1. Folk kan bo på landet. 20 min bil eller 2 timmar buss (med väntan och promenad sista biten till huset)
2. Bränsle kan ingå
Om man är på semester med barnen och det finns ett jättespeciellt ställe en bit upp på ett berg. Man kan hyra bil och få en oförglömlig dag med familjen där uppe. Problemet är: bara manuella bilar. Hur gör du?
Du är i en väns mammas sommarstuga. Mamman får svårt att andas och ambulans rings. Någon måste dock åka ut till stora vägen och guida ambulansen rätt (112 säger att exakt karta saknas). Din vän har medicinsk utbildning och det är bättre att vännen stannar med sin mamma. Du är mest lämpad att köra och möta upp ambulansen. Problemet? Ja, du gissade rätt, finns bara vännens manuella bil. Ringer du taxi?
1.Hur kom vi ens på semester ute i vischan utan en bil? Enkelt: Ta bilen upp.
Är semestern utomlands i tex USA finns det bara automat.
”Oförglömlig dag” är dessutom subjektivt. Har du ett specifikt exempel på en riktig plats där din situation gäller? Utan det har du inget.
2. Hur kom jag till sommarstugan utan att köra dit med min bil? Promenerade jag? Liftade jag?
Så det bästa du kunde komma med är halmgubbar för att bevisa ett ickeproblem?
Med enkel sannolikhetslära kan vi komma fram till att det du skriver är ren sörja. Chansen att:
- Jag råkar inte ta min fina automatbil till sommarstugan.
- Mamman råkar få svårt att andas.
- Sonen/dottern råkar vara medicinskt utbildad och kan inte köra.
- 112 råkar inte ha exakta kartor.
- Det råkar bara finnas manuell bil.
- Jag råkar vara den som måste köra.
... Finns inte. Du har större chans att leva hela ditt liv upp till 100 bast utan att något liknande någonsin har hänt.
Vid ett nödfall där någonstans liv står i fara hade jag helt enkelt brutit mot lagen och kört bilen ändå. Får jag böta för det, vem fan bryr sig?
Du låter extremt ung och omogen för att greppa efter strån sädår. Dina fantasi halmgubbar är nu nedbrända.
Bäst att du lär dig tvätta utan tvättmaskin, utifall att du får en chans att dejta Ariana Grande, dina kläder är smutsiga, din mormor som kan tvätta för hand är inte tillgänglig, du bor ute i ingenstans och du har inga andra kläder.