Start > Körkortsforum > Klarat uppkörningen på första …

Klarat uppkörningen på första försöket?

En gäst 2018-11-04 07:47 ! Citera #
Haha, det där med akademiker - min ena syrra, som har högre utbildning, var tvungen att köra upp fem gånger innan hon klarade det, och hon kör fortarande rätt dåligt, min andra syrra som bara gick gymnasiet klarade på första och fill därtill full pott på teoriprovet.Förstnämnda syster är för övrigt en jävligt högfärdig och pinsam människa, som inte är i närheten så smart som hon tror.
A 2018-11-04 17:48 ! Citera #
Jag klarade kunskapsprovet i måndags och körprovet igår, båda på första försöket. Båda proven var lättare än vad jag trodde de skulle vara, jag var så sjukt nervös inför uppkörningen att jag trodde jag skulle dö av stress! Men allt gick så bra så nu känner jag mig helt ostoppbar! :)
Gäst 2018-11-04 21:38 ! Citera #
En gäst 2018-11-04
Haha, det där med akademiker - min ena syrra, som har högre utbildning, var tvungen att köra upp fem gånger innan hon klarade det, och hon kör fortarande rätt dåligt, min andra syrra som bara gick gymnasiet klarade på första och fill därtill full pott på teoriprovet.Förstnämnda syster är för övrigt en jävligt högfärdig och pinsam människa, som inte är i närheten så smart som hon tror.
:lol: japp....så är det ibland....en nitpicker.....därför goofar de ofta som regel med...
Sunne 2021-08-24 22:04 ! Citera #
Akademiker = better!

Oftast tänker man på ”den som läser ett treårigt program på universitetet”. Ja men nej. Professorer är också akademiker. Akademiker har ALLTID bättre studieteknik. Det finns en anledning till att man är gymnasieelev innan man blir akademiker.
S 2021-09-02 13:42 ! Citera #
Fortsätter på den här gamla tråden, kul att ni nämner akademiker.

Klarade både teori och körprovet på första försöket och är hyfsat nyexad civilingenjör. Universitetet har definitivt hjälpt mig att veta vilka studietekniker som funkar för mig och hur man sållar viktig information. Det har gjort att man tagit till sig tipset att läsa boken parallellt med körningen och verkligen förstå VARFÖR man får och inte får göra vissa saker i trafiken osv.

En annan grej är väl att man är äldre och mer mogen och inte påverkas så mycket av grupptryck och tänker mer riskmedvetet. Minns hur man var när man gick gymnasiet, tokstressad av skolan, sjukt påverkad av vad andra tyckte och tänkte och sen blir körkortet så mycket dyrare procentuellt eftersom man inte har lön. Att ta en extra körlektion eller betala för att ha tillgång till 1000 körkortsfrågor sved inte lika mycket i plånboken som det gjorde då.

Men viktigast är att ta det lugnt och ha respekt för andra i trafiken, det kommer man långt på :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 19:26
1
I dag 14:09
8
I går 20:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov