Start > Körkortsforum > Uppkörning i Södertälje

Uppkörning i Södertälje

Maria1993 2014-02-08 15:00 ! Citera #
Jag håller fullständigt med kevinmcnara....det är sjukt hur mycket man måste satsa för att få ett körkort i Sverige....i vissa länder kan man t om köpa körkort!!! Ska köra upp i södertälje nu på tisdag och oavsett hur det kmr att gå så irriterar det mig extremt mycket....
inspektörn 2014-02-09 01:09 ! Citera #
Maria!
Läs det du skrivit, begrunda konsekvenserna!
svempus 2014-02-09 01:23 ! Citera #
kevinmcnamara
Jaja ni är bäst! Siffran 250-400 per år ( antal döda i trafiksolykor) innehåller inte statistik om hur många som tar av livet p.g.a en inspetkör bedömer dig som kass och värdelös manniska (vet du att man kan känna så där efter kuggning)..det är så sjukt att man kan överklaga högsta domstolens dom i EU domstolen Men inte en trafik inspetkörs dom..? tycker bara synd om sveriges befolkning att körkort är en sådana stor grej när det finns massor av andra viktiga saker..

Men men nu gnällar jag för mycket !! Jag ska försöka vara en skådspelare i min nästa uppkörning ( Att titta mycket i bak speglarna) då klarar jag det !

du har lärt dig det där att det mest är spel för gallerian så att säga. alla körkort man tar är det jäkligt mycket man ska kunna när man gör uppkörningen sen släpper man mycket. helt ärligt hur många gånger har ni gjort en säkerhetskontroll på personbilen innan ni åker iväg efter ni tog körkortet? jag har iallafall inte gjort det nån gång efter att jag tog körkortet hösten 2007..
Gäst 2014-02-12 23:22 ! Citera #
Hur gick det maria? Hoppas att du har körkort nu !!

Tack för tips Svempus Jag fick körkort nyligen men inte i södertälje utan i Säffle..tack Sverige!

Ett tips för alla: kör upp i mindre ort om ni har tid o pengar med stor sannolikhet ni får körkort på första försök
och kör ALDRIG upp i Södertälje :)
Gäst 2014-04-04 14:38 ! Citera #
Jag har likande erfarenhet från Södetälje, blev kuggat realt på första två uppkörning..Både tillfälle gjorde jag inget fel särskild,, fick underkänt på 10 moment (alla). Blev ledsen och tänkte jag kommer att aldig få någon körkort...men då tänkte jag ska inte bara ge upp så där, efter bara en vecka gjorde jag körprov på en mindre ort och fick inte en enda anmärkning, inspektörn sa att jag körde jätte bra !!! Kunskaprov var 64 pöang på första försök !!! boka inte i södertälje :)
Gäst 2014-04-05 07:57 ! Citera #
Tack, fick exakt samma känsla att jag aldrig får körkort ...Ska också skippa allt som Stockholm, Södertälje, Sollentuna heter och åka till mindre orter. 08 till inspektörer kräver det som körskolor i Stockholm inte lär ut. Spännande tanke - inspektörerna i Stockholm blir ju arbetslösa =)
kkrs93 2014-04-05 10:48 ! Citera #
writer
Tack, fick exakt samma känsla att jag aldrig får körkort ...Ska också skippa allt som Stockholm, Södertälje, Sollentuna heter och åka till mindre orter. 08 till inspektörer kräver det som körskolor i Stockholm inte lär ut. Spännande tanke - inspektörerna i Stockholm blir ju arbetslösa =)



Kör upp i köping! Enklare stad får man leta efter.
Gäst 2014-04-05 15:23 ! Citera #
Jag tycker att inspektörer i stockholm område överdriver..det är skit snack att alla vägar i Sverige ser likadana och alla inspektör bedömer lika.... Kör upp i Visby !! världens bästa stad
Gäst 2014-04-06 02:31 ! Citera #
Jag tackar av hela mitt hjärta ...Just nu står på min listan: Köping, Visby och Mjölby.

Jag körde inte alls perfekt men attityden hos inspektören i Farsta var hemskt. Lömsk, icke uppmuntrande och helt enkelt så här : han var lika bra inspektör som jag förare den dagen. Som sagt det är inget brott att inte kunna köra perfekt som körkortaspirant. Han behandlade mig som mindre begåvad, han borde inte få jobba med uppkörningar. Han ska sitta låååångt ifrån körkortaspiranter. Noll vilja att förklara mina fel tex ...på ett sätt så jag lär mig en gång för alla. Nej, bara förakt och önskan få mig känna sig värdelös. Namn är Pär, säger att man får göra fel men det är bara ord. Vid minsta så görs grimaser, ställer frågor om tex arbete, när man svarar - så bemöts man av tystnaden som man inte ens där duger ...Fan, visste direkt att Pär var inte värt de 1200 kronor jag la ner på att prova hur uppkörningen känns. Andra säkert är nöjda med honom, men då hade de säkert bättre ekonomi och skicklighet att lära sig än mig.
Det blir noll kronor till Farsta, och jag varnar typ redan 40 pers och där ser man - de blir nog ganska så arbetslösa i Stockholm. Såg att Metro skrev att just Farsta är väldigt dåligt för körskortaspiranter, visst de ljuger och friserar att det är bara dåliga privatister som sänker deras statistik.

Alltså - det är fel på deras företagskultur i Farsta - om de klassas som svårast i hela landet för elever:

www.metro.se/stockholm/svarast-i-landet-att-kora-upp-i-farsta/EVHlfB!bJ18WDurVQHns/
inspektörn 2014-04-06 08:40 ! Citera #
Svensson!
Att inspektörerna bedömer lika har Umeå universitet konstaterat i en riksomfattande undersökning, då de slog fast att inspektörerna bedömer lika i 93,7% av fallen! Det finns nog ingen annan yrkesgrupp i Sverige ,som har bedömningsuppgifter, som kan uppvisa ett bättre resultat!
Vägarnas utformning är den samma i hela Sverige, de kan vara asfalterade, det kan vara grus. De är olika breda och vägmarkeringarna kan vara utslitna. Så är det i hela Sverige vilket ju gör att det inte spelar någon större roll var du kör. Det som kan ha betydelse är trafikintensiteten! Den varierar hela tiden och det är något man måste räkna med när man kör bil, det är ett sk. naturligt tillstånd!
Kan man inte köra på ”okända” vägar så......
Försök att förstå att det inte är dom yttre förutsättningarna det är fel på utan er egna rutin och skicklighet!
Det största problemet är att aspiranterna inte inser hur mycket man egentligen måste kunna för att klara provet utan kommer för tidigt med ett negativt resultat som följd och då är det naturligtvis Trafikverkets fel! *suck*

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
10
I dag 06:49
8
I dag 00:19
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo