Start > Körkortsforum > Lättaste ort att köra upp på?

Lättaste ort att köra upp på?

Mirima 2009-10-04 16:14 ! Citera #
Men skall man verkligen satsa på att köra upp på ett enkelt ställe? du lurar ju inte vägverket, utan bara dig själv. Det bästa måste ändå vara att köra upp på ett ställe där man vet att man kommer åka mycket, så bor man in en storstad borde man köra upp där så att man vet att man är redo som förare och inte är en fara i trafiken!
KrilleP 2009-10-05 12:03 ! Citera #
Jag har kört upp i en storstad - otroligt tufft, kuggades för att jag blinkat för tidigt :?

Får man köra upp i en annan stad trots att man kört upp i en storstad? :? :|
lordi_ro 2009-10-06 19:54 ! Citera #
KrilleP
Jag har kört upp i en storstad - otroligt tufft, kuggades för att jag blinkat för tidigt :?

Får man köra upp i en annan stad trots att man kört upp i en storstad? :? :|


Ja, det är klart du får.
KrilleP 2009-10-08 17:27 ! Citera #
Hur gör man då? Kontaktar man vägverket bara i den staden? och vill köra upp privat?
Zakat 2009-10-10 00:55 ! Citera #
Körde i farsta.
Var mycket lätt.
Gäst 2009-10-13 09:00 ! Citera #
Falkenberg är det grymt lätt i.
vände er till Lätt & Rätt bilskolan.net. Bilskolan.
billigt snabbt och väldigt sköna lärare.

Pierre är helskön.
mitt körkort kostade 9300kr

Lycka till.

sesus.
Gäst 2009-10-14 08:01 ! Citera #
Jag undrar också varför ni vill köra upp på en liten ort om ni inte bor där? För det första är det med all säkerhet lättare att köra upp där man känner igen sig. Man vet vilka vägar som går var osv.
För min egen del måste jag ha full koll på alla svåra storstadsmoment hur som helst eftersom jag ska köra genom stockholm, essingeleden, E4:an i princip varje dag från jag tagit kortet. Undviker jag de momenten bara för att slippa ta några lektioner och kunna köra upp några veckor tidigare så får jag problem sen, när jag är ensam i bilen och ska klara det själv. Det är dessutom en ganska billig ”försäkring” för att undvika onödiga olyckor.
jspyro 2010-07-16 14:43 ! Citera #
Är det någon från stockholmstrakten här som kört upp någonstans i dalarna?

Bland dalfolk (kanske framförallt medelålders och äldre) brukar det ju finnas en del skepsis mot stockholmare, så jag kan tänka mig att en uppkörningskontrollant som hör att man är ”utomsocknes” gärna stramar åt bedömningen lite extra.
Några erfarenheter?
Gäst 2010-10-07 15:36 ! Citera #
Jag tror att det är enklast att köra upp där man själv är van vid miljön och har kört en hel del. Jag kommer att köra upp i det området där jag tar mina körlektioner, det gör att jag kontinuerligt får öva på de skyltningar och hastigheter som de kommer att testa mig på.
Gäst 2012-01-31 20:18 ! Citera #
Gäst
jakobsberg e nog ok


Jakobsberg?! haha 58% kuggar i Jakobsberg enligt statistiken. antaglien en av de svåraste ställena i Sverige.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest