volvo v90 AUTOMAT är GRYM

(Skulle bara säga det)
Det är jätte grymt att köra omkring i en gubb bil :D
Tänk längre... 2017-08-31 15:43 ! Citera #
Till alla ”jag kommer ALDRIG att behöva köra manuell!”:

Jag hade min automatbil inne på service och verkstaden hade en enda lånebil: manuell. Ni men automatkort hade vacker fått tacka nej till gratis lånebil och tagit bussen hem 8-)
Gäst 2017-09-02 16:41 ! Citera #
Vi som äger flera bilar än bara en som du har ju inte det problemet :lol:
Gäst 2017-09-10 00:17 ! Citera #
Tänk längre... 2017-08-31
Till alla ”jag kommer ALDRIG att behöva köra manuell!”:

Jag hade min automatbil inne på service och verkstaden hade en enda lånebil: manuell. Ni men automatkort hade vacker fått tacka nej till gratis lånebil och tagit bussen hem 8-)
Jag tjänar tillräckligt att lägga ut pengar på taxi eller buss om så behövs. Det är knappast hela världen.

Dessutom måste du betala för bränslet. Väljer bussbiljett på 20kr över din bensinkostnad alla dagar i veckan.
Gäst 2017-09-10 10:39 ! Citera #
Gäst 2017-09-10
Jag tjänar tillräckligt att lägga ut pengar på taxi eller buss om så behövs. Det är knappast hela världen.

Dessutom måste du betala för bränslet. Väljer bussbiljett på 20kr över din bensinkostnad alla dagar i veckan.
1. Folk kan bo på landet. 20 min bil eller 2 timmar buss (med väntan och promenad sista biten till huset)
2. Bränsle kan ingå

Om man är på semester med barnen och det finns ett jättespeciellt ställe en bit upp på ett berg. Man kan hyra bil och få en oförglömlig dag med familjen där uppe. Problemet är: bara manuella bilar. Hur gör du?

Du är i en väns mammas sommarstuga. Mamman får svårt att andas och ambulans rings. Någon måste dock åka ut till stora vägen och guida ambulansen rätt (112 säger att exakt karta saknas). Din vän har medicinsk utbildning och det är bättre att vännen stannar med sin mamma. Du är mest lämpad att köra och möta upp ambulansen. Problemet? Ja, du gissade rätt, finns bara vännens manuella bil. Ringer du taxi? :?
Gäst 2017-09-10 16:42 ! Citera #
Gäst 2017-09-10
1. Folk kan bo på landet. 20 min bil eller 2 timmar buss (med väntan och promenad sista biten till huset)
2. Bränsle kan ingå

Om man är på semester med barnen och det finns ett jättespeciellt ställe en bit upp på ett berg. Man kan hyra bil och få en oförglömlig dag med familjen där uppe. Problemet är: bara manuella bilar. Hur gör du?

Du är i en väns mammas sommarstuga. Mamman får svårt att andas och ambulans rings. Någon måste dock åka ut till stora vägen och guida ambulansen rätt (112 säger att exakt karta saknas). Din vän har medicinsk utbildning och det är bättre att vännen stannar med sin mamma. Du är mest lämpad att köra och möta upp ambulansen. Problemet? Ja, du gissade rätt, finns bara vännens manuella bil. Ringer du taxi? :?
1.Hur kom vi ens på semester ute i vischan utan en bil? Enkelt: Ta bilen upp.
Är semestern utomlands i tex USA finns det bara automat.
”Oförglömlig dag” är dessutom subjektivt. Har du ett specifikt exempel på en riktig plats där din situation gäller? Utan det har du inget.

2. Hur kom jag till sommarstugan utan att köra dit med min bil? Promenerade jag? Liftade jag?

Så det bästa du kunde komma med är halmgubbar för att bevisa ett ickeproblem?

Med enkel sannolikhetslära kan vi komma fram till att det du skriver är ren sörja. Chansen att:
- Jag råkar inte ta min fina automatbil till sommarstugan.
- Mamman råkar få svårt att andas.
- Sonen/dottern råkar vara medicinskt utbildad och kan inte köra.
- 112 råkar inte ha exakta kartor.
- Det råkar bara finnas manuell bil.
- Jag råkar vara den som måste köra.

... Finns inte. Du har större chans att leva hela ditt liv upp till 100 bast utan att något liknande någonsin har hänt.

Vid ett nödfall där någonstans liv står i fara hade jag helt enkelt brutit mot lagen och kört bilen ändå. Får jag böta för det, vem fan bryr sig?

Du låter extremt ung och omogen för att greppa efter strån sädår. Dina fantasi halmgubbar är nu nedbrända.

Bäst att du lär dig tvätta utan tvättmaskin, utifall att du får en chans att dejta Ariana Grande, dina kläder är smutsiga, din mormor som kan tvätta för hand är inte tillgänglig, du bor ute i ingenstans och du har inga andra kläder. :lol: :lol: :lol:
Gäst 2017-09-10 19:06 ! Citera #
Gäst 2017-09-10
1.Hur kom vi ens på semester ute i vischan utan en bil? Enkelt: Ta bilen upp.
Är semestern utomlands i tex USA finns det bara automat.
”Oförglömlig dag” är dessutom subjektivt. Har du ett specifikt exempel på en riktig plats där din situation gäller? Utan det har du inget.

2. Hur kom jag till sommarstugan utan att köra dit med min bil? Promenerade jag? Liftade jag?

Så det bästa du kunde komma med är halmgubbar för att bevisa ett ickeproblem?

Med enkel sannolikhetslära kan vi komma fram till att det du skriver är ren sörja. Chansen att:
- Jag råkar inte ta min fina automatbil till sommarstugan.
- Mamman råkar få svårt att andas.
- Sonen/dottern råkar vara medicinskt utbildad och kan inte köra.
- 112 råkar inte ha exakta kartor.
- Det råkar bara finnas manuell bil.
- Jag råkar vara den som måste köra.

... Finns inte. Du har större chans att leva hela ditt liv upp till 100 bast utan att något liknande någonsin har hänt.

Vid ett nödfall där någonstans liv står i fara hade jag helt enkelt brutit mot lagen och kört bilen ändå. Får jag böta för det, vem fan bryr sig?

Du låter extremt ung och omogen för att greppa efter strån sädår. Dina fantasi halmgubbar är nu nedbrända.

Bäst att du lär dig tvätta utan tvättmaskin, utifall att du får en chans att dejta Ariana Grande, dina kläder är smutsiga, din mormor som kan tvätta för hand är inte tillgänglig, du bor ute i ingenstans och du har inga andra kläder. :lol: :lol: :lol:
Du förstår inte poängen. Du snurrar in dig på exemplen i stället för att se att det kan finnas situationer där man måste (eller starkt behöver) köra manuell.

Visst, du kan ta din fina automatbil överallt, men då blir den ett beroende och du måste styra om eller tacka nej till vissa saker.

– Häng på och fiska, vi tar min manuella 740 som inte gör något om vi skitar ner!
– Njae, kan vi ta min fina automatbil utifall att du blir sjuk (ej 112-sjuk) / onykter / jättetrött? ;)
Cornelia 2017-09-22 07:14 ! Citera #
Gäst 2017-07-10
Det är jätte grymt att köra omkring i en gubb bil :D
Det är ingen ”gubbil”
Jag leasar en D3:a. Aldrig varit nöjdare.
Gäst 2017-09-24 16:42 ! Citera #
Jadu, vad ska man säga. Det är inte dumt att välja automat, men däremot dumt att begränsa sig till det.

Har man svårigheter att lära sig köra manuellt utan rimliga skäl är frågan om man är lämplig att vara ute i trafiken.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 13:17
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov