Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen 5 gånger!!…

Kuggat uppkörningen 5 gånger!!! jag ger upp

Jerdn 2012-09-20 13:57 ! Citera #
Ooo, vad jag älskar er alla som skriver om sina misslyckanden :) Trodde att det är bara jag som är så oduglig så kuggar mig för andra gången. Känner igen mig i mångas inlägg, blev kuggat pga har kört för sakta dvs under tillåtna hastigheten och för att inte anpassade hastighet så att det blev samspel med andra trafikanter. Vilken skit tycker jag, FATTAR inte dessa inspektörer att vi som kör upp är jättestressade bara för att de sitter bredvid och iakttar oss och letar efter det minsta fel :cry: :cry: :cry: FATTAR de inte att vi kör ”för sakta” för att vi är rädda att göra fel och vi behöver faktiskt lite mera tid för att bedöma traf.situationen och ta rätta beslut. Det är ju mycket värre att köra för fort, eller hur??? och det står i boken att det är hastighet som är avgörande när människor gör fel.
Jag har kört upp i Norrköping, kontoret är säkert från 60-tal och personalen är inte så jättetrevliga (har iförsig träffat bara två av dem, men iaf). Undrar om det finns nån mer som gjorde körprov i Norrköping och inte klarade från första, andra och … gånger.

Lycka till er alla som kämpar för att få det förbaskade körkortet!
Jee 2012-09-21 05:02 ! Citera #
Igår var det 4:e gången som jag kuggade. Körde up på 3 olika ställe
1. Södertälje...körde 80 på 90väg
2. Södertälje...körde till fel väg. I början sa han ju att jag kunde vända om jag körde fel väg. Men han har så jävla brottom då vride han ratten själv istället pga. jag körde ca.40 mins.
3. Sollentuna... jag skulle ha dragläge när jag skulle köra ut tillkorsningen pga. mitt väg har lite backe. Cirkulationplatsen var det en bil körde ut från rondellen utan att blinka. så jag tänkte att han/hon skulle köra runt men men...det var mitt fel igen.
4.Finspång... 15 punkter :o som han checkade mig. kuggade pga. dragläge igen. jag kom upp från nån landsväg där var det värsta backe. Jag skulle köra ut och svänga höger, ingen bil från vänster utan höger så jag var beredd att köra över men jag stådde för nära körfält. Så ere Med privatist bokning...Jag e hopplös... :cry:
Millans 2012-09-21 15:49 ! Citera #
inspektörn
Kuggad! om du tex har kört i London i 25 år och kör på samma sätt i Sverige blir du garanterat kuggad! För i Sverige kör vi på höger sida! Olika trafikkulturer i olika länder. Kör du på italienskt sätt i Sverige, är du direkt livsfarlig osv osv. Bara för att andra länder tillåter vissa saker skall inte vi behöva stå ut med samma elände!
Vi har våra lagar och förordningar och dom gäller! Inget annat1 Har du problem med det så får du uppvakta våra politiker!
Du måste inse att problemet ligger hos dig, inte staten och du måste ändra på dig, för staten gör det inte!
Kort sagt: Väx upp!



Om du nu sitter här och påstår dig vara inspektör,så undrar jag varför du använder en ton som dumförklarar alla som kuggat? Är du möjligen en av dom sura gubbjävlar som kuggar för att du kan?Jag hade ju faktiskt önskat att du med en bra pedagogik istället kunde förklara för dessa olyckliga tjejer och killar som kuggat sin uppkörningar i stället....vad som gäller och vad en inspektör tittar på,börjar allvarligt fundera på om detta yrke är seriöst eller om många har det för att deras liv i övrigt är så tråkigt,så att dom njuter av att slå andra människors drömmar i spillror...tragisk ton har du iaf...
jerd 2012-09-21 16:18 ! Citera #
Jee
Igår var det 4:e gången som jag kuggade. Körde up på 3 olika ställe
1. Södertälje...körde 80 på 90väg
2. Södertälje...körde till fel väg. I början sa han ju att jag kunde vända om jag körde fel väg. Men han har så jävla brottom då vride han ratten själv istället pga. jag körde ca.40 mins.
3. Sollentuna... jag skulle ha dragläge när jag skulle köra ut tillkorsningen pga. mitt väg har lite backe. Cirkulationplatsen var det en bil körde ut från rondellen utan att blinka. så jag tänkte att han/hon skulle köra runt men men...det var mitt fel igen.
4.Finspång... 15 punkter :o som han checkade mig. kuggade pga. dragläge igen. jag kom upp från nån landsväg där var det värsta backe. Jag skulle köra ut och svänga höger, ingen bil från vänster utan höger så jag var beredd att köra över men jag stådde för nära körfält. Så ere Med privatist bokning...Jag e hopplös... :cry:


hej Jee! va ledsen jag blir för din skull, jag vet själv hur dyrt är det att ta körkort, har haft redan två försök och snart blir den tredje. Du e inte alls hopplös, du bara haft otur med odugliga lärare eller ”blodtörstiga” inspektörer. visserligen hänger mycket på dig som kör, men jag själv har upplevt att man kör faktiskt sämre och känner sig mer stressad då man vet att en ”anklagare” sitter bredvid och markerar vartenda fel du gör. och du, att du byter uppkörnings städer, varför då? jag har kuggat mig två gånger och båda gångerna var i Norrköping, men jag tänker inte byta stad pga att jag möter stränga inspektörer, jag känner ju Norrköping bra så därför är det enklare att köra upp i den miljö man känner sig hemma.

lycka till du kompis, och skriv gärna igen om hur utvecklingen går.
jerd 2012-09-21 16:31 ! Citera #
Millans
inspektörn
Kuggad! om du tex har kört i London i 25 år och kör på samma sätt i Sverige blir du garanterat kuggad! För i Sverige kör vi på höger sida! Olika trafikkulturer i olika länder. Kör du på italienskt sätt i Sverige, är du direkt livsfarlig osv osv. Bara för att andra länder tillåter vissa saker skall inte vi behöva stå ut med samma elände!
Vi har våra lagar och förordningar och dom gäller! Inget annat1 Har du problem med det så får du uppvakta våra politiker!
Du måste inse att problemet ligger hos dig, inte staten och du måste ändra på dig, för staten gör det inte!
Kort sagt: Väx upp!



Om du nu sitter här och påstår dig vara inspektör,så undrar jag varför du använder en ton som dumförklarar alla som kuggat? Är du möjligen en av dom sura gubbjävlar som kuggar för att du kan?Jag hade ju faktiskt önskat att du med en bra pedagogik istället kunde förklara för dessa olyckliga tjejer och killar som kuggat sin uppkörningar i stället....vad som gäller och vad en inspektör tittar på,börjar allvarligt fundera på om detta yrke är seriöst eller om många har det för att deras liv i övrigt är så tråkigt,så att dom njuter av att slå andra människors drömmar i spillror...tragisk ton har du iaf...


oj va bra du har skrivit Millans!!! Hoppas att fler inspektörer får läsa dina ord. De e så duktiga och perfekta när de sitter i bilen bredvid en nybörjare och på utsidan med ett störst medlidande förklarar för oss att tyvärr kan de inte godkänna provet med innerst inre känns det som att de njuter av att göra oss ledsna krossa vara drömmar och i sina tankar säger de FACK YOU GUYS! :lol:
inspektörn 2012-09-21 17:20 ! Citera #
Millans och jerd!
Som jag sa: Väx upp!
Ni har inte förstått hur mycket som krävs för att framföra en bil på sådant sätt som myndigheterna kräver.
Det är inte myndigheterna det är fel på utan ni själva som inte klarar av vuxenvärldens krav. Antagligen har alldeles för många ungdomar levt med curlingföräldrar och aldrig fått ta ansvar.
Lär er av misstagen, gör inte om dom och framför allt inse hur mycket som krävs för att bli en säker förare. Jag har tidigare refererat till Idol-uttagningarna, och det är samma gnäll på dom som kuggar, som på dom som inte går vidare i Idol.
Min ton? Tja, jag vet att den är kaxig och arrogant, men det jag säger är sanningen, och den kan förvisso vara svår att höra, men det är fortfarande sanningen.
Man snackar antal trafiklektioner hit och dit, men kom ihåg att 30 trafiklektioner är vad en normal pendlare kör på en vecka till och från jobbet, dvs inte alls särskilt mycket. Att då tro att det skall räcka till körkort, tja man kan vara begåvad men...
Kort sagt: Livet är hårt! Vill ni ut i vuxenvärlden så måste ni spela det spelets regler och ingenting annat!
Nat 2012-09-21 19:04 ! Citera #
Vad tråkigt ang kuggning. Jag gjorde min första uppkörning nyss och visste inte alls hur det skulle gå. Jag kan också bli lätt nervös av mig i en sådan här situation. Men jag tänkte som så att bara man är lugn hela tiden och försöker ta det lugnt i trafiken och försöker tänka säkerhet före det osäkra. Titta mycket i döda vinkeln o dylikt, vara beredd att stanna i korsningar, köra lugnt osv. Jag gjorde ett par småmissar, men istället för att hetsa upp mig, så tog jag ett par djupa andetag och tänkte, ja så kan det gå, men nu kör vi vidare. Detta blev till min fördel, dvs lugnet, och nu har jag fått mitt körkort, äntligen. Så ett tips är helt enkelt att inte stressa och bara försöka ta det lugnt. Tänk att man kan göra små fel men försök att koppla bort det när det inträffat och koncentrera er vidare istället. Lycka till.
Jee 2012-09-21 20:15 ! Citera #
jerd
Jee
Igår var det 4:e gången som jag kuggade. Körde up på 3 olika ställe
1. Södertälje...körde 80 på 90väg
2. Södertälje...körde till fel väg. I början sa han ju att jag kunde vända om jag körde fel väg. Men han har så jävla brottom då vride han ratten själv istället pga. jag körde ca.40 mins.
3. Sollentuna... jag skulle ha dragläge när jag skulle köra ut tillkorsningen pga. mitt väg har lite backe. Cirkulationplatsen var det en bil körde ut från rondellen utan att blinka. så jag tänkte att han/hon skulle köra runt men men...det var mitt fel igen.
4.Finspång... 15 punkter :o som han checkade mig. kuggade pga. dragläge igen. jag kom upp från nån landsväg där var det värsta backe. Jag skulle köra ut och svänga höger, ingen bil från vänster utan höger så jag var beredd att köra över men jag stådde för nära körfält. Så ere Med privatist bokning...Jag e hopplös... :cry:


hej Jee! va ledsen jag blir för din skull, jag vet själv hur dyrt är det att ta körkort, har haft redan två försök och snart blir den tredje. Du e inte alls hopplös, du bara haft otur med odugliga lärare eller ”blodtörstiga” inspektörer. visserligen hänger mycket på dig som kör, men jag själv har upplevt att man kör faktiskt sämre och känner sig mer stressad då man vet att en ”anklagare” sitter bredvid och markerar vartenda fel du gör. och du, att du byter uppkörnings städer, varför då? jag har kuggat mig två gånger och båda gångerna var i Norrköping, men jag tänker inte byta stad pga att jag möter stränga inspektörer, jag känner ju Norrköping bra så därför är det enklare att köra upp i den miljö man känner sig hemma.

lycka till du kompis, och skriv gärna igen om hur utvecklingen går.


Tack Jerd!!! Jag byter städer pga. hitta inte nån tid på samma stad och jag har bara 5 veckor kvar att få godkänd på uppkörning. Jag klarade teoriprovet på första försöket. det e bara uppkörning kvar... Men vad säger du om jag skulle ta uppkörning i Flen? Nån tips?
jerd 2012-09-22 04:30 ! Citera #
Jee
jerd
Jee
Igår var det 4:e gången som jag kuggade. Körde up på 3 olika ställe
1. Södertälje...körde 80 på 90väg
2. Södertälje...körde till fel väg. I början sa han ju att jag kunde vända om jag körde fel väg. Men han har så jävla brottom då vride han ratten själv istället pga. jag körde ca.40 mins.
3. Sollentuna... jag skulle ha dragläge när jag skulle köra ut tillkorsningen pga. mitt väg har lite backe. Cirkulationplatsen var det en bil körde ut från rondellen utan att blinka. så jag tänkte att han/hon skulle köra runt men men...det var mitt fel igen.
4.Finspång... 15 punkter :o som han checkade mig. kuggade pga. dragläge igen. jag kom upp från nån landsväg där var det värsta backe. Jag skulle köra ut och svänga höger, ingen bil från vänster utan höger så jag var beredd att köra över men jag stådde för nära körfält. Så ere Med privatist bokning...Jag e hopplös... :cry:


hej Jee! va ledsen jag blir för din skull, jag vet själv hur dyrt är det att ta körkort, har haft redan två försök och snart blir den tredje. Du e inte alls hopplös, du bara haft otur med odugliga lärare eller ”blodtörstiga” inspektörer. visserligen hänger mycket på dig som kör, men jag själv har upplevt att man kör faktiskt sämre och känner sig mer stressad då man vet att en ”anklagare” sitter bredvid och markerar vartenda fel du gör. och du, att du byter uppkörnings städer, varför då? jag har kuggat mig två gånger och båda gångerna var i Norrköping, men jag tänker inte byta stad pga att jag möter stränga inspektörer, jag känner ju Norrköping bra så därför är det enklare att köra upp i den miljö man känner sig hemma.

lycka till du kompis, och skriv gärna igen om hur utvecklingen går.


Tack Jerd!!! Jag byter städer pga. hitta inte nån tid på samma stad och jag har bara 5 veckor kvar att få godkänd på uppkörning. Jag klarade teoriprovet på första försöket. det e bara uppkörning kvar... Men vad säger du om jag skulle ta uppkörning i Flen? Nån tips?


Tyvärr har jag ingen erfarenhet av Flen. har kört bara i Nkpg. jag har med ca 2 månader på mig för klara uppkörningen. får se hur det kommer att gå....
vet inte om du har kört på någon trafikskola, om du inte har gjort det, köp några lektion så får en expert bedöma din körning och hjälper dig med det du har brister i.
lycka till!
Tjej 2012-09-26 13:12 ! Citera #
Jag vet inte heller hur dom bedömmer..
Men jag är medveten själv som gjort provet 4 gånger, att alla bedömmer olika, i mina fall så två gånger har ja gjort fel, o två gånger inte..
Om man jämför hur inspektörer bedömer i Stockholm med tex Eskilstuna, eller en annan mindre stad.
Så av oxå erfarenhet, att det finns de inspektörer som godkänner, även vid småfel som dem inser inte har med säkerhet att göra, som ex parkera lite fel osv.
Sånna fel är oacceptabla i stockholm av dem flesta inspektörer, varför det en fråga till Inspektören här inne??
Många vänner till mig har klara i Jakobsberg i stockholm, som inspektören sa jobba med de o det men du är godkänd??
Och ja blev en av gångerna kuggad för hon anser att ja inte kör miljövänligt!!! Då inget annat fel kunde komma upp!!
E det ett skäl?? Jag förstår inte riktigt..
Kör ni isnpektörerna miljövänligt??? Vem gör det?? Hur många procent?? Om jag skulle nog inte gjort det vid vissa tillfällen men har ändå vid andra tillfällen kört bra som hon sa, varför inte godkänna??
Jag vill ha svar?? Men aja detta e bara er helhetsbedömning som inte liknar helhet alls.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I dag 09:20
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo