Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen 5 gånger!!…

Kuggat uppkörningen 5 gånger!!! jag ger upp

Enhetligt…? 2021-11-11 02:05 ! Citera #
Ojojoj här var många inlägg från båda sidor.

Min erfarenhet som medelålders man, har haft körkort bil i 25 år, kör mellan 200p-4000 mil per år beroende på projekt och det har gått bra hittills.
Bestämde mig för att ta kort på sensommaren 2021 och började läsa teori på nätet i september, skrev upp och hade tur att hitta avhoppad tid för risk 1o2,
YES tänkte jag hela oktober på mig att köra upp, men icke!
Utbudet av tider är under all kritik, men efter attraktiv gått in och titta med 30 min mellanrum hittar jag en tid.
Jag och min handledare drar dit och jag oroar mig egentligen för krypkörningen, men säkerhetskontroll går bra, och provförättaren säger inget om krypkörningen.
MEN han avbryter tester på manövrerbanan och säger åt mig att gå till en körskola tills de säger att jag är redo, han påstår att det bryts för att det är farligt ( jag välter förvisso en kona som jag endast snuddar med bootsen)
Jag får ingen ytterligare förklaring.
I protokollet står att jag kuggade på säkkontroll, lågfart, manöver och bromsning.

1. Jag körde inte ens bromsning
2. Avbrutet av säkerhetsskäl……. Jag har kört enduro (motionskört) i 20 år barnen kör och vi har 5 hojar i familjen. NEJ
3. Mekar själv och säkerhetskontrollen gick klanderfritt, han hade inget att säga om det men ändå nerslag i protokoll.

Jag påstår absolut inte att jag är någon mästare på att köra hoj, men jag har iallafall ett par hundra mil med hoj på vägen.

Har hur mycket som helst att skriva men kontentan är:
jo visst fan är det korrupt.
Staten kräver att du ska ta körkort via en myndighet som kan erbjuda nästa tider i augusti / september 2022 = systemet fallerat

Min rekommendation: skit i körkort, kör lagligt och försiktigt, utan kort har du inget att bli av med om du skulle bli stoppad och det blir billigare än att gå till körskola och lägga 15k
Gäst 2021-11-15 02:36 ! Citera #
Hej klarade teoriprov på första försök. 3 misslyckad uppkörningar. 1 Västerås 2 o 3 i Sollentuna. Efter min uppkörnings gick ut klarade jag teoriprov igen och väntar på min uppkörning igen i Sollentuna. Problemet är tid! Som har fåt är 4 månader fram åt. Man har inte så mycke pengar att man ska hålla på betala masa till trafikskola. Ensam får man inte köra. Nu är jag orolig för att kommer glömma bort de mesta om jag inte fortsätter kör. Vet inte om man ska behöva göra säkerhets koltrol igen eller ska det räcka som man har gjort efter första kunskapsprov. Säg till om ni har någon tips o ge
Gäst 2021-11-15 13:33 ! Citera #
Gäst 2021-11-15
Hej klarade teoriprov på första försök. 3 misslyckad uppkörningar. 1 Västerås 2 o 3 i Sollentuna. Efter min uppkörnings gick ut klarade jag teoriprov igen och väntar på min uppkörning igen i Sollentuna. Problemet är tid! Som har fåt är 4 månader fram åt. Man har inte så mycke pengar att man ska hålla på betala masa till trafikskola. Ensam får man inte köra. Nu är jag orolig för att kommer glömma bort de mesta om jag inte fortsätter kör. Vet inte om man ska behöva göra säkerhets koltrol igen eller ska det räcka som man har gjort efter första kunskapsprov. Säg till om ni har någon tips o ge
Om du har blivit godkänd på säkerhetskontrollen på nån av dina tidigare uppkörningar kommer du förmodligen inte behöva göra om den. Jag blev godkänd på säkerhetskontroll under min första uppkörning och slapp göra om den sen på mina två andra.
elov 2021-11-15 14:43 ! Citera #
Gäst 2021-11-15
Hej klarade teoriprov på första försök. 3 misslyckad uppkörningar. 1 Västerås 2 o 3 i Sollentuna. Efter min uppkörnings gick ut klarade jag teoriprov igen och väntar på min uppkörning igen i Sollentuna. Problemet är tid! Som har fåt är 4 månader fram åt. Man har inte så mycke pengar att man ska hålla på betala masa till trafikskola. Ensam får man inte köra. Nu är jag orolig för att kommer glömma bort de mesta om jag inte fortsätter kör. Vet inte om man ska behöva göra säkerhets koltrol igen eller ska det räcka som man har gjort efter första kunskapsprov. Säg till om ni har någon tips o ge
Lediga tider är inte problem om man bokar med trafikskola. Dem har massa lediga tider varje dag och på helgerna.
Kolla här min förlag för trafikskola som ligger i Sollentuna trafikverket parkering:

https://korkortonline.se/forum/10085/
Gäst 2021-11-15 17:12 ! Citera #
Tack så mycket för eran tips jag ska absolut kontakta några trafikskolor om några lektioner. Igentligen har jag kört 20 lektioner med Sollentuna Trafikskola. Men jag kollar några till med andra skolor.
Gäst 2021-12-13 20:01 ! Citera #
Jag har kuggat i Jakobsberg pågrund av att jag inte tittade döda vinkel som jag då gjorde men inte på rätt sätt,jag var ingen fara för trafiken häller. Jag kuggad ene annan gång i Sollentuna pågrund av att jag inte körde saktar i korsningar och de var 30 väg och jag körde 15-20 hela tiden men hon ville jag skulle bromsa in i varje kapningen även fast jag såg om bilar kom eller inte. Tar manuell så vad tänkte hon att jag ska åka på 1 växel hela tiden för de va vid villa områden men tjockare väggar. Men de Inger miljövolontär om jag ska sitta och väcka 1 och 2 i varje korsning helt sjukt.
Ukown 2022-06-24 04:45 ! Citera #
Jag har gjort mitt teori 9 gånger och fick det precis när jag sa att jag ville ge upp! Sen när jag fick min teori så sa jag ufff det svåra delen var klar och nu blir det bara uppkörningen! Gjorde uppkörningen första gången så kuggade jag! Sen andra gången bokade jag själv i en annan stad och kuggade. Tredje gången kuggade jag också boning av en trafik skola och annan ort. Hittills så har jag ej fått körkortet och jag är stressad för min teori går av i augusti och jag har ingen lust att göra om hela skiten igen. Så tro mig jag förstår! Jag är så rädd att min teori går av innan tiden för då kommer jag bara ge upp!
Lly 2022-09-08 11:01 ! Citera #
Äntligen har jag fått min körkort idag efter många många gånger försökt. :) lycka till alla som kämpar och ger aldrig upp
Gäst 2022-09-08 16:58 ! Citera #
Gäst 2021-04-01
Jag tror faktiskt inte på den här historien.

Man kan inte få samma inspektör två gånger i rad.

De byter ut så du får två olika, så har det alltid funkat.
Man kan visst få samma inspektör två gånger på raken. Min son fick det i Enköping samma kvinna som kuggade honom båda gångerna. Första gången för att han körde för långsamt upp på E18 andra för att han inte körde miljömässigt korrekt på E18. Hur man i hennes värld ska köra upp på E18 är en gåta.
Gäst 2022-09-08 21:38 ! Citera #
Man kan få samma inspektör alla gånger man kör, även på olika provorter, då dom är på flera platser och kör

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest