Jossan-88
Alltså du fattar ju verkligen inte vad vi menar, och att säga att våra bevis bara är skitsnack fast vi har bevisat att du har brutit mot lagen är bara så himla lågt av dig, Sådana personer som du borde inte ens ha körkort, för ni kan inte se att ni kan göra fel, det är bara fel på alla andra runt omkring er. Det är skrämmande att se hur trångsynt du verkligen är..Och att skylla på vägarna kan man inte alls göra, är vägarna dåliga så får man göra nått som kallas för att anpassa hastigheten! Om du åker på en 70 väg och vägen är dålig så kan man inte alltid köra i 70, utan ibland får man sakta ner och köra i 60 eller t.o.m 50 om vägen kräver det. Så himla svårt är det faktiskt inte!!
Men detta känns lönnlöst att ens försöka hjälpa dig att inse att du har fel i det du skriver, för som sagt så vägrar du inse att du en kan ha fel.. Lycka till med ditt körkort, kör du som du gör nu så kommer du inte få behålla det speciellt länge. Men som sagt, stort lycka till!!
Men jag menar inte att vägarna var så dåliga att det var svårt att anpassa hastigheten, jag menar att det var en vanlig landsväg som var mycket hårt trafikerad och att det var svårt att komma in där från en småväg som korsade vägen vilket jag gjorde, speciellt med tanke på att jag skulle vänster, även om jag hade väntat i två timmar så hade jag ju säkert inte lyckats komma därifrån på ett säkert sätt med tanke på den stora mängden bilar. Jag tycker det var lite fel och onödigt av honom att ingripa, jag hade hunnit över. Visst kan jag erkänna att det var lite slarvigt av mig att köra iväg och då råka hindra en bakomvarande så att den tvingades bromsa in för att inte köra på mig bakifrån men vad skulle jag ha gjort? Att stå och vänta hade säkert inte hjälpt, jag hade ju i så fall fått vänta i flera timmar och det är ju längre än vad inspektören har tid. Jag vet ju det är säkrare att svänga höger och vända på lämpligt ställe istället för att direkt svänga vänster men det fick jag inte göra för han ville att jag skulle svänga vänster. Jag klagar på den där hårdtrafikerade landsvägen för att jag tycker den borde byggas om till t.ex. motorväg, för jag vet ju efter att ha läst nyhetsartiklar att det är rätt vanligt med trafikolyckor på såna här landsvägar. Det är ju säkrare att göra om landsvägen till motorväg eftersom det då är mötesfritt + att det finns accelerationsfält vid infarter så att man hinner accelerera utan att störa dem som redan är ute på vägen. Det är ju många som är ”dåliga” på att accelerera snabbt så jag är inte ensam om det, och jag skriver inlägg här för att jag vill försöka ge förslag på hur man kan få en sådär hårt trafikerad väg säkrare, jag tycker ju att ALLA dåliga vägar ska bli säkrare och det är ju därför jag klagar på dem, jag är inte ensam om att tycka att dessa vägar är problem och det är inte hur lätt som helst att hantera såna situationer. Jag tycker du ska lägga av med att säja att jag är ”omogen” för mina åsikter, jag har ju all rätt att tycka att nånting är dåligt och bör åtgärdas, du har väl själv såna åsikter vid vissa tillfällen? Såna åsikter är ingenting att gnälla på! Om det är onödigt att bygga om den där landsvägen till motorväg, var det inte då onödigt att bygga motorväg längs E4 som är jättehårt trafikerad, speciellt hos mej i Stockholm? E4 var ju landsväg från början, den har ju bara varit motorväg sedan typ 70-talet.
Visst kan jag erkänna att det var lite farligt av mej att stanna i en järnvägskorsning men jag tycker inspektörens kritik mot mej var fel, och det är jag inte ensam om att tycka, eftersom jag stannade för att jag blev hindrad av fotgängare och det är inget man kan anklaga bilisten för, bilisten kan väl inte hjälpa att hen måste stanna/sakta ned p.g.a. någonting som är i vägen?! Och jag vill inte inse att det var ”fel” att stanna i järnvägskorsningen, för jag tycker inte att det var fel, och jag har flera nära vänner som stöder min åsikt. Jag vet att det är fel att stanna i plankorsning men vid stoppförbud är det aldrig förbjudet att stanna om trafikförhållandet kräver det, vilket det i mitt fall gjorde, och detta bevisar ju att jag gjorde rätt som stannade. Om du hade hamnat i en sån här situation och bara kört rakt igenom med full fart så hade ju med stor sannolikhet kört på en fotgängare, fotgängare kan ju alltid när som helst gå rakt ut vid övergångsställen, och då hade du ju inte kört bättre än mej oavsett hur duktig du var på körprovet, att köra på en oskyddad trafikant är ju nåt av det farligaste man kan göra och det ville inte jag göra för jag vill inte vara eller bli nån jävla trafikfara så du ska lägga av med att gnälla på mej! Och jag har all rätt att tycka att jag inte gjorde fel, och det är jag inte ensam om! Inspektörens kritik, som jag tycker var felaktig, var förresten inte att jag brutit mot en trafikregel, den var att jag hade stannat på en olämplig plats, men är jag tvungen så är jag ju tvungen så det är fel att kritisera mej för det.
Och det är löjligt av dig att tro att jag kommer att tappa mitt körkort, vad faan vet du om det?! Jag är en klok förare, har inte tappat det än, jag följer alla trafikregler, varför skulle jag bryta mot dem?! Jag har väl slarvat lite några gånger men sånt händer ju alla ibland och jag har inte straffats för nånting. Jag har typ aldrig kört förbi nån järnvägskorsning men jag kommer att stanna där om jag känner mej tvungen om jag skulle köra förbi en. Ibland är jag tvungen att göra farliga saker för att flera regler krockar med varann och jag har för faan all rätt att anpassa de krockande reglerna så som jag känner lämpligast. Och jag blev inte kuggad ”för att jag var dum i huvet”, man behöver inte vara dum i huvet för att man har svårt för körprovet! Jag stannade för att jag var nervös och trodde att inspektören skulle kritisera mej för att inte ha väjt för fotgängare, såna nervositeter kan ju lätt uppstå vid körprov, det har uppstått för flera körkortselever, så jag var inte dum i huvet, tvärtom var ju inspektören dum i huvet! Detta var min andra uppkörning vilken jag egentligen inte hade behövt göra, jag var tvungen bara för att jag kuggades på min tidigare uppkörning vilket jag tycker var fel det också.