Nej du lilla vän, jag betalade båda mina körkort helt själv (B-körkort/MC-kort) utan sponsring från mina föräldrar. Och här i familjen så finns det både manuella OCH automatväxlade bilar. Och undrar vem av oss som är omogen. Det var du som skrev att låginkomsttagare inte har råd att ta för automat, vilket i sig är billigare, men det var DU som började med att trycka ner andra människor bara för att du tror att du är bättre än alla andra, vilket tydligen visar att du INTE är!
På sett och vis så blir man en bättre förare om man kör manuell växlad bil, för man får en helt annan känsla för vad bilen har för sig när man måste sköta det mesta själv, vilket man inte får om man kör en automat. Så där håller jag inte med dig. Men visst går det ut på att framföra sin bil oavsett om det är manuell eller inte på ett säkert sett.
Visa mig vart jag skrev det där med låginkomsttagare. Jag har inte skrivit det någonstans alls att de inte har råd med automat.
Om något inte låter rimligt är det förmodligen inte sant. Jag har inte tryckt ner på någon alls. Men intressant på detta forum att så fort någon nämner automatkörkort då kommer manuellväxlade brigaden som ska trycka ner på alla. Att du ens försökte säga ”jag är en bättre förare” är praktexempel på att försöka trycka ner andra människor. Hyckleri.
”Känsla” förresten är helt värdelös. Du känner endå själv när bilen växlar i automatbilar och hur bilen beter sig.
Ni försöker greppa på små strån för att försöka lyfta er som förare och manuell växellåda så att ni ska vara bättre än de som kör automatbilar. Men det funkar inte. Säker bilkörning har inget med vilken typ av växel man har att göra. Du är precis lika bra förare som andra om du endast har automat, för ni reagerar endå på samma situationer. Manuell vs automat är en komfortfråga och vi alla vet vart den trenden är på väg.
Intressant att så fort tekniken löstes och automatbilar inte längre kostar mer än manuella i drift, ja då gick automatbilar om direkt med en kraftig ökning. Så nej, ditt tal om säkerhet gäller inte.