Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen 5 gånger!!…

Kuggat uppkörningen 5 gånger!!! jag ger upp

inspektörn 2012-08-01 19:09 ! Citera #
Linaaa!
Jättegrattis!
Märkte du någon skillnad på de olika inspektörernas sätt att arbeta? Bedömningar, dirigeringar, osv?
Vilken inspektör var trevligast?
Vilken trafikskola har du varit på?
Är nyfis som vanligt!
Linaaa 2012-08-01 19:54 ! Citera #
@Inspektörn, Tack så mycket!! :D

Hm, nämner nog helst inga namn men fem av de sex inspektörerna jag kört med var väldigt trevliga och sociala, kände mig trygg och lugn med dem, och de alla arbetade i princip likadant, medan en av dem från Mölndal var oerhört otrevlig och osocial

Han hade ingen som helst tålamod och blev sur för minsta lilla grej han inte gillade. Svarade aldrig på vanliga frågor och förolämpade min körning. Jag var väldigt nära på att bryta ihop, stanna bilen och bara gå därifrån, men jag höll kvar lugnet trots allt. När körningen var avslutad så flinade han och sa ”det gick inget vidare för dig, här får du protokollet”, väldigt ledsen och chockad som jag var frågade jag vad jag hade gjort för fel? ”Ah det ska du själv veta!

Jag tog protokollet och gick därifrån utan att säga ett ord till. Så fort jag hade gått därifrån så grät jag. Kände mig ledsen, förolämpad och kränkt på något sätt. Jag tänkte att jag skulle ringa dit och anmäla det, men sen så skippade jag det och la det bakom mig, för jag skulle ändå inte ha några bevis, om han nu inte gjort samma sak mot andra.

Lång historia, men men :)
inspektörn 2012-08-01 22:42 ! Citera #
Tja, 5 av 6 möjliga är inte dåligt*s*
Skämt åsido, tråkigt att du råkat ut för en inspektör som du upplever som sur och grining. Hoppas att du glömmer det hela och koncentrerar dig på din nyvunna frihet!

Kör försiktigt, men KÖR bilen!*L*
Linaaa 2012-08-02 00:38 ! Citera #
Tack! Det skall jag göra! :) :)
Gäst 2012-08-02 03:32 ! Citera #
Linaaa
JAG KLARADE UPPKÖRNINGEN!!!! ALLT GICK SUPERBRA!! :D



Lät som en lång och tuff väg till körkortet så ville bara stanna upp och gratta!
GRATTISSSSSSSSSS! :D
Gångfartsområde 2012-08-10 10:14 ! Citera #
Vill inspektören här förklara för mig vad detta innebär.

”Enstaka misstag är okej och alla gör misstag. Det är helheten som bedöms mm.”

Så blir man kuggad genom att höra att man körde bra, körningen var felfri men ”på gångsfartsområde kan man inte köra runt 20km/h” vilket jag FÖRSTÅR, och jag nämnde även det, att det är gångfart som gäller men det var en jätte kort sträcka och inte en endaste själ eller objekt i området.

Kuggad på grund av det lilla? Samtidigt som inspektören inte ens visar ett dugg respekt eller hyggligt beteende? Sitter och halvsover under körningen, när man frågar om hon är trött ”Nej jag är inte ett dugg trött :lol:
Gäst 2012-08-10 21:57 ! Citera #
Gångfartsområde
Vill inspektören här förklara för mig vad detta innebär.

”Enstaka misstag är okej och alla gör misstag. Det är helheten som bedöms mm.”

Så blir man kuggad genom att höra att man körde bra, körningen var felfri men ”på gångsfartsområde kan man inte köra runt 20km/h” vilket jag FÖRSTÅR, och jag nämnde även det, att det är gångfart som gäller men det var en jätte kort sträcka och inte en endaste själ eller objekt i området.

Kuggad på grund av det lilla? Samtidigt som inspektören inte ens visar ett dugg respekt eller hyggligt beteende? Sitter och halvsover under körningen, när man frågar om hon är trött ”Nej jag är inte ett dugg trött :lol:


Så om du själv påpekar att du kört för fort så är det ok? Då nullifierar man hastighetsöverträdelsen? Vad är det som lärs ut i trafikskolan numera?

Och var sjutton kommer påhittet om att bara för att det inte är någon synlig i närheten så är det ok? När det sen helt plötsligt springer ut ett barn framför din bil som åker i den egen påhittade hastighetsgräns?

Jösses...
hmm 2012-08-10 23:23 ! Citera #
prs
Gångfartsområde
Vill inspektören här förklara för mig vad detta innebär.

”Enstaka misstag är okej och alla gör misstag. Det är helheten som bedöms mm.”

Så blir man kuggad genom att höra att man körde bra, körningen var felfri men ”på gångsfartsområde kan man inte köra runt 20km/h” vilket jag FÖRSTÅR, och jag nämnde även det, att det är gångfart som gäller men det var en jätte kort sträcka och inte en endaste själ eller objekt i området.

Kuggad på grund av det lilla? Samtidigt som inspektören inte ens visar ett dugg respekt eller hyggligt beteende? Sitter och halvsover under körningen, när man frågar om hon är trött ”Nej jag är inte ett dugg trött :lol:


Så om du själv påpekar att du kört för fort så är det ok? Då nullifierar man hastighetsöverträdelsen? Vad är det som lärs ut i trafikskolan numera?

Och var sjutton kommer påhittet om att bara för att det inte är någon synlig i närheten så är det ok? När det sen helt plötsligt springer ut ett barn framför din bil som åker i den egen påhittade hastighetsgräns?

Jösses...


Inget man ska behöva bli kuggad för när vissa får motorstopp, hindrar trafik eller på något annat sätt missar något viktigt och kör helt åt skogen men bedöms som godkända utifrån helheten. Om man nu ska bli kuggad för just sådana misstag, ska det vara rättvist med kraven, då ska de utgå från att man ska köra 100% utan ett enda misstag med alla som kör upp, men de säger själva att alla gör misstag från början och att det är helheten som bedöms. Många inspektörer kuggar en på minsta lilla, hur bra man än kör. Som någon skrev innan, hur kommer det sig att vissa tjejer tar körkortet på första försöket och kör som frågetecken i trafiken?
inspektörn 2012-08-11 00:17 ! Citera #
Gångfartsområde!
Enstaka misstag är inte alls ok! Det gäller att läsa hela formuleringen, nämligen: Enstaka brister som inte är farliga ur trafiksäkerhetssynpunkt, skall inte leda till ett underkännande!
Det är en vesäntlig skillnad!
Att köra 3 gånger den tillåtna hastigheten är inte ok!
Eller tycker du det är ok att köra i 90km/h på en 30-väg?
Gångfartsområdena är till för de oskyddade trafikanterna och därför är det extra viktigt att fordonsförare håller låg hastighet.
För övrigt så var ite din körning i övrigt felfri, den kanske var acceptabel, men jag garanterar dig, ingen kör felfritt!
Skulle inspektörerna hålla en 100%-ig nivå på bedömningen, dvs inte tillåta några som helst avvikelser från kursplanen, hade ingen blivit godkänd, så var tacksam för det system vi har. Att hitta fel i en körning är inte ett dugg svårt.
Gäst 2012-08-11 11:35 ! Citera #
Den var felfri. Annars hade väl inspektören sagt att det var fel på den, innan hon tvekade på att kryssa i godkänt

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I går 19:43
1
I går 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor