Start > Körkortsforum > Lättaste ort att köra upp på?

Lättaste ort att köra upp på?

McNick 2009-03-30 12:34 ! Citera #
Det är väl allmänt kännt att man inte ska köra upp i storstäder men vilka mindre städer är bra? Någon som har erfarenhet?
Gäst 2009-03-30 16:33 ! Citera #
Jakobsberg e nog ok
MaryAlenbratt 2009-04-20 19:57 ! Citera #
I nån håla i norrland är de säkert lätt. där de inte har några dubbelfiliga rondeller och enkelriktade gator och mycket trafik.
kooko 2009-04-27 17:41 ! Citera #
Vilhelmina var ett bra ställe att köra upp, ett trafikljus, en enkelriktad gata. Körskolepersonalen var jättebra, rekommenderar deras intensivkurs.
vonberg 2009-05-04 12:59 ! Citera #
Prova Avesta! lätt bästa stan att köra upp i!
Martin 2009-05-04 18:38 ! Citera #
Bor man i Sundsvall eller i Östersund så kan jag rekomendera Hammarstrand.
beckeen 2009-05-05 19:10 ! Citera #
Lättaste orten skulle jag då rekommendera MORA, med tanken på att dem inte har så många rondeller osv. :) Annars ett bra val är också borlänge.
L0ysan 2009-05-10 18:52 ! Citera #
Det beror ju helt på den som sitter med när du har din uppkörning.
Det är ju dom som sätter dig i olika situationer, men visst kan det vara lättare att ha uppkörningen på ett mindre ställe.

Själv ska jag köra upp i falkenberg, en liten stad som är lätt att köra i !
Gislaved är också litet, ett samhälle med endast ett rödljus vid ett övergångsställe!

Var bor du?, eftersom du inte vill köra upp där ?!
Anita91 2009-05-18 14:56 ! Citera #
Oskarshamn är hyfsat lätt iaf !
Heulwen 2009-06-04 00:23 ! Citera #
Jag ska köra upp i Jakobsberg och har hört att det ska vara lätt för att vara här i sthlm iaf.
Dock så tror jag att man blir granskad mycket hårt om man bor i typ en storstad och åker till en liten småstad någonstans i tron att det ska vara lättare där, VV-snubbarna lär genomskåda en och säkert ta med så många tuffa moment som möjligt - helt rätt tycker jag!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo