Start > Körkortsforum > Lättaste ort att köra upp på?

Lättaste ort att köra upp på?

Gäst 2009-07-16 17:43 ! Citera #
Hmm vilken ort är svårast att köra upp i då?
Love 2009-08-04 19:43 ! Citera #
Helt klart Hedemora i Dalarna. Det är en utmaning att bli kuggad där :)
Jebo 2009-08-05 10:17 ! Citera #
Hmmm svår fråga. Jag tror att det är enklast att köra upp där man själv är van vid miljön och har kört en hel del. Jag kommer att köra upp i det området där jag tar mina körlektioner, det gör att jag kontinuerligt får öva på de skyltningar och hastigheter som de kommer att testa mig på. Sedan råkar det vara storstadsmiljö o jag tycker det är rätt läskigt med motorvägen mm, men å andra sidan, det är ju där jag kommer köra varje dag...
ekermo 2009-08-24 20:33 ! Citera #
Hört att Halmstad är (statistiskt sett) hårdast i Sverige..
klumelur 2009-09-14 12:37 ! Citera #
Om du bor i en storstad kan du boka uppkörningen på morgonen runt rusningstrafik, då kommer nästan hela uppkörningen gå ut på krypkörning;)
Gäst 2009-09-27 18:10 ! Citera #
Varför kör du inte bara upp där du bor?
kullen 2009-09-30 09:06 ! Citera #
Önskar att de inte hade fått pippi på rondeller i ”min” stad men å andra sidan kunde det varit mycket svårare ändå (bor i en liten stad, med massor av rondeller).
TesaHjul 2009-09-30 19:25 ! Citera #
Jag trodde att det viktigaste med https://korkortonline.se/fakta/ovningskorning/, https://korkortonline.se/teoritest/ och sist https://korkortonline.se/fakta/uppkorning/ var för att du ska vara säker på att du klarar dig i trafiken? OM du inte tränas och prövas i många svårighetsgrader under uppkörningen så är det ju inte säkert att du kan klara allt när du väl har körkortet.

Jag övningskör i göteborg och vill få göra uppkörningen hellst i stockholm eller malmö eftersom jag då måste utnyttja alla mina kunskaper. På så vis vet jag med mig att jag klarar trafik på okända platser lika väl som där jag kör varje dag.

Körkort är inget jag bara vill ha i plånboken istället för ett id-kort, jag vill att det ska betyda något oxå, samt att jag aldrig vill bli en orsak till att någon annan blivit skadad i trafiken.
sandraebbvik 2009-10-01 15:18 ! Citera #
Jag körde upp i Jakobsberg i stockholm och där var det helt ok. Det är en del vägarbete vilket betyder att man får köra långsamt, vilket är väldigt bra. Annars va inte stressat och ÖVERDRIV dina rörelser mm. Så gjorde jag och klarade provet utan någon anmärkning
Skojjaren 2009-10-02 16:18 ! Citera #
Allt beror på dig, kör du bra bil klarar du oavsett stad.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov