Start > Körkortsforum > Köra utan körkortet

Köra utan körkortet

Lobocut 2019-03-27 20:16 ! Citera #
Att inte ha med sig körkort eller annan identitetshandling är ett bötesbrott. Om en polis sedan väljer att inte skriva ut någon böter är helt upp till polisen.
Gäst 2019-03-28 11:58 ! Citera #
Lobocut 2019-03-27
Att inte ha med sig körkort eller annan identitetshandling är ett bötesbrott. Om en polis sedan väljer att inte skriva ut någon böter är helt upp till polisen.
A eller hur.

När du klarat uppkörningen så får du köra direkt, om du ser till att ha med giltigt leg eller pass.

Enligt ustago så får man inte köra alls utan får vänta nän vecka eller två innam det dimper ner....

Äh.
Se till att ha giltigt leg bara.

Den lagen är numer rätt ihålig då den var riktad mer förr då det inte gick att kontrollera på samma sätt som idag m hjälp av teknik och internet.

Man blir riktigt stel av att tolka lagen exact.dvs paragrafryttare..tänk på att den ska anpassas till vår tid
20 2019-03-31 13:38 ! Citera #
Om Lisa har ett svenskt körkort och äger en bil, men hennes kompis Izabelle vill låna Lisas bil men Izabelle saknar körkort.

kan detta påverka Lisa negativt överhuvudtaget? Vi säger att Lisa inte är med i bilen när Izabelle kör och blir stoppad av polisen
Gäst 2019-03-31 15:50 ! Citera #
20 2019-03-31
Om Lisa har ett svenskt körkort och äger en bil, men hennes kompis Izabelle vill låna Lisas bil men Izabelle saknar körkort.

kan detta påverka Lisa negativt överhuvudtaget? Vi säger att Lisa inte är med i bilen när Izabelle kör och blir stoppad av polisen
Ja hon kan komma få en hel del problem om hon lånar ut bilen till henne om hon blir stoppad eller krockar
Gäst 2019-04-01 16:50 ! Citera #
20 2019-03-31
Om Lisa har ett svenskt körkort och äger en bil, men hennes kompis Izabelle vill låna Lisas bil men Izabelle saknar körkort.

kan detta påverka Lisa negativt överhuvudtaget? Vi säger att Lisa inte är med i bilen när Izabelle kör och blir stoppad av polisen
Som ägare till bilen så är ditt ansvar att kolla så att du lånar ut bilen till någon som har ett giltigt körkort..
Gäst 2019-05-13 08:03 ! Citera #
Varför ska man tjafsa om allt
Bc 2019-05-29 01:39 ! Citera #
Hej
Jag har blivit av med min körkort, och jag körde ca två veckor efter utan körkort och polisen stoppade mig, vad kan straffet bli ?
Bereket 2019-05-29 04:49 ! Citera #
Jag hade köra utan körkortet fyra månad sedan men polisen stopa mig sen jag gick körkort innan de skicka besut. Jag vill veta mer polisen skicka till mig idag ett papper. Jag har gick körkort idag också ör det okej eller
Gäst 2019-05-29 12:39 ! Citera #
Bc 2019-05-29
Hej
Jag har blivit av med min körkort, och jag körde ca två veckor efter utan körkort och polisen stoppade mig, vad kan straffet bli ?
Olovlig körning och dryga böter..
I värsta fall kan det dröja ett antal år innan du får göra en ny uppkörning
Mors gnbars 2019-06-13 22:49 ! Citera #
Hur länge får man köra bil utan körkort?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov