Start > Körkortsforum > Kuggad på uppkörningen

Kuggad på uppkörningen

Arg 2017-03-07 09:11 ! Citera #
Gäst 2015-05-10
Har haft b körkort över 2 år.. Åkt söder och norr om Sverige pga jobb, fin erfarenhets körning
har aldrig krockat, aldrig brytit mot trafik regler,kör alltid defensiv
Hur menar du med att man inte är mogen att ha körkort?

Hur är det möjligt att man kuggas för taxi uppkörningen 5 gånger?

Visst är det strängare regler för taxi leg som passagerarens säkerhet,last, hitta resmålet med hjälp av gps,det är inga helst problem för mig med dem det där aspekten.
Men att mitt körning inte är godkänd?
Det är rena skit snack....körningen är samma sak som för taxi leg ,samma trafikregler som b körkort

Jag kör defensiv, inga hackiga körning, flyter på med körningen,planerar körningen, kollar döda vinkeln, sid spegeln, anger körriktiningsvisaren innan jag byter körfält, gasar för fullt på motorvägen men överskrider ej hastighets gränsen, kör ej nära framförvarande bilen i motorvägen,håller avstånd, följer hastigsgränserna överskrider aldrig dem

Vad fan kräver dem mer? Dem suger upp pengar från en bara, det en slags monopol av det hela

Och det där snacket med att man är inte mogen att ha körkort, lägg ner med det där skit snacket, det håller inte
Du har helt rätt,de bara suger pengar från en. En person som har kört i 29 år räknas som en nybörjare i inspektörens ögon helt plötsligt,och de undrar hur man fick B körkort! Och jag undrar hur de fick sitt jobb! Min man har kört i 29 år i en trafik som inte kan jämföras med sveriges och haft sveriges körkort i 2 år nu,gjorde prov 6 gånger,ena gången är han bra i något nästa gång dålig på samma sak ! 800 efter 800 drar de in. Nu räcker det fan! :x
Arg 2017-03-07 09:21 ! Citera #
Gäst 2015-05-12
Nähä över 2 års och halv år b körkort räcker inte att vara erfaren...hur många år tycker du att man ska vara ”erfaren”?? Förklara dej...det finns andledningar varför det existerar ”2 år prövotid” att klara sig ha sitt b körkort tycker inte du Det?

Ditt snack håller inte tyvärr
och när man ställer dem massvis med frågor i slutet av taxi uppkörning så svarar inspektörerna ”jag har tyvärr bråttom” ”du får kolla på ditt email för att se på protokollet” så går dem iväg non chalant,

Jossan-88 håll tyst med ditt skitsnack och sluta diskriminera
Ja precis de diskriminerar en,vissa har ingen respekt alls,vadå stiga ut från bilen och bara smälla bildörren?! Inte ens ler de mot personen som ska ha uppkörning taxi! Det syns tydligt att de är ute efter pengar,hur är det logiskt att man kör bra miljövänligt ena gången och inte den andra? Är man ett barn som inte är erfaren? Personen KAN köra hur bra som helst och hur smidigt som helst,följer trafikregler,kollar speglarna håller avstånd,m.m jag som inte ens har B körkört had einte kunnat köra som han,hade kört in i väggen. Ja klaga ska man från och med nu. Har till och med hört av andra att vissa nuvarande taxiförare betalt muter för att få godkänt av inspektören,och ja det stämmer nog för de kör som djur! Men en person som kör perfekt och följer lagar måste dö innan han får körkortet :x
Yrkes förare 2017-12-23 13:50 ! Citera #
Jag tycker att en del överdriver och försöker hitta på oraker till varje pris för att underkänna folk vid uppkörningen även om man kör bra och parkerar rätt och gör allt till slut och efter 40 minuter hittar de på någonting för att man ska kugga, de glömmer att de är manniskor som bedömmer människor och jag skulle vilja själv se hur de kör i trafiken och utsätta dem för samma press, jag är säker på att de kör dåligt och inte klarar provet.
Gäst 2017-12-23 17:10 ! Citera #
Yrkes förare 2017-12-23
Jag tycker att en del överdriver och försöker hitta på oraker till varje pris för att underkänna folk vid uppkörningen även om man kör bra och parkerar rätt och gör allt till slut och efter 40 minuter hittar de på någonting för att man ska kugga, de glömmer att de är manniskor som bedömmer människor och jag skulle vilja själv se hur de kör i trafiken och utsätta dem för samma press, jag är säker på att de kör dåligt och inte klarar provet.
Vad skulle dom tjäna på att kugga en aspirant som har sin uppkörning?
Du snackar bara en massa skit, och dom sämsta förarna i vår trafik på våra vägar är yrkesförare!
Och eftersom du verkar vara en så borde du veta att du har brister i din körning när du är ute och kör :D
Vill inte ha dig i min backspegel! 8-)
Gäst 2017-12-23 23:53 ! Citera #
Gäst 2017-12-23
Vad skulle dom tjäna på att kugga en aspirant som har sin uppkörning?
Du snackar bara en massa skit, och dom sämsta förarna i vår trafik på våra vägar är yrkesförare!
Och eftersom du verkar vara en så borde du veta att du har brister i din körning när du är ute och kör :D
Vill inte ha dig i min backspegel! 8-)
”Du snackar bara en massa skit, och dom sämsta förarna i vår trafik på våra vägar är yrkesförare!”

Ironin skiner igenom ditt inlägg.
Gäst 2018-03-12 02:07 ! Citera #
Sorry att jag kapar en halvgammal tråd men sitter och pluggar teorin och har kommit till avsnittet som handlar om inlärning och kände att nedan mening passade in halvbra på denna tråd:
”Har vi inställningen att misstag alltid är någon annans fel, så finns det ingen anledning att ändra sitt eget uppträdande”. (Källa: s.187 Körkortsboken, STR, 29e utgåvan). Är lite tidspressad när det kommer till att ta körkort (bor utomlands och hinner bara komma hem några veckor här och där) och behöver verkligen optimera och planera min inlärning så lusläser detta forumet för bra tips och delade erfarenheter. För övrigt, vid misstanke om en större konspiration angående sammarbete mellan Trafikverket och körskolor så är den rätta benämningen korruption, ev. är korkortonline.se inte platsen att vända sig till i sådant fall...
Gäst 2018-03-12 21:13 ! Citera #
Gäst 2015-05-08
Tycker att ni som skyller på inspektörerna är orättvisa. Självklart är det ingen som kuggar er för att tjäna pengar eller liknande. För er info är Trafikverket en statlig myndighet, alltså inget privat företag som ska göra vinst som det låter på er. Inspektörerna har utbildning och bedömer er efter en given instruktion. Antagligen är det ni som klagar som inte är tillräckligt bra, och det säger jag inte för att vara elak.
Varför skulle en statlig myncighet inte vilja tjäna pengar?
Gäst 2018-03-12 21:30 ! Citera #
Gäst 2018-03-12
Varför skulle en statlig myncighet inte vilja tjäna pengar?
Varför skulle de vilja? De får inte behålla pengarna. Om de ”tjänar” för mycket, får de mindre från statens budget nästa år, eller så får de sänka priserna.
Gäst 2018-03-23 03:53 ! Citera #
Borde vara krav på att inspektörer ska köra upp varje månad och kuggar de så .. varför ska de då ha det jobbet?
Det förhindrar på samma gång utsugningen av folk som omöjligen har 10 års körerfarenhet och klarar perfekt körning under enorm stress.
T 2018-03-23 20:52 ! Citera #
Gäst 2018-03-23
Borde vara krav på att inspektörer ska köra upp varje månad och kuggar de så .. varför ska de då ha det jobbet?
Det förhindrar på samma gång utsugningen av folk som omöjligen har 10 års körerfarenhet och klarar perfekt körning under enorm stress.
Du förväntas inte köra perfekt. Det här känns som någonting många som inte klarar sin uppkörning tror.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo