Start > Körkortsforum > Klarat uppkörningen på första …

Klarat uppkörningen på första försöket?

Micke 2017-05-07 18:26 ! Citera #
gäst104 2017-05-07
Anders på sjögren bästa mc lärare i katrineholm. jag hade bokat 8 mc lektioner men vid sjätte så sa han att det är dags att boka uppkörningen och att jag inte behöver köra nån mer lektion, men jag tog 2 sista endå för att får mer kött på ben.
inte som vissa andra trafikskolan som mjölka dig in i sista droppen :)
Jag tog mitt B-körkort hos SE-Trafikskola och hade Batu som körlärare..
Han är precis som du beskriver hur Anders på Sjögrens är.. Hade dock hört mer illa om Sjögrens andra trafiklärare än vad jag hade hört om SE-Trafikskola, därför valde jag dom :)
gäst104 2017-05-08 01:33 ! Citera #
Obs trafikläraren från sjögren heter andreas inte anders :), det var precis ett år sedan jag tog mitt A kort
Gäst 2017-05-08 10:09 ! Citera #
gäst104 2017-05-08
Obs trafikläraren från sjögren heter andreas inte anders :), det var precis ett år sedan jag tog mitt A kort
Det stämmer bra det, han heter Andreas N**an :)

Funderar på att ta MC kort hos dom, men är lite osäker på hur bra dom är på att lära ut, samt om dom är seriösa?
Gäst 2017-05-08 20:16 ! Citera #
Sjögren är den enda mc trafikskolan som finns i katrineholm, tror inte du har så mycket val :), om du inte vill åka till norrköping eller nåt, jodå andreas är seriös och är en duktig lärare.
passa på och ta mc kort nu, det är bästa tiden att starta igång, det tog mig 2 månader att fixa A kortet från första körning med sjögren tills kortet i handen
Gäst 2017-05-08 23:25 ! Citera #
Gäst 2017-05-08
Sjögren är den enda mc trafikskolan som finns i katrineholm, tror inte du har så mycket val :), om du inte vill åka till norrköping eller nåt, jodå andreas är seriös och är en duktig lärare.
passa på och ta mc kort nu, det är bästa tiden att starta igång, det tog mig 2 månader att fixa A kortet från första körning med sjögren tills kortet i handen
Jo tack jag vet att dom är den enda körskolan i Katrineholm som utbildar till MC då jag bor i Katrineholm :)
Men jag har kollat lite på körskolor i både Örebro (Jobbar där) och Eskilstuna (tjejen bor där) så mig spelar det faktiskt ingen större roll vart jag tar det :D

Okej, jag har hört att Andreas är lite tjurig och mjölkar vissa av sina elever på pengar, detta påstående kommer faktiskt från en av körlärarna som inte gillade hans still. Så denna körlärare slutade där och började på en annan körskola.

Hade du någon som helst erfarenhet av motorcyklar innan du började med MC-kortet?
Är teorin den samma som till bil, förutom frågorna om MC´n så klart :)

Uppkörningen, är det sant att den är i 3!! delar?
jag 2017-05-09 09:57 ! Citera #
Precis.
gäst104 2017-05-09 11:11 ! Citera #
Hej, jag hade köpt en nybörjahoj (typ 650 klassen nakenhoj) och övningkörde lite innan jag började på sjögren.
när det gäller teori så är de olika, om man säger ca 50% av frågorna är samma som bil när det gälla lagar och trafikmärker, sen har du andra 50% som bara handlar om just motorcykel frågor.
det stämner som du säger , uppkörningen ske på 3 steg innan du får åka ut på gatan.
du måste kunna hantera låg fart, sen hög fart genom kornerna, sen bromstest. efter det så kommer du köra ca 30min i trafiken. där testa de hur du kör på landsväg ,grusväg, stadskörning mm. som sagt alla moment kan du hitta på nätet, men när du kör med skolan så lära de dig vilka teknik och placering du ska använda när du ta dig gonom kornerna. vilken mc klass ska du ta?
Gäst 2018-08-23 15:40 ! Citera #
Körde upp idag klarade det på första försöket, inget svårt, borde avdramatiseras..
Gäst 2018-08-23 21:25 ! Citera #
Gäst 2018-08-23
Körde upp idag klarade det på första försöket, inget svårt, borde avdramatiseras..
Varför? Det är ofta det första en vuxen person försöker sig på. Klart det blir dramatiskt då. Speciellt för att unga har extremt lite att visa för i den åldern.
Bitter 2018-09-28 17:24 ! Citera #
Gäst 2017-03-31
Jag klarade båda delarna på första, men jag var 27 och akademiker när jag tog körkortet så det var lättare för det. Dessutom hade jag körskolelektioner. Rent statistiskt kuggar de som enbart kört privat mer än körskoleutbildade elever. Ju yngre man är desto svårare är det att förstå studietekniker och moget uppförande i trafiken. Plus att ha råd med körlektioner.

Det hjälper om du har ekonomiskt stöd hemifrån om du är ung.
Nu har du inte skrivit om din utbildningssituation men jag hoppas att du fått med allt.

Många försöker köra upp när de inte är redo och därför kuggar de.

Tänk på att du måste visa att du kan hantera en bil korrekt även om andra trafikanter gör fel. På min uppkörning gjorde en annan trafikant fel men jag gjorde rätt beslut genom att inte bidra till den dåliga situation som uppstått.
Hej gamla tråd!
John von Neumann var en av historiens intelligentaste och högst utbildade personer.
Han var en förfärlig bilförare som tydligen hade en ändlös räcka olyckor och förseelser.
Dog i cancer.

Många, många kuggar inte för att de är oförberedda utan för att de inte klarar av att någon sitter bredvid och har åsikter.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 15:04
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo