Start > Körkortsforum > Nån mer äldre som försöker ta …

Nån mer äldre som försöker ta körkort?

Gäst 2021-11-13 09:00 ! Citera #
Mary 2021-11-13
Riktigt körkort? Kan ju informera dig om att även vi med villkorat körkort har riktiga körkort. Skillnaden är att vi inte får köra manuellt växlade bilar. Men har aldrig förstått varför man skulle vilja det...som att sopa med kvast när man har dammsugare..
Vanligt körkort är riktigare. Det finns manuella bilar i samhället som man kan tvingas köra (ingen kan se in i framtiden). Jobbilar. Hyrbilar.

Hantera det.
Gäst 2021-11-14 14:07 ! Citera #
Var 33 när jag tog körkortet.

Körde endast med trafikskola, har aldrig haft tur att ha någon som kan lära ut privat....

Kostade skjortan men jag klarade teorin på första försöket och uppkörningen på andra försök.

Första uppkörningen var jag riktigt nervös och gjorde värsta nybörjarmisstag men andra försöket var helt felfritt, top notch!! Och detta var i huvudstaden med massor med trafik.

Fick till och med beröm från inspektören att jag var en mycket bra bilförare!

Så ja, det går trots att man är lite äldre.

Körkortet var en av de bästa investeringen i mitt liv! Nu fick jag ett jobb som ligger en bra bit ifrån där jag bor och som kollektivtrafik inte går så ofta + det skulle ta en evighet fram och tillbaka.

Nu har jag faktiskt möjlighet att köra bil mellan hem och jobb, sparar kanske 2 timmar per dag på det!

På ett år blir det mååååånga timmar sparade! Körkortet räddade mig helt enkelt.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov