Jag klarade min uppkörning i fredags på första försöket. Teorin skrev jag förra måndagen med 60 av 65 rätt efter att ha pluggat i två veckor. Jag har intensivkört under två veckor, 19 lektioner under sammanlagt fem dagar, samt riskettan & risktvåan. Vissa dagar har jag kört mer än fem timmar totalt...
Till saken hör att jag jag är höggravid och ska få mitt andra barn om knappt två veckor. Så jag är galet nöjd med mig själv!
Äldre räknar jag mig som eftersom jag är 37 år. Kortet tog jag för enbart automat, jag fixar inte manuell.
Jag fixade kortet genom att övningsköra massor privat med min man. Började köra med honom 2010 men med manuell låda. Jag blev mest bara frustrerad. Sen köpte vi automat och plötsligt började det bli roligt att köra. Vi fick vårt första barn och körningen hamnade lite på is, sen började jag komma igång igen lite mer för ett par år sedan. Jag är expert på att dra ut på saker och ting men nu när det var dags för barn nummer två fick jag äntligen eld i baken och bokade in allt på en gång.
Att jag klarade teorin så lätt (med så lite plugg) är såklart för att jag alltid gått igenom såna saker när jag kört med min man, det var inte fullkomligt nya fakta jag skulle ta till mig.
Nu när jag haft rätt att köra i några dagar (har inte ens fått mitt körkort än) känns det ännu mer fantastiskt, börjar verkligen känna av den där friheten.
Mitt bästa tips är att köra automat & privat så mycket ni kan, med en lugn och kunnig handledare samt att ta några lektioner för att få veta var man har sina svagheter, trafiklärarna ser ju det på ett annat sätt.
Lycka till!