Start > Körkortsforum > Kuggad på uppkörningen

Kuggad på uppkörningen

Kuggad 2015-05-08 12:24 ! Citera #
Blev idag kuggad på uppkörningen, har nog aldrig känt mig såhär värdelös. Jag körde som en kratta och är väääldigt besviken på mig själv.

Fick köra halva lektionen på motorväg, missade en avfart men det fast fler avfarter till samma mål lite längre fram så det gjorde inget sa hon.

Blev kuggad för att jag tabbade mig vid ett tillfälle, där jag inte visade hänsyn. Jag tänkte gasa upp för att släppa in en bil som la bredvid mig i höger körfält. Då tvärbromsade hon mig, och sa att ”här visar vi faktiskt hänsyn!”, tyckte inte det va lönt att säga emot henne, då jag fortfarande trodde jag hade en chans att klara mig. Blev även kuggad för att jag inte va tillräcklig nyfiken tyckte hon, dock vet jag att jag är det. Jag kollar mycket i backspeglar osv, försöker att leta så mycket information som möjligt.

Vet inte hur jag ska klara nästa uppkörning, jag känner mig bara värdelös just nu.
GästKili 2015-05-08 14:38 ! Citera #
Jag förstår dig...känner mig precis som du säger...kuggade uppkörningen idag :( Var så säkert att det skulle gå bra men blev tvärtom.
Gäst 2015-05-08 14:51 ! Citera #
GästKili
Jag förstår dig...känner mig precis som du säger...kuggade uppkörningen idag :( Var så säkert att det skulle gå bra men blev tvärtom.


Jag är säker på att vi klarar det nästa gång! :D
Vilket moment kuggade du på?
GästKili 2015-05-08 14:56 ! Citera #
Körde för sakta och att jag var mindre uppmärksamhet trotts att jag tittade på alla bakspeglar då o då :(. Hoppas vi fixar det nästa gång. Synd det inte finns många tider, fårvänta en månad till nästa uppkörningen... Vart körde du?
Gäst 2015-05-08 15:06 ! Citera #
Fy vad surt! Nästan som för mig då. Jag var inte tillräckligt nyfiken tyckte hon.
Jag körde i Malmö, men fick som sagt ligga och köra på motorvägen i 20-25 minuter. Men du, det är måånga som avbokar varje dag så gå in en gång i timmen och kolla så ska du se att det dyker upp en tid snart, dock går de åt som smör i solen så man måste vara snabb. Vart körde du?
Gäst 2015-05-08 15:14 ! Citera #
Uscchhhh 20 min på motorväg?? Själv körde jag bara ett par minuter o sen tog vi avfart till en mindre väg... Jag körde upp i Jönköping. Tack för tipset...gick o kollade precis efter jag läst din kommentar och ja det fanns ny lediga tider :) bokat den 5/06
Gäst 2015-05-08 18:50 ! Citera #
Folk brukar säga att det aldrig är inspektörens fel, men jag kan säga att jag aldrig känt mig så obekväm med en så stel människa.
Oh vad kul!! Hoppas du klarar det den 5e, jag håller tummar och tår! Jag avvaktar tills på måndag och ser om det kommit in någon tidigare tid än 17/6, det är högt tryck på körproven nu innan sommaren.
Gäst 2015-05-08 19:15 ! Citera #
Det är bara skit snack som inspektörerna säger,dem kuggar bara för att pumpa in pengar från oss,
Håller på ta taxi leg , har haft mitt körkort i över 2 år , aldrig åkt fast,kör jävligt bra med all erfarenhet sen dag 1 som jag tog mitt b körkort,
Dem har kuggat mig 5 gånger nu för att ta taxi leg,dem hittar på massa saker,har haft olika inspektörer,den första säger något annat,och den andra säger nåt annat som jag ville korrigiera till första försöket,deras mål är att förvirra en och pumpa in pengar ifrån oss.
Gäst 2015-05-08 19:39 ! Citera #
Ett exempel som jag blev kuggad på va att innan jag kom rondellen skulle jag svänga till vänster mot 4:an (motorvägs skylt)så jag ståg på vänster körfält och sen mitten av rondellen byte jag till höger för för att kunna svänga till vänster till e4an,körde defensivt och lugn,tittade döda vinkeln,sid spegeln,anvisade körriktningvisaren och svängde och precis när jag körde in till e4an gasade jag för fullt vilket man ska göra, i slutet av uppkörningen tyckte han att jag skulle köra mycket snabbare när jag var i rondellen, det var bilar på väjningsplik, det va därför jag körde lugnt och fin, hur fan ska man kunna gasa i rondellen när det är bilar på vägningsplikt,det kan finnas idioter som inte stannar på väjningsplikt , vilket är viktigast hastigheten i en rondell eller att vara trafiksäkert?

Säger bara att dem pumpar in pengar ifrån oss!
Gäst 2015-05-08 20:31 ! Citera #
Kan dessutom tillägga att jag har tagit 10 körlektioner med en trafikskola innan jag tog mitt b körkort,och minns exakt vad jag har lärt mig från dem och gjorde precis allting som man ska göra inför taxi uppkörningen,
Och Blir ändå kuggad TOTAL BULLSHIT!
Visst är det stränger regler för taxi leg,men kör reglerna är fan samma som b körtkort och för taxi leg

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 08:59
3
I går 22:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo