Start > Körkortsforum > Köra utan körkortet

Köra utan körkortet

Lastbilstjejen 2019-06-22 13:42 ! Citera #
johny 2019-06-22
Det är inte bra med poliser som bryter mot lagen ,säg ifrån när dom gör olagliga kontroller ,så kanske vi får lagar som fungerar och då slipper polisen trolla med knäna när dom ska fullgöra uppgifter,typ ett fungerande rättssamhälle vore ju bra!
Polisen har all rätt att stanna vilken bilist dom vill för att kolla närmare på den personen.
Det behöver inte vara något fel på varken dig eller din bil, utan det kan räcka med att di har kört vingligt så har dom rätt att titta närmare på dig för att se om du är påverkad och droger..

Så du har helt fel i att polisen bryter mot några lagar när dom stannar en bilist...
Det finns inga olagliga kontroller!
Och säger du ifrån och vägrar vara hjälpsam så blir det bara ännu mera tråkigheter för dig som bilförare då du inte följer en polismans order.. Bara dumt, ett stopp tar ju bara några extra få fjuttiga minuter, inte värt att riskera höga böter för att man ska vara lite på styva linan. Dessutom verkar det misstänksamt om du börjar käfta emot...
johny 2019-06-24 23:02 ! Citera #
Ja du bekräftar ju det jag säger dom struntar i lagen och gör som dom tycker, helt rättsvidrigt, och ja vinglar man har polisen sakskäl för kontroll ,det är ju inget konstigt med det,men lagen är skriven så att polisen ska ha sakskäl, sen att dom kan hitta
på orsaker är ju problemet, när det sätts i system och förväntas av enskild polisman att bryta mot lagen,vidrigt ,jag vill ju bo i ett samhälle som inte baseras på diktatur och godtycke!
jag 2020-04-14 16:48 ! Citera #
Du blandar nog ihop Sverige med USA (det finns mycket youtube jurister därute).
Kalle 2020-08-20 18:16 ! Citera #
Om man har varit av med sitt körkort i två månader och spärrtiden är över men man inte har hunnit få sitt nya körkort än.

Hur stora böter kan man få då om man blir stoppad av Polis och inte har någon legitimation?
qamadi 2020-11-01 02:24 ! Citera #
Jag fick köra utan handledare innan uppkörningen och polisen stannat mig på väg. jag undrar om jag får bara böter eller nånting annat?
Sanna 2020-11-01 09:09 ! Citera #
qamadi 2020-11-01
Jag fick köra utan handledare innan uppkörningen och polisen stannat mig på väg. jag undrar om jag får bara böter eller nånting annat?
Nej du ”fick” inte köra utan att ha blivit godkänd för körkort du VALDE att göra något olagligt och dessutom kanske farligt för oss andra.
Sangi 2023-02-08 17:30 ! Citera #
Om man har inte körkort och köra bil vad händer?
Gäst 2023-02-08 21:37 ! Citera #
Sangi 2023-02-08
Om man har inte körkort och köra bil vad händer?
Jag körde bil när jag va 10 år. Vad hände? Inget.
Vad vill du veta egentligen?
Om du blir stoppad eller krockar är du rökt. Böter, indraget lämp.
Men mina fördomar säger mig att du inte bryr dig och kommer köra ändå. Hoppas du åker fast i så fall!!
riccarrdo 2024-02-05 23:51 ! Citera #
Hej, polisen stoppade mig idag och sedan ett år tillbaka har jag inget svenskt körkort men jag har ett körkort från ett annat land som kan passera.
Gäst 2024-02-06 17:55 ! Citera #
riccarrdo 2024-02-05
Hej, polisen stoppade mig idag och sedan ett år tillbaka har jag inget svenskt körkort men jag har ett körkort från ett annat land som kan passera.
Varför kör folk utan körkort?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 15:04
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest