Start > Körkortsforum > Kuggad på uppkörningen

Kuggad på uppkörningen

ibbe 2018-09-11 23:35 ! Citera #
Jag är 58 år och kört bil i minst 40 år ,har kört utom land i flera länder både i Europa o Asiens , har klarat teori prover mycket lugn ,och i Sverige har kört i ca 25 år , men på uppkörning för taxi leg än så länge 5 gånger har herrarna underkänt mig och det pga bara verkligen skit saker ,nu för det fan vara nog med att inspektörerna är ärliga ,det är de inte .mina erfarenhet säger det måst vara något vi vanliga medborgare inte är vetandet eller vi ska inte veta det . Tack o hej
Kes 2018-09-12 09:38 ! Citera #
Jag tror Trafikverket behöver pengar

För att igår Jag har de uppkörning jag kört med en. Han berättar till mig Du kör jättebra utan fel men du får inte godkänt för att Jag kör om en lastbil efter lastbil jag bromsar och det var det en smal fel
Gäst 2018-09-12 22:00 ! Citera #
Det finna olika sorters instruktörer, både bra och mindre bra. Sedan finns det både bra och mindre bra förare.
Första gången för de flesta brukar inte bli bra.Vet själv. Det är inte konstigt alls. Man känner sig stressad när någon annan sitter bredvid en och ska bedöma om man får körkort eller inte. Då händer det att man gör vissa misstag. Men andra gången känns alltid bättre för då har man redan gjort det en gång. Hade man suttit i bilen själv så hade man säkert klarat det utan problem men man känner alltid en slags press när någon annan sitter bredvid. Man ska helt enkelt ha tålamod. Allt annat blir lättare då.
Gäst 2018-09-12 22:18 ! Citera #
Inspektör, inte instruktör...
Gäst 2018-09-13 08:24 ! Citera #
Kes 2018-09-12
Jag tror Trafikverket behöver pengar

För att igår Jag har de uppkörning jag kört med en. Han berättar till mig Du kör jättebra utan fel men du får inte godkänt för att Jag kör om en lastbil efter lastbil jag bromsar och det var det en smal fel
Fast det kan ju inte stämma...? Du körde ju inte utan fel.
Dragvido 2018-10-04 23:01 ! Citera #
Hej! Hoppas verkligen att någon kan svara innan jag ska på uppkörning imorgon kl.11...

Jag undrar vad jag behöver veta gällande last inför uppkörningen? Har sökt mycket men hittar ingenting. Några tips ni har inför provet eller något jag borde tänka extra mycket på? Börjar bli lite nervös nu men känner ändå att jag borde klara det tycker jag...
Gäst 2018-10-05 07:58 ! Citera #
Dragvido 2018-10-04
Hej! Hoppas verkligen att någon kan svara innan jag ska på uppkörning imorgon kl.11...

Jag undrar vad jag behöver veta gällande last inför uppkörningen? Har sökt mycket men hittar ingenting. Några tips ni har inför provet eller något jag borde tänka extra mycket på? Börjar bli lite nervös nu men känner ändå att jag borde klara det tycker jag...
Fattar inte vad du menar, vadå ”last”?
Dragvido 2018-10-05 09:34 ! Citera #
Gäst 2018-10-05
Fattar inte vad du menar, vadå ”last”?
Det står att man ska veta hur man ska lasta och lastsäkra så vet inte riktigt vad de menar...
Gäst 2018-10-05 09:43 ! Citera #
Dragvido 2018-10-05
Det står att man ska veta hur man ska lasta och lastsäkra så vet inte riktigt vad de menar...
Att man inte ska lägga en tung väska fritt så att den kan åka runt och skada vid kraftiga inbromsningar

Men har aldrig hört talas om att detta förekommer på uppkörningen i verkligheten, så du behöver inte vara orolig över det :)
Dragvido 2018-10-05 09:49 ! Citera #
Gäst 2018-10-05
Att man inte ska lägga en tung väska fritt så att den kan åka runt och skada vid kraftiga inbromsningar

Men har aldrig hört talas om att detta förekommer på uppkörningen i verkligheten, så du behöver inte vara orolig över det :)
Tusen tack!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
16
I dag 20:11
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor