Start > Körkortsforum > Kuggad på uppkörningen

Kuggad på uppkörningen

Gäst 2015-05-08 21:39 ! Citera #
Tycker att ni som skyller på inspektörerna är orättvisa. Självklart är det ingen som kuggar er för att tjäna pengar eller liknande. För er info är Trafikverket en statlig myndighet, alltså inget privat företag som ska göra vinst som det låter på er. Inspektörerna har utbildning och bedömer er efter en given instruktion. Antagligen är det ni som klagar som inte är tillräckligt bra, och det säger jag inte för att vara elak.
Gäst 2015-05-08 22:28 ! Citera #
Säg som det är bara, trafikverket e behov av pengar,det är en slags monopol,Hur är det möjligt att jag har kuggat 5 gånger för taxi uppkörning,,, och det där snacket med att ”du kör nog inte tillräckligt bra” håller inte, det typisk med sån. Skit snack från er i forumet som sägs vara inspektör
Gäst 2015-05-09 12:06 ! Citera #
Trafikverket+ Körskolor = Samarbetar
Gäst 2015-05-09 21:43 ! Citera #
Har fått tid nu den 15e och hoppas jag klarar det denna gången, det tär på mitt psyke att ha kuggat. Man börjar inbilla sig så konstiga saker, att man t.ex kanske inte ska ha körkort trots allt.

Trafikverket får inte vara vinstdrivande, men de kan ju kugga för småsaker om de har underlag för det och säga att man inte är godkänd. Sen får man ha i åtanke att körkortet är inte ett bevis på att man är en fullärd förare, utan att man är tillräckligt bra för att kunna lära sig på egen hand.
Gäst 2015-05-09 21:53 ! Citera #
Gäst
Har fått tid nu den 15e och hoppas jag klarar det denna gången, det tär på mitt psyke att ha kuggat. Man börjar inbilla sig så konstiga saker, att man t.ex kanske inte ska ha körkort trots allt.

Trafikverket får inte vara vinstdrivande, men de kan ju kugga för småsaker om de har underlag för det och säga att man inte är godkänd. Sen får man ha i åtanke att körkortet är inte ett bevis på att man är en fullärd förare, utan att man är tillräckligt bra för att kunna lära sig på egen hand.



Den sista meningen är nog pricket över i:et. Det är just så: när man har körkortet kan man börja lära sig körningen ordentligt! Och det kräver övning.
Gäst 2015-05-09 23:54 ! Citera #
Gäst
Gäst
Har fått tid nu den 15e och hoppas jag klarar det denna gången, det tär på mitt psyke att ha kuggat. Man börjar inbilla sig så konstiga saker, att man t.ex kanske inte ska ha körkort trots allt.

Trafikverket får inte vara vinstdrivande, men de kan ju kugga för småsaker om de har underlag för det och säga att man inte är godkänd. Sen får man ha i åtanke att körkortet är inte ett bevis på att man är en fullärd förare, utan att man är tillräckligt bra för att kunna lära sig på egen hand.



Den sista meningen är nog pricket över i:et. Det är just så: när man har körkortet kan man börja lära sig körningen ordentligt! Och det kräver övning.


Bra skrivet av er båda, det finns många härinne som tror att dom är bättre och vet bättre in sina inspektörer när dom blir kuggade vid en uppkörning, trots att dom bara har kört bil i några månader. Börjar man klanka ner på inspektören som har många års erfarenhet av bilkörning så är man inte mogen att ha körkort... Så sluta klaga och lär er av era misstag istället!
Gäst 2015-05-10 07:48 ! Citera #
Har haft b körkort över 2 år.. Åkt söder och norr om Sverige pga jobb, fin erfarenhets körning
har aldrig krockat, aldrig brytit mot trafik regler,kör alltid defensiv
Hur menar du med att man inte är mogen att ha körkort?

Hur är det möjligt att man kuggas för taxi uppkörningen 5 gånger?

Visst är det strängare regler för taxi leg som passagerarens säkerhet,last, hitta resmålet med hjälp av gps,det är inga helst problem för mig med dem det där aspekten.
Men att mitt körning inte är godkänd?
Det är rena skit snack....körningen är samma sak som för taxi leg ,samma trafikregler som b körkort

Jag kör defensiv, inga hackiga körning, flyter på med körningen,planerar körningen, kollar döda vinkeln, sid spegeln, anger körriktiningsvisaren innan jag byter körfält, gasar för fullt på motorvägen men överskrider ej hastighets gränsen, kör ej nära framförvarande bilen i motorvägen,håller avstånd, följer hastigsgränserna överskrider aldrig dem

Vad fan kräver dem mer? Dem suger upp pengar från en bara, det en slags monopol av det hela

Och det där snacket med att man är inte mogen att ha körkort, lägg ner med det där skit snacket, det håller inte
Gäst 2015-05-10 21:05 ! Citera #
Taxiprovet är mycket mer krävande än du tror när det gäller sättet att köra!
På två års körning hinner du faktiskt inte skaffa dig särskilt mycket erfarenhet, så för att klara taxiprovet då krävs det rejält mycket! Det är inget snacka om att lyckas hålla näsan över vattenytan och följa regler och hanka sig fram, utan det skall vara erfaret och omdömesgillt! Vad som har hänt på dina prov kan man inte säga något om eftersom vi bara har din subjektiva bedömning, men om du utgår från ett körprov för B-kört när du jämför ditt taxiprov är du helt fel ute! Det är milsvidd skillnad i bedömningen!
Tala gärna om vad som stod i protokollet!
Obs, detta skriver jag inte för att klanka nr på dig som person utan för att ge dig tips om hur det verkligen ligger till!
Gäst95 2015-05-10 23:46 ! Citera #
Bytte namn, jag som startade tråden är inte samma som försöker ta taxikörkort (säger man så?). :D
Gäst 2015-05-10 23:52 ! Citera #
Gäst
Gäst
Gäst
Har fått tid nu den 15e och hoppas jag klarar det denna gången, det tär på mitt psyke att ha kuggat. Man börjar inbilla sig så konstiga saker, att man t.ex kanske inte ska ha körkort trots allt.

Trafikverket får inte vara vinstdrivande, men de kan ju kugga för småsaker om de har underlag för det och säga att man inte är godkänd. Sen får man ha i åtanke att körkortet är inte ett bevis på att man är en fullärd förare, utan att man är tillräckligt bra för att kunna lära sig på egen hand.



Den sista meningen är nog pricket över i:et. Det är just så: när man har körkortet kan man börja lära sig körningen ordentligt! Och det kräver övning.


Bra skrivet av er båda, det finns många härinne som tror att dom är bättre och vet bättre in sina inspektörer när dom blir kuggade vid en uppkörning, trots att dom bara har kört bil i några månader. Börjar man klanka ner på inspektören som har många års erfarenhet av bilkörning så är man inte mogen att ha körkort... Så sluta klaga och lär er av era misstag istället!


Så sant! Många som säger att inspektören är idioter. Jag förstår varför jag blev kuggad, jag gör verkligen det. Jag har rannsakat min körning under uppkörningen, och vridit och vänt på hur jag ska kunna bli bättre och inte göra om samma misstag. Jag vill såå gärna ha mitt körkort, jag kan till och med utlova mängder av glädjetårar om jag klarar min uppkörning på fredag.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov