Start > Körkortsforum > Uppkörning i Södertälje

Uppkörning i Södertälje

Gäst 2014-12-07 20:07 ! Citera #
Jag ska ha uppkörning i Södertälje hur kommer man dit enklast från alby Botkyrka?
Jossan-88 2014-12-07 21:14 ! Citera #
Det enklaste sättet att komma till Södertälje från Botkyrka är att ta pendeltåget :)
Annars finns ju taxi också, men det kommer nog inte bli lika billigt :)
Yousef Ibrahim 2015-03-24 20:45 ! Citera #
Jag håller med dig ! Inspektören får inte tvinga förare att parkera bakåt mellan två bilar ! Det innebär att du blir icke godkänd !!! Jag känner flera förare som har körkort mer än 30 år och dem hittills har svår att backa på parkering plats ! Sedan det var automat bil och det står : Underkänt: Använda körteknik som medför låg bränsleförbrukning
Din körning har visat brister i hur du kör på ett miljömedvetet och sparsamt sätt. Du
behöver träna på att planera din körning så att du har en bra framförhållning och att du
vet när och hur du ska sänka farten. Du behöver också träna på vilka växlar du bör
använda för att köra miljövänligt.
OBS: Automat Bil ( Du behöver också träna på vilka växlar du bör
använda för att köra miljövänligt.)
Gäst 2015-07-03 07:04 ! Citera #
kevinmcnamara
Hur gick det maria? Hoppas att du har körkort nu !!

Tack för tips Svempus Jag fick körkort nyligen men inte i södertälje utan i Säffle..tack Sverige!

Ett tips för alla: kör upp i mindre ort om ni har tid o pengar med stor sannolikhet ni får körkort på första försök
och kör ALDRIG upp i Södertälje :)


jag körde upp i södertälje igår och klarade på första försöket. Jag körde max 25 minuter och han sa att det inte fanns en enda punkt att klaga på. Så är man väl förberedd så kan man bli godkänd vart man än kör upp någonstans.
Piraten 2015-07-03 21:00 ! Citera #
Gäst
kevinmcnamara
Hur gick det maria? Hoppas att du har körkort nu !!

Tack för tips Svempus Jag fick körkort nyligen men inte i södertälje utan i Säffle..tack Sverige!

Ett tips för alla: kör upp i mindre ort om ni har tid o pengar med stor sannolikhet ni får körkort på första försök
och kör ALDRIG upp i Södertälje :)


Hmm om man nu kör upp på mindre ort och klarar det tack vare det , hur ska det gå när man sitter själv utan hjälp, för du kan ju inte köra som tex. Södertälje! Det var ju för svårt säger du....
Kan man inte köra upp, så ska man inte ut på vägen !

Mvh
Piraten
Gäst 2015-07-03 22:49 ! Citera #
Piraten
Gäst
kevinmcnamara
Hur gick det maria? Hoppas att du har körkort nu !!

Tack för tips Svempus Jag fick körkort nyligen men inte i södertälje utan i Säffle..tack Sverige!

Ett tips för alla: kör upp i mindre ort om ni har tid o pengar med stor sannolikhet ni får körkort på första försök
och kör ALDRIG upp i Södertälje :)


Hmm om man nu kör upp på mindre ort och klarar det tack vare det , hur ska det gå när man sitter själv utan hjälp, för du kan ju inte köra som tex. Södertälje! Det var ju för svårt säger du....
Kan man inte köra upp, så ska man inte ut på vägen !

Mvh
Piraten


Bra skrivet piraten, håller helt med dig!
Kan man inte köra upp på en ort bara för att det är svårt, så ska man inte köra upp alls, för det tyder tydligt på att man inte är mogen att ha körkort. Då ska inte uppkörningsplatsen ha någon som helst betydelse!!!
Gäst 2015-09-10 17:01 ! Citera #
Läste precis hela denna tråd och kan inte annat än att tappa hakan när jag läser en viss persons inlägg. Jag själv körde upp i Södertälje och klarade det på första försöket utan några problem. Själv hade jag aldrig valt att köra upp på ett mindre ställe bara för att det är ”enklare” att bli godkänd... det är ju trots allt inte där man kommer köra när man väl får körkortet. Är du teoretiskt och praktiskt redo så är du - och då kommer det att gå BRA. Oavsett vilken stad du kör upp i.
Piraten 2015-09-13 00:03 ! Citera #
Ska inte säga vad redan är sagt.

Men vad händer den dagen en person stannar bilen på spåret för en fotgängare och TÅGET kommer ?

Stanna på det sättet kan kosta flera hundra liv så PLANERA och titta längre fram än motorhuven! Å stanna innan!!

Å är det skymd av någon anledning vänta tills du ser igen!

Mvh
Piraten
Gäst 2015-09-18 00:48 ! Citera #
Körde upp i Södertälje idag och klarade på första försöket! Hade väldigt tur med allting kändes det som. Gjorde en ytters liten säkerhetskontroll med att kolla däcken bara. körningen så gjorde jag inget större fel egentligen utan tyckte jag använde bromsen vid krypkörningen. Men det ska väl inte räcka föra att faila en?

Blev så oerhört glad och fick glädjetårar!
Gäst 2015-09-18 14:39 ! Citera #
Gäst
Körde upp i Södertälje idag och klarade på första försöket! Hade väldigt tur med allting kändes det som. Gjorde en ytters liten säkerhetskontroll med att kolla däcken bara. körningen så gjorde jag inget större fel egentligen utan tyckte jag använde bromsen vid krypkörningen. Men det ska väl inte räcka föra att faila en?

Blev så oerhört glad och fick glädjetårar!


Grattis till körkortet!
Södertälje är väldigt enkel stad att köra i, och visst får man använda fotbromsen när man krypkör.
Så det räknar jag inte som nått fel :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I dag 21:40
1
I dag 18:15
10
I dag 06:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov