Start > Körkortsforum > Klarat uppkörningen på första …

Klarat uppkörningen på första försöket?

Morbid 2017-04-18 11:53 ! Citera #
Hej igen alla, detta blir mitt sista inlägg här!

Klarade uppkörningen på första försöket! Körde som en jävla kratta rent ut sagt, men jag tror att han förstod att jag bara var nervös!

Säkerheten gick bra, jag hade koll på allt inkl skyltar osv osv men problemet var växlarna, jag valde fel växel innan rondellen, när jag skulle in på landsvägen valde jag 3an istället för 2an så jag kunde inte accelerera som jag skulle .. Mycket med växlarna, men allt annat gick bra!

Så han sa att jag skulle tänka på växlarna men att jag körde superbra annars och att jag var godkänd! Vilken lättnad alltså.

Tips till alla som ska köra upp: Tänk på säkerheten främst, missar du en växel eller gör något fel, skitsamma sålänge du håller koll på trafiken och alla andra!

Lycka till! :D
Anon 2017-04-18 12:01 ! Citera #
Morbid körde du upp i farsta? Vilken rutt? Vad fick du göra på säkerhetskoll?
Morbid 2017-04-18 17:20 ! Citera #
Anon 2017-04-18
Morbid körde du upp i farsta? Vilken rutt? Vad fick du göra på säkerhetskoll?
Körde upp i Hässleholm :)

Säkerhetskontrollen var jättekort, skulle kolla parkeringsljus, blinkers och helljus sen fick jag köra :)
-- 2017-04-18 20:26 ! Citera #
Morbid 2017-04-18
Hej igen alla, detta blir mitt sista inlägg här!

Klarade uppkörningen på första försöket! Körde som en jävla kratta rent ut sagt, men jag tror att han förstod att jag bara var nervös!

Säkerheten gick bra, jag hade koll på allt inkl skyltar osv osv men problemet var växlarna, jag valde fel växel innan rondellen, när jag skulle in på landsvägen valde jag 3an istället för 2an så jag kunde inte accelerera som jag skulle .. Mycket med växlarna, men allt annat gick bra!

Så han sa att jag skulle tänka på växlarna men att jag körde superbra annars och att jag var godkänd! Vilken lättnad alltså.

Tips till alla som ska köra upp: Tänk på säkerheten främst, missar du en växel eller gör något fel, skitsamma sålänge du håller koll på trafiken och alla andra!

Lycka till! :D
Hej igen kompis!

Va kul! Även jag klarade, vi fixade det både och!
Z 2017-04-18 21:19 ! Citera #
Stort grattis till körkortet! Vad kul! :)


Jag skulle även vilja kommentera:

Gällande akademiker hit och dit så skulle jag vilja säga att jag förstår din poäng! Är man vidareutbildad så är det hög sannolikhet att man har hittat studietekniker som man vet fungerar. Man kanske har lättare för sig att sitta i en månad varje kväll och kötta i jämförelse med någon som aldrig tidigare gjort detta. DÄREMOT så skulle jag vilja understryka att INTRESSE är högst viktigt. Jag är personligen civilekonom och har inga problem med att plugga på områden som revision, finans och så vidare. Däremot är mitt intresse för just bilar ganska lågt. Det gör att det blir ”svårare” för mig att sitta med körskoleboken en kväll i jämförelse med en gymnasieelev som har ett stort intresse för bilar. Med detta sagt vill jag bara poängtera att erfarenhet av högskola osv underlättar men intresse för körning är nog viktigare (enligt mig).
Morbid 2017-04-18 21:32 ! Citera #
-- 2017-04-18
Hej igen kompis!

Va kul! Även jag klarade, vi fixade det både och!
Skit nice ju, har faktiskt hållt tummarna för att du också skulle klara det haha!

Vill även tacka alla andra som har skrivit och kommer att skriva! :)
Nick 2017-04-29 15:45 ! Citera #
Jag klarade både teorin och uppkörning på första försöket. På uppkörningen drog inspektörn t o m öronen åt sig eftersom jag ”körde för bra”. Hade ingen anmärkning.

Men det viktiga som många missar är att, nyckeln till bra körning ligger i teorin; och de punkterna finns t o m på första sidan i teorin här på hemsidan.

* Visa omsorg och varsamhet.
* Visa hänsyn mot de som är på och bor i närheten av vägen.
* Visa barn, skolpatruller, funktionshindrade och äldre särskild hänsyn.
* Inte störa eller hindra i onödan.
* Ingen har några ”rättigheter”, utan bara gemensamma skyldigheter.

Vidare, löser sig många problem genom att hela tiden titta långt framåt och söka av korsningar i GOD tid. Det gäller att våga göra detta, vilket enbart kan lösas genom att köra mycket.

Det finns mycket mer att säga om detta. Jag håller på med en mindre bok om bilkörning i praktiken som kommer kunna tas del av kostnadsfritt inom sin tid som baseras på min erfarenhet.

P.S: Allting bokat som privatist.
Gäst 2017-05-07 10:26 ! Citera #
Jag klarade B kortet vid första uppkörningen som privatis.
körde med skolan 2 lektioner. engång för att testa mitt körkundskap andra är när vi skulle åka till halkörningen.
uppkörningen gjordes i katrineholm.

klarade A kortet vid första uppkörning, då körde jag 8 lektioner med skolan, uppkörningen gjorde jag i örebro

sammasak gäller teori klarade de vid första försöket, fick inte fullpott men precis över godkänd.
Gäst 2017-05-07 13:05 ! Citera #
Gäst 2017-05-07
Jag klarade B kortet vid första uppkörningen som privatis.
körde med skolan 2 lektioner. engång för att testa mitt körkundskap andra är när vi skulle åka till halkörningen.
uppkörningen gjordes i katrineholm.

klarade A kortet vid första uppkörning, då körde jag 8 lektioner med skolan, uppkörningen gjorde jag i örebro

sammasak gäller teori klarade de vid första försöket, fick inte fullpott men precis över godkänd.
Jag tog också mitt körkort i Katrineholm, vilken körskola hade du? Och vad hette körskoleläraren som du hade? :)

Tycker Katrineholm är en kanon bra stad att köra upp i, lagom stor, lagom mycket trafik, och väldigt trevliga inspektörer som kommer dit när det är dags för uppkörningar :)
gäst104 2017-05-07 16:22 ! Citera #
Anders på sjögren bästa mc lärare i katrineholm. jag hade bokat 8 mc lektioner men vid sjätte så sa han att det är dags att boka uppkörningen och att jag inte behöver köra nån mer lektion, men jag tog 2 sista endå för att får mer kött på ben.
inte som vissa andra trafikskolan som mjölka dig in i sista droppen :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 02:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor