Start > Körkortsforum > Kuggad på uppkörningen

Kuggad på uppkörningen

Lars 2018-10-05 16:11 ! Citera #
Körde min först uppkörning idag vid KL: 12 i Malmö med en Volvo V60 deisel bil, gick suveränt i början men sen märkte jag att kopplingen är förenkel för den här bilen, om du släpper lite på den så kommer bilen börjar skaka fruktansvärt så du är tvungen att växla till 2 dirket när den rullar. Nu till varför jag blev underkänd, jag blev underkänd för att jag stog några cm ut när jag gjorde fickparkering på en enkelriktad väg på elletropsgatan. Aa men allt annat gick suveränt så från min upplevelse så tycker jag att det beror på instpektören.
Gäst 2018-10-05 22:29 ! Citera #
Får man hur många centimeter?, då du säger några cm.
jag 2018-10-06 15:24 ! Citera #
Menar du det var inspektörens fel att du felparkerade? Då borde hen ju bötfällas :) Trafikanter som bortförklarar egna fel är farliga då de inte har någon anledning att ändra sitt beteende. Skärpning!
Njorun 2019-04-07 17:16 ! Citera #
Tyvärr så är de bara människor som kan ha olika humör och störa sig på någon. Någon kanske inte gillar gubbar, annan gillar inte invandrarkvinnor, nån annan tycker din kjol är för kort. De har visst en kvot att fylla så alla kan ej godkännas, går det för bra så tar de dig till en stor backe där du får fickparkera lr göra något skitsvårt som du mest troligt misslyckas med. Min inspektör var typ i 20 års åldern så hur många års erfarenhet har han? Inte många. Blev kuggad för att han tyckte jag körde för långsamt på påfarter...ok. Dock det sättet på vilket han summerade min körning var katastrofalt, han tryckte ner mig totalt och fick känna mig värdelös.
Gäst 2019-04-14 21:51 ! Citera #
Njorun 2019-04-07
Tyvärr så är de bara människor som kan ha olika humör och störa sig på någon. Någon kanske inte gillar gubbar, annan gillar inte invandrarkvinnor, nån annan tycker din kjol är för kort. De har visst en kvot att fylla så alla kan ej godkännas, går det för bra så tar de dig till en stor backe där du får fickparkera lr göra något skitsvårt som du mest troligt misslyckas med. Min inspektör var typ i 20 års åldern så hur många års erfarenhet har han? Inte många. Blev kuggad för att han tyckte jag körde för långsamt på påfarter...ok. Dock det sättet på vilket han summerade min körning var katastrofalt, han tryckte ner mig totalt och fick känna mig värdelös.
”De har en viss kvot att fylla”

Nej - de har ingen kvot att fylla, de bedömer dina kunskaper och om du kan framföra bilen på ett trafiksäkert sätt.

”blev kuggad för att jag körde för långsamt på påfarter”

Helt rimligt, om du inte kan komma upp i fart på uppfarterna och anpassa dig till trafikens takt så har du mycket kvar att öva på innan du kan få körkort. Han tryckte troligtvis inte ner dig, men antagligen kändes det så eftersom dina förhoppningar om att få körkort gick om intet.
Ekonom 2022-01-19 10:47 ! Citera #
Varför skulle de vilja? De får inte behålla pengarna. Om de ”tjänar” för mycket, får de mindre från statens budget nästa år, eller så får de sänka priserna.

Uppenbarligen förstår ovanstående person inte hur Statens inkomster/intäkter fungerar.

Först. Det är klart att statsmakten vill ha goda intäkter. Ju större intäkter i paritet till utgifter så minskar budgetunderskottet. Att sedan något departement, i detta fall infrastrukturdepartementet, får tilldelat sig en mindre slant eftersom de själva fått in mer intäkter än föregående år betyder ju inte att de lider någon brist eftersom de också tillhör staten.

Det är som en familj, en mamma och pappa får löneförhöjningar av sina chefer och sonen/dottern fortfarande får sin månadspeng på 500 kr. Att löneförhöjningarna inte skulle påverka sonens/dotterns välfärd, trots att denne/denna fortfarande får en 500-lapp per månad, är inget överdrivet påstående. Naturligtvis kommer det också att ge sonen/dottern ett lyft.
Gäst 2022-01-19 14:34 ! Citera #
En inspektör har samma lön om han skulle godkänna eller underkänna ett körprov.
Trafikverket vill att fler blir godkända så att de kan få bort all väntetid som just nu är pga att folk kommer oförberedda. De ända som kan påverka körprovet är transportstyrelsen som bestämmer vilken nivå det ska vara på körprovet, inte trafikverket

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest