Start > Körkortsforum > Lättaste ort att köra upp på?

Lättaste ort att köra upp på?

Gäst 2012-02-03 02:19 ! Citera #
Körde upp i Jakobsberg, och det fanns bara en anledning till varför jag valde det området istället för något annat: Det ligger närmast. Ger blanka fan i statistiken i Sverige eller andra orter. Har varken tid eller tålamod att åka runt överallt bara för att köra upp i några minuter !
AlkaAhmed 2012-02-04 15:14 ! Citera #
Det spelar ingen roll på vilken ort man kör upp på, kan du köra bil så bör det inte det spela roll, vad är syftet med att t ex åka ut nånstans på landet när man istället skulle kunna klara det utan att lägga ner så mycket tid på att ta sig dit?
snartkorkort 2012-02-06 13:18 ! Citera #
Gäst


Jakobsberg?! haha 58% kuggar i Jakobsberg enligt statistiken. antaglien en av de svåraste ställena i Sverige.


Det kanske har att göra med vilka personer som kör upp också? Jag bor i närheten av JAkobsberg och vet att vissa bokar uppkörning när de egentligen inte är redo. det behöver inte betyda att inspektörerna är stränga elelr liknande. däremot är det mycket rondeller och krångliga trafiksituationer som ofta uppstår här, mycket trafik/bilar också
Gäst 2012-02-14 12:49 ! Citera #
Tips om du bor i närheten av Göteborg: Det stod i GP för några månader sen att det är fler som klarar uppkörningen i Mölndal än på Hisingen.
inspektörn 2012-02-14 22:32 ! Citera #
Gäst!
Kan du köra bil får du körkort, kan du inte får du inget körkort! Oavsett vilken stad du kör upp i! Det tar en erfaren inspektör ca 20 meters körning för att veta om det finns hopp om körkort eller inte! Visst undantag finns, men grundregeln gäller!
Stina_1112 2012-02-21 11:42 ! Citera #
Säffle har jag hört ska vara lätt att köra upp i. Finns en rondell i hela staden och i övrigt väldigt lätta vägar. Men det beror ju på vart i Sverige du bor? Bor du i Norrland kanske Säffle inte är ett alternativ :P
Gäst 2012-02-21 21:48 ! Citera #
Jag tror inte heller att det spelar nån roll vart man kör, antingen så kan man köra bil = det går bra, eller så får man träna lite till
boxare 2012-02-22 14:07 ! Citera #
är där någon som vet vilken stad i skåne är lättast att göra uppkörning på?
Gäst 2012-03-03 15:47 ! Citera #
Hur är det i Sollentuna då någon som kört upp där?
Gäst 2012-03-03 16:36 ! Citera #
inspektörn
Gäst!
Kan du köra bil får du körkort, kan du inte får du inget körkort! Oavsett vilken stad du kör upp i! Det tar en erfaren inspektör ca 20 meters körning för att veta om det finns hopp om körkort eller inte! Visst undantag finns, men grundregeln gäller!


Jag är själv inte inspektör, så jag är ingen expert på hur det fungerar. Men om jag hade gjort min uppkörning hos trafikverket på hisingen så hade jag ju varit tvungen att köra på hisingen. Kanske inte under hela uppkörningen, men åtminstone en liten bit, eftersom det är där man startar och avslutar. Sen kan ju inte uppkörningen pågå hur länge som helst heller, så man kan ju inte åka hur långt som helst från startpunkten innan man måste åka tillbaka igen. Så det finns ett begränsat område som man kan få kör inom under uppkörningen. Och för en oerfaren förare så finns det ju situationer som är svårare än andra. Så om det finns gott om knepiga ställen inom området, så är ju risken att råka ut för dem större. Dessutom kan jag tänka mig att det finns ett antal olika slingor som man brukar få köra när man kör upp. Och hur svåra de är kan ju kanske variera beroende på var man är. Det låter ju annars lite konstigt att det skulle vara sådan skillnad på hur många som klarar uppkörningen på olika platser. Det skulle ju betyda att folk på Hisingen faktiskt statiskt sett är sämre på att köra bil än folk i Mölndal. Men så kanske det är. Annars håller jag absolut med. Kam man köra bil, så klarar man uppkörningen. Men får man en lättare uppkörning så kan man ju klara det fast att man inte kan lika mycket som man hade behövt kunna för att klara en svårare uppkörning (de flesta tycker ju att det är lättare att köra på landet än i centrala stan där det händer mycket överallt, hela tiden). Så jag tror absolut att det kan vara lättare att köra upp utanför stan.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest