Start > Körkortsforum > Köra utan körkortet

Köra utan körkortet

Gäst 2017-05-28 21:35 ! Citera #
Gäst 2017-05-28
Om du ska citera någons ord så ta med allt isof :)

Jag skrev nämligen också ”Men om jag har fel så har jag fel”... Men som sagt, du värkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan :)
Var istället glad att du slapp böter. Hade jag vetat vem du var hade jag gjort ett formellt klagomål att du ska få betala skiten endå. Anledningen att jag är hård mot dig är för att sådana som du bidrar mycket till att misinformation sprids om allt. Det beteendet måste få ett stopp.
Jake 2017-05-29 11:19 ! Citera #
Gäst 2017-05-27
Nu ska vi väl ändå vara ärliga här...

Om du har körkort och blir stoppad och inte har ditt körkort med dig eller något annat som kan uppvisa vem du är, så går polisen till sin bil, tar kontakt med Transportstyrelsen för att se så att du har körkort överhuvudtaget..
Och eftersom du har det fast det ligger hemma så händer det inte ett skit... Man får åka vidare utan böter, dock kan polisen uppmana dig att alltid körkortet med dig då det går fortare för dom att göra sitt jobb...

Hamnade själv i exakt likadan kontroll i veckan strax utanför Örebro, och den polisen sa inte ett skit om böter...
Ja jag va ärlig, enligt lag får du böter om du inte kan identifiera dig med någon annan legitimation. Hur ska polisen annars veta att du är du när dom kollar upp dig? Dock har det redan förklarats i tråden :)
Gäst 2017-05-29 11:44 ! Citera #
Gäst 2017-05-28
Var istället glad att du slapp böter. Hade jag vetat vem du var hade jag gjort ett formellt klagomål att du ska få betala skiten endå. Anledningen att jag är hård mot dig är för att sådana som du bidrar mycket till att misinformation sprids om allt. Det beteendet måste få ett stopp.
Hahaha.. Än en gång så har du missat vad jag skrev tidigare då jag just skrev att ”ingen än jag är gladare för att slippa böter”... Så visst är jag glad :)

Nuff said! :D :D :D
Missbildad 2017-05-29 11:53 ! Citera #
Gäst 2017-05-27
Nu ska vi väl ändå vara ärliga här...

Om du har körkort och blir stoppad och inte har ditt körkort med dig eller något annat som kan uppvisa vem du är, så går polisen till sin bil, tar kontakt med Transportstyrelsen för att se så att du har körkort överhuvudtaget..
Och eftersom du har det fast det ligger hemma så händer det inte ett skit... Man får åka vidare utan böter, dock kan polisen uppmana dig att alltid körkortet med dig då det går fortare för dom att göra sitt jobb...

Hamnade själv i exakt likadan kontroll i veckan strax utanför Örebro, och den polisen sa inte ett skit om böter...
Klart som fan man kan få böter om man inte har med sig körkortet. Din induktiva slutsats stämmer ju inte överhuvudtaget då den kan motbevisas med att folk tidigare fått böter för att inte haft med sig sitt körkort. Sprid nu inte fel information.

Mvh,
Dummkopf
Gäst 2017-05-29 13:56 ! Citera #
Gäst 2017-05-28
Om du ska citera någons ord så ta med allt isof :)

Jag skrev nämligen också ”Men om jag har fel så har jag fel”... Men som sagt, du värkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan :)
För det första - verkar, vassaste*

För det andra. Det skrev du INTE i inledande kommentar, utan det skrev du när du ifrågasattes. Så du hade fortfarande fel.
Borta 2017-05-29 15:19 ! Citera #
Gäst 2017-05-29
För det första - verkar, vassaste*

För det andra. Det skrev du INTE i inledande kommentar, utan det skrev du när du ifrågasattes. Så du hade fortfarande fel.
Ja du, ödsla inte mer tid på denna individ med en iq under rumstemperatur.
Gäst 2017-05-29 22:10 ! Citera #
Gäst 2017-05-26
Vad gäller egentligen? Är det olagligt att köra bil utan att ha körkortet med sig i bilen?
Nej det är inte olagligt att inte ha med sig körkortet i bilen.. I normala fall åker man på böter, beror väll på hur snäll polisen som stoppar dig är.. Reglerna runt detta är följande ”något jag fick lära mig när jag tog körkortet för lite mer än två år sen”

Har man giltigt körkort men har tex glömt kortet hemma åker man på böter, MEN man slipper faktiskt böter om man kan legitimera sig med tex id kort..
Gäst 2017-05-30 22:31 ! Citera #
Gäst 2017-05-29
Nej det är inte olagligt att inte ha med sig körkortet i bilen.. I normala fall åker man på böter, beror väll på hur snäll polisen som stoppar dig är.. Reglerna runt detta är följande ”något jag fick lära mig när jag tog körkortet för lite mer än två år sen”

Har man giltigt körkort men har tex glömt kortet hemma åker man på böter, MEN man slipper faktiskt böter om man kan legitimera sig med tex id kort..
Åker du på böter så har du gjort något olagligt.
Så ja, det är olagligt.
Ramón 2017-09-10 03:07 ! Citera #
Hej. Jag har utländsk körkort och polisen stoppade mig. De sa ditt körkort giltig inte i Sverige och de ska kontakta med transportyrelsen och skicka böte. Några gånger polisen stoppade mig men de sa att du kan köra med den här körkortet och jah har frågat 2 gånger till poliser mitt körkortet. Varför jag fick böte då? Jag lever om 6 år i Sverige men förre året jag fick mitt körkortet från Turkiet och polisen sa du kan köra. Vad händer nu?
Gäst 2017-09-10 18:16 ! Citera #
Ramón 2017-09-10
Hej. Jag har utländsk körkort och polisen stoppade mig. De sa ditt körkort giltig inte i Sverige och de ska kontakta med transportyrelsen och skicka böte. Några gånger polisen stoppade mig men de sa att du kan köra med den här körkortet och jah har frågat 2 gånger till poliser mitt körkortet. Varför jag fick böte då? Jag lever om 6 år i Sverige men förre året jag fick mitt körkortet från Turkiet och polisen sa du kan köra. Vad händer nu?
Du kan inte köra med ett turkiskt körkort i Sverige, det är ogiltigt!
Därför får du böter...

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor