Start > Körkortsforum > Klarat uppkörningen på första …

Klarat uppkörningen på första försöket?

Gäst 2017-04-04 22:08 ! Citera #
Gäst 2017-04-04
Ingen av er som säger sådär kan förklara varför att vara akademiker inte hjälper att läsa in körkortsteori. Ni tar upp anekdoter, med antingen ”jag klarade det utan att vara akademiker” eller ”det finns massvis som klarar det utan att vara akademiker”. Det funkar inte. Ni pratar om något som ingen ens har talat emot och ni gör påståenden som inte ens är relevanta. Ingen har sagt att man inte kan klara körkortet utan att vara akdemiker. INGEN. Förstår ni nu?

Det enda jag sagt är att det hjälper att vara akademiker när det gäller att klara körkortsteori, inget annat. Och det är en väleigt logisk slutsats. Sen vad ni vill erkänna eller inte är en annan sak. Sättet ni argumenterar på och tar upp orelevanta saker ger mig intrycket av att ni är extremt unga.

Här är en enkel jämförelse. Folk utan utbildning kan bli höginkomsttagare och folk blir det varje år i Sverige(icke utbildade, klarar körkortsteorin). Men i snitt har utbildade människor inom sitt yrke kortare väg dit av naturliga skäl(de kan mer inom yrket) och fler blir det av logiska skäl.(akademiker i vårt fall som gör körkortsteorin).
Folk som är högutbildade har en fördel inom det de är redan van med. (Studera in teori i vårt fall).
En utan utbildning kan klara sin teori men går en längre väg eftersom de ej är lika van som den andra personen.

Så åter igen, hur är det inte rimligt att påstå att en akademiker har enklare för att läsa in körkortsteori än andra? Kom inte med ”jag klarade det” eller ”jag känner massa...” Det bevisar inget. Vi vet redan att folk kan klara körkortet. Vi talar i snitt och vad som är mest troligt.

Om ni verkligen tror att outbildade människor har precis samma förutsättningar som akademiker och kan matcha en akademiker på den fronten då är ni ute och cyklar.
Haha jag är en akademiker och hur kan du ens påstå att man är extremt ung vad du nu dra gränsen på ung i Sverige.

Det handlar väl inte om att man ska erkänna vem som har rätt eller inte i denna frågan som tas upp av dig? Men att ha en fördel för att vara en akademiker för att läsa in teorin både ja och nä. Det finns akademiker som läser in teorin och inte klara teorin fast dem klara av högskolan? vad säger den hypotesen? Då stämmer inte ditt resonemang som du för i dina argumentationer att en akademiker ha en fördel till teorin. Visst ha akademiker en viss studietekning som man får via sina högskolestudier men endå kugga vissa på teorin...

Det låter som du intala dig att en akademiker har bättre förutsättningar än en outbildad men alla har faktiskt samma förutsättningar till att läsa in en teori, men det är självklart att man kan ha olika fördelar när man läser in teorin.
Nick 2017-04-04 22:42 ! Citera #
Det är ju helt onödig diskussion, men har man läst en tyngre utbildning på högskola vet man garanterat hur man lär sig bäst, vilket är själva nyckeln i studier. Majoriteten folk som enbart läst gymnasium vet sällan detta.

Men who cares - man skall iaf inte memorera utan FÖRSTÅ. Då klarar man sig gott =)
Gäst 2017-04-05 05:52 ! Citera #
Gäst 2017-04-04
Haha jag är en akademiker och hur kan du ens påstå att man är extremt ung vad du nu dra gränsen på ung i Sverige.

Det handlar väl inte om att man ska erkänna vem som har rätt eller inte i denna frågan som tas upp av dig? Men att ha en fördel för att vara en akademiker för att läsa in teorin både ja och nä. Det finns akademiker som läser in teorin och inte klara teorin fast dem klara av högskolan? vad säger den hypotesen? Då stämmer inte ditt resonemang som du för i dina argumentationer att en akademiker ha en fördel till teorin. Visst ha akademiker en viss studietekning som man får via sina högskolestudier men endå kugga vissa på teorin...

Det låter som du intala dig att en akademiker har bättre förutsättningar än en outbildad men alla har faktiskt samma förutsättningar till att läsa in en teori, men det är självklart att man kan ha olika fördelar när man läser in teorin.
Nu drog du igång direkt igen med garantierna. Ingen har sagt att en akademiker alltid klarar teorin eller att en outbildad person inte kan klara teorin. Att en akademiker råkar kugga på teorin visar absolut inget. Det finns ingen garanti att han har ens pluggat. Men om både en akademiker och en outbildad pluggade 1 timme kan jag lova att akademikern har en fördel och har det enklare.

Nu är jag less på er, ni verkar inte förstå grundläggande logik över huvud taget och att akademiker som är vana med plugg har det enklare att plugga överlag.

Ni lever i förnekelse. Sättet du resonerar på är bara helt sjukt. Jag tvivlar starkt på att du är akademiker som du påstår, det verkar mest som du till varje pris inte vill erkänna den logiska slutsatsen här.
Gäst 2017-04-05 07:35 ! Citera #
Nick 2017-04-04
Det är ju helt onödig diskussion, men har man läst en tyngre utbildning på högskola vet man garanterat hur man lär sig bäst, vilket är själva nyckeln i studier. Majoriteten folk som enbart läst gymnasium vet sällan detta.

Men who cares - man skall iaf inte memorera utan FÖRSTÅ. Då klarar man sig gott =)
Jag håller med dig att man ska förstå frågorna på kunskapsprovet. Huvudsaken är att man klara av kunskapsprovet som man ska göra för att få körkortet :).
Gäst 2017-04-05 07:40 ! Citera #
Gäst 2017-04-05
Nu drog du igång direkt igen med garantierna. Ingen har sagt att en akademiker alltid klarar teorin eller att en outbildad person inte kan klara teorin. Att en akademiker råkar kugga på teorin visar absolut inget. Det finns ingen garanti att han har ens pluggat. Men om både en akademiker och en outbildad pluggade 1 timme kan jag lova att akademikern har en fördel och har det enklare.

Nu är jag less på er, ni verkar inte förstå grundläggande logik över huvud taget och att akademiker som är vana med plugg har det enklare att plugga överlag.

Ni lever i förnekelse. Sättet du resonerar på är bara helt sjukt. Jag tvivlar starkt på att du är akademiker som du påstår, det verkar mest som du till varje pris inte vill erkänna den logiska slutsatsen här.
Du har rätt att med att en akademiker har en viss fördel när det kommer till studietekniker via sin högskola man studera på.

Du börjar fatta poängen nu men inte riktigt faktiskt känns som du lever i din egen bubbla och inte ser utanför boxen hur verkligen är på högskolorna och universiteten överhuvudtaget.
shaban 2017-04-05 14:44 ! Citera #
Skitsnack gubben, gå hem med dig tror du själv du är bättre bara för att du pluggade akademiker? Jag är 20 år gammal klarade båda på första försöket dessutom fick jag 64 rätt. Kom inte hit och lek smart bara för att du pluggar din pessimistiska människa.
- 2017-04-12 15:18 ! Citera #
Hur gick det med teorin?
Morbid 2017-04-12 20:26 ! Citera #
- 2017-04-12
Hur gick det med teorin?
Klarade teorin idag, 59/65 rätt, skitsvåra frågor fick jag men jag lyckades!

Bara uppkörning kvar nu som jag har på Tisdag :)

Tackar för all er hjälp! Återkommer på Tisdag om jag kommer ihåg det! :)
- 2017-04-13 13:32 ! Citera #
Morbid 2017-04-12
Klarade teorin idag, 59/65 rätt, skitsvåra frågor fick jag men jag lyckades!

Bara uppkörning kvar nu som jag har på Tisdag :)

Tackar för all er hjälp! Återkommer på Tisdag om jag kommer ihåg det! :)
grymt! Själv klarade man också, vi hörs på tisdag. Förhoppningsvis kommer vi tillbaka med båda körkort
Gäst 2017-04-13 20:09 ! Citera #
För mig jag failade första uppkörningen helt totalt inget snack om saken körde 50 på 30 vägar, tjejen jag körde upp med fick rycka till ratten för jag körde nästan in i en bil (körde typ 5-10km då) mitt problem var, jag börja övertänka allt, tänkte bara på hur jag körde, att jag växla fint att jag hade tempo och flöt på, men då kom tunnelvison och misstag. Sen andra gången jag körde upp, tänkte jag enbart jag ska överdriva och köra enligt alla regler som jag kan, och överdriva med försiktigeheten, när jag la mycket fokus på det, blev min manövring helt klart sämre shabla runt på olika växlar växla upp i för dålig hastigethet, kände mig som en amatör när jag körde. Men eftersom jag kollade runt överdrivet köra försikigt och lugnt så fick jag gödkänt, men hon sa att de var knappt.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo