Start > Körkortsforum > Körkort med funktionsnedsättni…

Körkort med funktionsnedsättning

Iamich 2016-07-22 14:47 ! Citera #
Det är lite svårt att förstå, för i första inlägget låter det som det bara är ekonomisk ersättning till bil. Sen skiver TS

”bara läkarintyget kvar som saknas för ansöka körkort tillstånd vilket dom inte ge mig suck
värför ska var så svårt byta läkare
hans förklaring värför han skriv bokom ryggen på mig jag inte klara av det var att man bara brukar ta det ”

Körkortstillstånd får alla, oavsett om man har råd med bil eller inte.
Gäst 2016-07-23 23:53 ! Citera #
Stfu jag ha inga psykiska problem
jag har en ryggmärgsskada nedsatt känsel rörlighet i benen därav vill jag ha ett läkar intyg när jag shickar in ansöka till körkort tillstånd
och jag vet inte värför läkaren resonera som han gör jag få inga rimliga svar vad jag förstått ska man kunna ansöka bilstöd även till att ta körkort
Gäst 2016-07-24 00:38 ! Citera #
Iamich 2016-07-22
Om det bara vore ryggmärgskada så skulle läkaren aldrig agerat som han/hon gör. Så jag anser nog att min fråga är rimlig :)

Visste inte ens att läkare behövde skriva intyg alls för någon som inte har psykiska problem.
Ok då ansöker jag utan var ganska säker på man måste ha ett lämplighetsintyg när man ha en funktions nedsätning
Iamich 2016-07-24 13:36 ! Citera #
Du skriver följande

”Jag försökt byta läkare i 8 år
finns några knep för få en bra läkare
för jag tycker det svåra byta läkare än det sägs ”

Detta är helt obegripligt för mig. När jag bytte läkare så gick det jättefort att få en annan.
Gäst 2016-07-25 00:56 ! Citera #
Iamich 2016-07-24
Du skriver följande

”Jag försökt byta läkare i 8 år
finns några knep för få en bra läkare
för jag tycker det svåra byta läkare än det sägs ”

Detta är helt obegripligt för mig. När jag bytte läkare så gick det jättefort att få en annan.
Vad bra för dig då
du är inte i min situation
jag ha försökt bytta utan det ha hänt nåt
vilket jag på senare tid fått reda på att jag inte kunnat för han är ensam läkare där vilket jag tycker både är obegripligt och fel
Iamich 2016-07-25 01:17 ! Citera #
Du kan alltid välja någon läkare i närliggande kommun. Jag har varit i din situation, när jag var 18 ville min dåvarande läkare inte ge mig intyg. Så jag bytte och ett år senare hade jag körkortet i handen.
Gäst 2016-07-25 01:38 ! Citera #
Iamich 2016-07-25
Du kan alltid välja någon läkare i närliggande kommun. Jag har varit i din situation, när jag var 18 ville min dåvarande läkare inte ge mig intyg. Så jag bytte och ett år senare hade jag körkortet i handen.
Ok och hur valde du en läkare i en annan kommun för när jag försökt ha dom bett mig kontakta min hemkommun
Gäst 2016-07-28 04:18 ! Citera #
Läkare på vårdcentral och andra hänvisa mig fram och tillbaka för ”dom inte vana vid patianter som behöver anpassad bil ”

han gjort fler tal tester där han sett jag ha full funktion i över kropp och nacke vilket är det viktiga och spacitet är en till andleding värför han nekar mig intyg som jag bara ha om man framkallar det dra kraftigt i benet normalt sett jag aldrig det knappast nån som dra i äns bil när man kör bil

körskolor med anpassad bilar ha jag redan tagit reda på på egen hand trots trafik verket sa en kurtor borde kunna hjälpa mig med deras lösning på hela va bokom ryggen skriva jag inte klara av det

nä jag tro inte du varit i min situation kanske där du bor är det lättare byta här verkar dom helt
gör allt i sin makt för göra det så lätt som möjligen för dom
Gäst 2016-11-26 20:20 ! Citera #
Allt jag ville ha var läkarintyg och blir nekad för 8-9 år gamla saker var är det för jävla trams

ok det visade sig visst att jag hade physika problem autismen i barndomen lol men jag har inte haft nån kontakt med vården om denna dignosen

det har använt utan min kunskap

efter kräva svar sa han till mig att autism i barndomen är mitt problem och jag tänker inte ge dig intyg för dina tidigare problem

1 år går fortfarande inte fått träffa en annan läkare elller intyg
remiser som aldrig bliv skrivna men jag få hela tiden höra det på gång eler är ok sen händer inget


läkaren säger till mig ta det med kurturn som säger till mig ta det med läkaren och nu säger det är för gamalt
sist sa han till mig du fri kontakta en anna läkare du behöver inte kontakta mig men alla hänvisar mig till dom så fort

remiser som aldrig bliv skrivna men jag få hela tiden höra det på gång eller är ok sen händer inget

ok så remisser jag blev lovad men blir aldrig av han ringer anmäler mig som olämplig till tr utan att skriva remiss som vi var övräns om till transportsylsen eller mobila centret

allt detta för gammalt en 9 år gammal bup utredning som tydligen aldrig blir aldrig för gammal -.-

en diagnos jag alltid ansett felaktig jag gick igenom en svårt period efter varit ut satt i familjehem nästan hela min barndom bestod av misshandel och hot mm som soc och bup soppade uddan mattan jag bliv inte trott på vid 10 års ålder så jag inbillade mig det han gjorde mot mig va rätt

jag fått gå igenom mycket i mitt liv vad har min barndom med min ryggmärgsskada att göra ? och hur det är idag ?
han säger till mig jag måste har den diagnosen bara för jag en gång ha fått den -.-
Gäst 2016-11-27 09:08 ! Citera #
Nä jag var väl för ärlig nu jävla skit det enda som åter stå är väll änmäla vården inte för jag tro jag kommer nån stans med det

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor